Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Butik som skanner negativer
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 23:33

Hej,

Har nogle få gamle negativer, som jeg gerne vil have skannet til
højopløselige filer.

Er der nogen butikker, der gør dette ret billigt ??
Dvs hvad koster det og hvor ?

Alternativt overvejer jeg at anskaffe en canon canoscan 4200 f

mvh
Flemming

Fra : Poul Petersen

Dato : 13-12-04 01:09

"Flemming" <ingenemailopgivet> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dvs hvad koster det og hvor ?
>
> Alternativt overvejer jeg at anskaffe en canon canoscan 4200 f

Hvis du i forvejen har en scanner kan du sikkert gøre det med den, kik her:
http://home19.inet.tele.dk/poulm

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 07:19

Spændende....
Hvor kan jeg anskaffe denne "hvid gennemfarvet acryl- eller opalglasplade"
som der omtales ???

Ved ikke om jeg kan justere afstanden med lyskilden ? Jeg har en Canon
canoscan D646Uex

Fra : Poul Petersen

Dato : 13-12-04 09:03

"Flemming" <ingenemailopgivet> skrev i en meddelelse
> Spændende....
> Hvor kan jeg anskaffe denne "hvid gennemfarvet acryl- eller opalglasplade"
> som der omtales ???
( Hos en glarmester - tykkelse 3 - 4 mm. - og ved mindre negativer, kan du
måske nøjes med en matglaspære med mindre styrke, men skal så bare have
lyskilden nærmere / tættere på negativet )

> Ved ikke om jeg kan justere afstanden med lyskilden ? Jeg har en Canon
> canoscan D646Uex
( Hvis du monterer pæren i en arkitektlampe, skulle det ikke være noget
problem - og husk der skal ikke ændres noget i scanneren, den skal fungere
som ved normal scanning )

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 13-12-04 10:41

On Mon, 13 Dec 2004 07:19:25 +0100, "Flemming" <ingenemailopgivet>
wrote:

>Spændende....
>Hvor kan jeg anskaffe denne "hvid gennemfarvet acryl- eller opalglasplade"
>som der omtales ???

Jem & Fix har i et stykke tid haft et restlager af gennemfarvede hvide
acrylplader til småpenge. Ellers kan det som regel fås i
byggemarkeder.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 07:26

Hej Poul

Lige et ekstra spørgsmål:
Du viser kun eksempler på sort hvide billeder på din hjemmeside.
Så farvebilleder kan ikke skannes fra negativer på din metode ??

mvh
Flemming

Fra : Poul Petersen

Dato : 13-12-04 08:50

> [...]
> Du viser kun eksempler på sort hvide billeder på din hjemmeside.
> Så farvebilleder kan ikke skannes fra negativer på din metode ??

Desværre - nej, har forsøgt med indsætning af forskellige filtre ved
inskanning og senere med korrektioner på computeren. Man havner i en "
suppedas " af farvekorrektioner, der ikke giver et brugbart /
tilfredsstillende resultat.

Venlig hilsen.
Poul.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 07:21

Ingen butikker ???

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 13-12-04 08:52

>Ingen butikker ???

Nu skriver du ikke hvor i landet det skal være, men i København har
jeg selv gode erfaringer med Colorgruppen - for 8Mb scans tager de så
hudt jeg hvisker 75,- + moms for en rulle 35mm.

Mvh Anders

--
Anders Rostgaard Bystrup --- anders_FJERNbystrup@hotmail.com

"He who fights with monsters should be careful lest he thereby become
a monster. And if thou gaze long into an abyss, the abyss will also
gaze into thee." ---Friedrich Nietzsche

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 19:04

Nordjylland

"Anders Rostgaard Bystrup" <anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ueiqr0tv7jd1qn1v9l3hij7abdjd5ubobf@4ax.com...

Fra : Anders O

Dato : 14-12-04 18:27

Colorgruppen er rigtig gode. Send det til dem! Og glem alt om lamper og
acrylplader hvis du vil have en ordentlig kvalitet. Det er ikke kun et
spørgsmål om pixels, men om farvedybde og alt muligt andet.

http://www.colorgruppen.dk/