Hvad klager tyskerne over?
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 10:52

Som sædvanligt ikke japanerne.

Jeg skal være den første til at forsvare europæiske bilfabrikanter (så længe
de er tyske eller italienske) :).

Men et eller andet sted er det imponerende, at mellemklasseproducenter som
Toyota, Mazda og Honda leverer så god kvalitet.

Personligt bliver jeg mere og mere overbevist om at købe japansk, når den
tid kommer... Det ville så nok blive et eller andet med boksermotor og 4wd.
Den kan I nok ikke gætte?

Men hvad siger I, burde man ikke kunne forlange at BMW og Mercedes også var
112 % i orden.

Mvh.

Frederik

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 13-12-04 11:01

On Mon, 13 Dec 2004 10:51:58 +0100, "Frederik" <f.caroe snabela
suf.nu> wrote:

> [...]
>tid kommer... Det ville så nok blive et eller andet med boksermotor og 4wd.

Subaru. Kunne godt selv tænke mig sådan en fætter. Gerne en af dem med
en lille Turbo på! :)
--
Beowulf Schaeffer
2000'er Ford Mondeo 2,0i Ambiente 4d

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 11:13

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
| Men hvad siger I, burde man ikke kunne forlange at BMW og Mercedes også
var
| 112 % i orden.

Du kan da forlange alt hvad du lyster, med alle biler, men forlang nu ikke
for meget ;).

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 11:42

> [...]
4wd.
> Den kan I nok ikke gætte?
>
> Men hvad siger I, burde man ikke kunne forlange at BMW og Mercedes også

Glemte linket:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=348617&TemplateID=371

Ongylt...

Mvh.

Frederik

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-04 12:00

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> Men hvad siger I, burde man ikke kunne forlange at BMW og Mercedes også
> var
> 112 % i orden.

Tjah, så er dén ged vist barberet:

"VW:
Hver tredje klagebrev hos Auto Bild handler om en VW, og det står ikke i
noget fornuftigt forhold til antallet af VW-biler i forhold til de øvrige.
Problemerne: indsprøjtningen, elruderne samt komponenter i undervognen."

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 12:41

> [...]
> Problemerne: indsprøjtningen, elruderne samt komponenter i undervognen."

http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=3297

For at gøre den pilskaldet :)...

Mvh.

Frederik

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-12-04 12:37

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> wrote in message

> [...]
> 4wd.
> Den kan I nok ikke gætte?
>
> Men hvad siger I, burde man ikke kunne forlange at BMW og Mercedes også

Tjah, min far har en Mitsubishi Spacewagon, 1 år gl. Den er langt fra
fejlfri, der har faktisk været flere fejl på den end på hans langt mere
avancerede Mercedes S-klasse...
Ujævn tomgang (sgu´ sjovt når du sætter den i Drive og bilen bykser fremad
idét du slipper for bremsepedalen, uden at du har rørt ved speederen. Not.)
El-vindu på højre side kaput.
Fejl på bremseslanger.
Fejl på forstilling.
Fejl på kørecomputer - varsler om 50/20/10 km til der ikke er mere benzin,
trods at tanken er næsten fuld.
Og når jeg vaskede den med højtryk forsvant store mængder lak fra kofangeren
foran...
Her i Norge gi´r de 5 års garanti, og det ser det osse ud til at de
behøver...

Højt benzinforbrug, motoren er kraftig som en sæk kartofler og stillegående
som en panservogn som kører gennem et varehus.

Alt dette på 1 år og 17.000 km. Kombineret med erfaringerne vi har med min
kærestes Toyota Starlet er jeg ikke længere overbevist om at japansk bil =
fejlfrit.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-04 13:30

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> kærestes Toyota Starlet er jeg ikke længere overbevist om at japansk bil =

Det er slet ikke dét der er pointen.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-12-04 16:25

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er slet ikke dét der er pointen.
>
> --

Mange tak for dit informative indspil :)

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-12-04 17:40

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> Mange tak for dit informative indspil :)

Ja ogsåkanvibarevente på en bøvs om hvad pointen er?.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-04 17:53

> Mange tak for dit informative indspil :)

Der er ingen steder fremsat påstande om at japanske biler er perfekte eller
endog fejlfri. Deres fejlrate er blot væsentlig lavere end hos mange
europæiske producenter.

Det der er pointen er, at den seneste tids diskussion omkring VW, m.h.t.
kvalitet for pengene, får et skud for boven med dét indlæg.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : phk

Dato : 13-12-04 22:19

> Det der er pointen er, at den seneste tids diskussion omkring VW, m.h.t.
> kvalitet for pengene, får et skud for boven med dét indlæg.

Det seneste jeg har hørt der er noget lort nogen har lavet er elg-testen af
en vis Mercedes.

Men jeg kan da være forudindtaget :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-04 22:56

> Det seneste jeg har hørt der er noget lort nogen har lavet er elg-testen
> af en vis Mercedes.

Ja, ja, men det var skam ikke bilens skyld at det gik galt.

> Men jeg kan da være forudindtaget :)

Altid!

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Peter Weis

Dato : 15-12-04 18:16

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> Det seneste jeg har hørt der er noget lort nogen har lavet er
> elg-testen af en vis Mercedes.

Hvad har du lavet i siden da (for det er da længe siden)?

mvh
Peter

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-12-04 07:38

> [...]

"Men et eller andet sted er det imponerende, at mellemklasseproducenter som
Toyota, Mazda og Honda leverer så god kvalitet.
(...)
Personligt bliver jeg mere og mere overbevist om at købe japansk, når den
tid kommer... "

Det var dette jeg ville kommentere. De erfaringer jeg selv har gjort, er at
der har været flere fejl på de japsere end mercere som har været i min
families eje.

For jeg var selv inde på tanken om at det ville være dejligt tilnærmet
problemfrit (det er faktisk dét mange siger her i Norge ihvertfald, at
japsere = aldrig problemer) med en japaner når jeg for nogle år siden
overvejede hva slags bil jeg skulle have. Jeg har endret opfatning på dét
punkt, ihvertfald så længe jeg stiller de samme krav til f.eks. Mitsubishien
som Merceren.
--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Olesen

Dato : 14-12-04 17:56

> Det var dette jeg ville kommentere. De erfaringer jeg selv har gjort, er
at
> der har været flere fejl på de japsere end mercere som har været i min
> families eje.

Alle i min familie-omgangskreds har bil.
På intet tidspunkt har jeg ku' gennemskue,
om der direkte sku' være en sammenhæng
mellem fejl og det land, den kommer fra.

Hvor ville det som Ford/VW-mand være
lækkert, hvis der var færre fejl end hos
de japanske medlemmer i familien. Det
er ikke tilfældet. Omvendt har der heller
ikke været grund til storsnudethed fra
dem i famlien, som kører japansk..

Så min konklusion må være, at
man kan være heldig, og det modsatte.
Uanset hvad man kører i, og de småting
der har været undervejs, har ikke kunnet
spores til eet bestemt mærke.

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-12-04 17:40

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> Men hvad siger I, burde man ikke kunne forlange at BMW og Mercedes også
var
> 112 % i orden.

Jo. Også PSA

/Caspersen