Teknikken bag deling af bredbånd (Stofa /
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 12-12-04 20:41

Jeg er selv Stofanet kunde i Aalborg, og kan nu se at Tiscali er kommet
med et produkt som ligner Stofa's (betaler for et vidst antal MB).

Er der nogle der kender til nogle kilder hvor jeg kan læse mere om
hvordan man teknisk implementerer en sådanne løsning (holde styr på
forskellige konti's forbrug osv.), er det hardware der tager sig af det,
eller findes der noget software kombinationer, som kan klare en sådanne
opgave?

Jeg tænker specielt på software til linux platformen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-12-04 20:51

"Mikkel F.S. Andersen" <mikkel_flott@hotmail.com> wrote:

> [...]
>opgave?

>Jeg tænker specielt på software til linux platformen.

Er det almindelig nysgerrighed, eller vil du 'rode' med en opsætning
?!?!

Anyway, mrtg må være svaret på dine bønner: http://www.mrtg.com/

<mlr>

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-12-04 22:52

Mikkel F.S. Andersen wrote:

> [...]
> forskellige konti's forbrug osv.), er det hardware der tager sig af det,
> eller findes der noget software kombinationer, som kan klare en sådanne

Jeg aner ikke, hvordan Stofanet gør det.

Set fra et teoretisk synspunkt ville jeg kikke på:

Netflow (Cisco)
sFlow (IETF RFC3176)
XRMON (HP)
PPP med RADIUS accounting