Skåne kost
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-12-04 20:37

Hejsa

Som jeg har skrevet i et indlæg længere nede, kaster Nicki lidt op. Det er
ikke meget, og det er ikke hver dag.

Jeg ringede som sagt til dyrlægen som sagde faste 1 døgn, og så på skåne
kost. Det gjorde vi så en dags tid og så tilbage til tørfoder, men bedst som
Nicki igen spiste tørfoder kastede han det hele op igen lørdag morgen. Har
fastet ham igen og er nu røget på skåne kost igen, og det virker vist godt
nok, han har i hvert fald ikke kastet op siden i går morges.

Nu er mit spørgsmål hvor længe skal han være på skåne kost?

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 12-12-04 23:57

Hej Bolette.
Ja! skånekost skal Nicki have mindst 3-5 dage og så gå meget langsomt over
til normal foder, det vil sige efter 3-5 dage så kommer du meget lidt af
hans normal foder i skåne kosten over mindst en uge før han får det normale
kost i fuld dossis igen.
Det handler om at Nickis mave og tarme får total ro og skal så lige så
stille igang igen, og det er jo klart at efter kun et døgns faste og skåne
kost og så der efter fuld skrue med hans normal foder, ja så går det galt så
skal mave/tarm systemet arbejde på fuld kraft igen og det går alså ikke, så
hav noget tålmodighed og faste ham igen og start forfra med skåne kost
Ris/fiskeboller Kogt kylling/ris og skindet fra kyllingen skal du tage væk.
Ja! jeg taler desværre af erfaring da jeg har haft en del problemer med
mave/tarm sygdomme hos mine hunde, så jeg har været det igenem igen og igen.
MVH. Susanne.
PS. Prøv at få/købe noget zoolac hos din dyrlæge det er et super godt middel
til at normalisere mave tarm systemet, det svarre faktisk til det vi
menesker køber når vi skal sydpå alså de der " Paragurt" men zoolac er
beregnet til dyr og det virker kan jeg love dig for, meen stadigvæk på
skånekost.
Held og lykke med ham.
"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cpi6lt$sal$1@news.cybercity.dk...

Fra : Mus

Dato : 13-12-04 11:47

Bolette Nielsen <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cpi6lt$sal$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> nok, han har i hvert fald ikke kastet op siden i går morges.
>
> Nu er mit spørgsmål hvor længe skal han være på skåne kost?

Jeg tror det er meget forskelligt både fra hund til hund og gang til gang.
Og rådene fra dyrlæger synes jeg også er meget forsekellige. I må nok prøve
jer frem. Og gå evt langsomt op til normalt foder.

Vi skifter altid direkte over på alm kost efter 1 dag eller 2 og det klarer
han fint på trods af han har en meget sart mave.
Gizmo har faktisk også kastet op i nat. Var ude med ham mange gange. Han
vækker os, for han vil helst ikke kaste op indenfor - selv om vi aldrig har
skældt ham det mindste ud for det. Vi tror lidt det er kulden der er gået i
maven på ham. Han var lidt længe ude her i weekenden. Han får A38 her senere
på dagen - indtil videre faster han lidt.

LN

Fra : CL

Dato : 13-12-04 17:55

Hejsa.

Jeg har lige haft et problem, næsten magen til. Min hund (rottweiler 9 mrd)
kastede dog ikke op, men havde meget tynd mave. Han fastede også, efterfulgt
af skånekost, fik samtidig behandling mod tarmbetændelse, og zoolac.Først
efter jeg skiftede foder synes jeg det er begyndt at hjælpe, hans afføring
kan indimellem være næsten helt fast. Mit spørgsmål er så, til en anden
gang, når man begynder at blande skånekosten med normal foder, vil I så
anbefale at bløde tørkosten op med vand i starten, og så efterhånden give
den mere tør, når maven er i orden???
Når nu en hvalp har sart mave, er der så chance for at den kan vokse sig fra
det når den bliver ældre?? eller skal man blive ved med at passe på med hvad
man giver den??

Chresta

Fra : Christina Jensen

Dato : 13-12-04 18:45

de skal køre skånekost i op til en uge, også derefter blandes foderet med
skånekosten

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 14-12-04 12:16

Hej!
Prøve at gå ind på Google og søg på Amilet, læs de
forskellige artikler på denne side --- og du vil få dig en
slem forskrækkelse over hundekost --- og en forståelse for
hvad der kan være årsagen til din hunds reaktioner. Taler
af erfaring, vores hunde får Amilet
Mvh.
Hans

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 15-12-04 22:02

Hej Hans.
Ja! det er da bare dejligt at se og læse herinde at der er andre end mig der
bruger Amilet.
Jeg har brugt det siden april og må da nok sige at det er godt, og mine
hunde har bare sådan en flot pels også, jeg tilsætter så kallun/kæbekød og
Amilet urter og kalk, ind imellem får de så sild/kogt kylling i Amilet og
hvis vi levener noget kød så kommer det også i.
Der er mange der syntes det er for besværligt at fodre sådan, det kan jeg jo
så slet ikke forstå, det er jo en vane sag, og bare tanken om alle de
tilsætnings stoffer der er i meget fuldfoder så vil jeg aldrig mere foder
med det.
MVH.
Susanne.
"Hans Mikkelsen (slet J1BBA)" <bkfoto3@J1BBAmail.tele.dk> skrev i en