Browserne fejlplacerer CSS-elementer ved f~
Fra : Jonas Madsen

Dato : 12-12-04 16:37

Hej NG

Som skrevet fejlplacerer browsere (ikke kun IE) CSS-elementer ved første
load af hjemmesiden. :( Ved reload placerer alt sig som det skal være...

Det er jo ikke tilfredsstillende. For at have en centreret side i alle
vinduestørrelser benyttes følgende css-kode på alle elementer:

#titel {
background-color: transparent;
margin-top: -213px;
margin-left: -187px;
position: absolute;
top: 50%;
left: 50%;
width: 373px;
height: 25px;
visibility: visible
}

Koden gør, at man ikke skal placere elementer efter øverst venstre hjørne,
men fra midten af vinduet. Koden validere efter vist nok CSS 1.0...

Hvad er problemet?
Kan man ikke integrere en reload-funktion i HTML'en, som aktiveres, når hele
siden er loaded? Hvordan ser en sådan ud?

På forhånd tak for svar.
Mvh. Jonas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-12-04 16:53

Jonas Madsen wrote:
> Hej NG
>
> Som skrevet fejlplacerer browsere (ikke kun IE) CSS-elementer ved
> første load af hjemmesiden. :( Ved reload placerer alt sig som det
> skal være...

Hvor kan vi se fejlen? Kom med en url.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-12-04 17:07

Jonas Madsen <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev:

> Hvad er problemet?

Kom lige med et link til siden, så man kan se hvad der sker!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jonas Madsen

Dato : 13-12-04 13:43

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Kom lige med et link til siden, så man kan se hvad der sker!
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk

Det drejer sig om www.dyrlaegegorm.dk. Det skal dog siges, at det ikke er
ved hvert besøg, det sker, og kun når hjemmesidefilerne ikke i forvejen
ligger i browserens midlertidige internet filer-mappe. Hvordan får man siden
til at indlæse alt nødventigt før den vises?

Mvh. Jonas

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-12-04 00:31

Jonas Madsen skrev:

> Det drejer sig om www.dyrlaegegorm.dk.

Pas på med iso-8859-4 - det fremkalder en boks som vil
hente et balsisk tegnsæt. Brug iso-8859-1 i stedet.

> Det skal dog siges, at det ikke er ved hvert besøg, det sker

Jeg kan slet ikke fremkalde fejlen - det ser bare lidt underligt
ud i opera.

> Hvordan får man siden til at indlæse alt nødventigt før den
> vises?

Prøv at kigge på http://html-faq.dk/2004.asp!

Der er også andre småting du skal have kigget på, se:
http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.dyrlaegegorm.dk%2F&warnings=yes&spider=yes

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jonas Madsen

Dato : 15-12-04 15:02

Det drejer sig om www.dyrlaegegorm.dk.

> Pas på med iso-8859-4 - det fremkalder en boks som vil
> hente et balsisk tegnsæt. Brug iso-8859-1 i stedet.

Ja, selvfølgelig... :)

> Jeg kan slet ikke fremkalde fejlen - det ser bare lidt underligt
> ud i opera.

Det ser fint ud i Opera hos mig. Scrollbar'enes farve virker jo kun i IE, så
det er der vist ikke så meget at gøre ved... Dog er zoomfunktionen i Opera
noget skidt. www.dyrlaegegorm.dk, som ellers validere 100% flyver rundt...
:(

> Prøv at kigge på http://html-faq.dk/2004.asp!

Jep, det var vist bare ren dovenskab, at jeg spurgte... men tak skal du
have!

> Der er også andre småting du skal have kigget på, se:
> http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.dyrlaegegorm.dk%2F&warnings=yes&spider=yes

Det er fikset, jeg takker for venligheden.

Mvh. Jonas