MS Windows
briani 27239
Windows 2K/XP fryser under/efter installat~
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 12-12-04 16:41

Hej.

Jeg har en IBM computer stående, som jeg har mine problemer med at få
installeret enten Windows 2000 eller Windows XP på. Selve computeren er en:

Pentium II 350 Mhz.
128 Mb. RAM
3,2 Gb. Harddisk
24x CD-drev

Problem ved Windows 2000:
Selve kopieringen af filer osv. til harddisken går fint - men første gang
Windows egentligt skal starte op under installationen, tager det ca. 10
minutter før den går videre fra det billede hvor der står "Vent et øjeblik".
Herefter går resten af installationen fint. Når man så starter Windows op
for første gang, kommer den ikke længere end til lige efter den log-in boks
hvor den viser, at den etablerer netværksforbindelser mm.. Det samme er
tilfældet hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand.

Problem ved Windows XP:
Kopiering af filer osv. går fint. Første gang den starter selve
installationsprocessen op, hvor man skal vælge tidszone osv. fryser den. Den
fryser ikke helt - man kan stadig køre rundt med musen, men den kommer ingen
vegne - og der står bare "39 minutter tilbage af installationen".

Jeg har både prøvet med andre RAM, anden harddisk samt andet CD-drev.Det
skal dog siges, at batteriet i computeren er løbet tør, så BIOS'enkommer med
en fejl i opstarten - men det kan vel næppe være derfor?

Begge Windows-CD'er er originale - men det skulle næppe have nogen
betydning.

Hvad er der galt?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henning Lund

Dato : 12-12-04 16:56

Jeppe Vestergaard skrev:

> Hvad er der galt?

Jeg har flere gange oplevet samme problem hvis maskinen bliver for varm,
kig efter temperaturen om den er unormal høj. Kan skyldes at køleren på
"professoren" eller køleren i strømforsyneren er lukket af støv mm.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 12-12-04 17:08

> [...]
> kig efter temperaturen om den er unormal høj. Kan skyldes at køleren på
> "professoren" eller køleren i strømforsyneren er lukket af støv mm.

Både CPU og PSU er godt kølet. Strømforsyningen er helt kold, og CPU'en
nærmer sig kun at være lunken.

Fra : Anders Lund

Dato : 12-12-04 17:06

Jeppe Vestergaard wrote:
> Jeg har en IBM computer stående, som jeg har mine problemer med at få
> installeret enten Windows 2000 eller Windows XP på. Selve computeren er en:

Hvilken model? IBM har guides til installation af styresystermer på
deres forskellige computere. Prøv at se om de skriver noget... evt. skal
der en BIOS opdatering til, som du også kan få fra deres side af.

www.pc.ibm.com og skriv type/model nummeret ind i søgeboksen. Ellers kan
du forsøge at finde type/model nummeret via de 2 andre måder at finde
dette nummer på.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk