Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opdeling at et foto.
Fra : Hans

Dato : 12-12-04 21:57

Jadav!

Jeg bruger Adobe Photoshop Element 2.

Jeg har et foto som jeg godt kunne tænke mig at printe ud så det fylder mere
end A3.

Kan Photoshop opdele et billede så det kan fordeles (udskrives) ud på flere
A4 sider og derefter klippes til og samlet til et stort billede.

Jeg kan ikke lige finde denne funktion, findes den ???

Eller er det manuelt arbejde der skal til.

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : bb

Dato : 13-12-04 16:53

> [...]
>A4 sider og derefter klippes til og samlet til et stort billede.
>

>Jeg kan ikke lige finde denne funktion, findes den ???

Der er mange printerdrivere der har denne funktion.

Fra : Hans

Dato : 14-12-04 15:48

Jadav!

Den funktion har min printer (driver) desværre ikke.

Hvad hedder den funktion i printerdriveren ????

Hvis jeg søger op opdel billede i Google, så får jeg kun noget med web sider
/-:

Fra : bb

Dato : 14-12-04 21:04

>Den funktion har min printer (driver) desværre ikke.
>
>Hvad hedder den funktion i printerdriveren ????
>
>Hvis jeg søger op opdel billede i Google, så får jeg kun noget med web sider
>/-:

jeg har kun fundet programmet her http://www.aceposter.com/
adobe acrobat skulle efter sigende også have en funktion til det.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 21:42

"bb" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Jeg bruger nu godt nok PaintShop Pro, og når jeg skal udskrive, er der et
eller andet sted i
udskriftsdialogen, hvor der står "Poster printing", og så kan man vælge 2x2,
3x3 eller 4x4.
PaintShop Pro er jo bare et billigt program, så jeg går ud fra at der er de
samme muligheder
i PhotoShop?

MVH
Chris

Fra :

Dato : 14-12-04 22:39

"Hans" <hans1967test@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke lige finde denne funktion, findes den ???
> Eller er det manuelt arbejde der skal til.

Dav dav
Jeg ved ikke om PS på nogen måde kan?? men jeg bruger tit programmet Corel
Photopaint og det kan sprede billedet over flere ark!! endda med valgfri
overlæg, der gør det noget lettere at samle (klistre). Har hørt adobe
Indesign også skal kunne ?
Hilsen Henrik