lyd i HL 2 - igen igen
Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-12-04 16:58

jeg har hos creative hentet en driver der dateres helt tilbage til 2003 -
mit lydkort er et efterhånden ret gammelt SB Live! 5.1 og jeg er ret sikker
på jeg har opdateret driverne løbende - nå, jeg har haft problemer med lyd i
hl 2 - ingen lyd overhovedet medmindre jeg valgte 2 speakers - ellers
INTET - jeg har spillet en del og kun haft glæde af mine 2 fronter i et 4.1
setup (jeg må indrømme at jeg var 1005 sikker på at det var Valvs problem) -
ved et tilfælde opdagede jeg at min driver til lydkortet var meget gammel -
umiddelbart ser det ud til at sp 2 (som ellers er rigtigt godt) har
overskrevet min sb live! driver og erstattet filerne med nye (eller gamle?)
der ikke dur! - jeg har nu installeret den "nye" driver fra 2003 og alt
virker perfekt - er det ikke underligt, at der, for det første, er så gamle
drivere i sp 2 og, for det andet, sp 2 overskriver nyere driver? - det er
den eneste grund jeg kan komme frem til - sp 2 har overskrevet den driver
jeg selv har inst. med dens egne og ældre.... underligt synes jeg.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : David Lebech

Dato : 12-12-04 21:55

> [...]
> og alt virker perfekt - er det ikke underligt, at der, for det første, er
> så gamle drivere i sp 2 og, for det andet, sp 2 overskriver nyere

Tja, jeg forstår ikke de mange problemer med service pack 2, som folk har,
men det er nok fordi jeg lavede en ren installation med det og fyrede
drivere i bagefter...

Anyway, den nyeste driver til SB Live! finder du her:
http://dk.europe.creative.com/support/downloads/download2.asp?Product_ID=1853&dlcentric=1972&Product_Name=Sound+Blaster%AE+Live%21%99+5%2E1+Digital&OSName=Windows+XP
Den fungerer fremragende for mig. Under Creative Surround Mixer (som følger
med) kan du vælge dit højtalersetup og teste hver enkelt kanal. Husk at
benytte de rigtige udgange på lydkortet, så burde det hele køre perfekt :)

Mvh
David Lebech

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-12-04 12:46

> Tja, jeg forstår ikke de mange problemer med service pack 2, som folk har,
> men det er nok fordi jeg lavede en ren installation med det og fyrede
> drivere i bagefter...

jeg vil sige at mine oplevelser osse kun har været prositive - eksempelvis
er jeg meget tilfreds med den nye firewall - alt kører fint, den har så bare
lige valgt at smide nogle gamle drivere ind for mit lydkort - TROR jeg - jeg
er langtfra sikker, nu jeg tænker over det, men jeg er næsten sikker

tak for link!