Teknisk udvej til halvere minutprisen for ~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-12-04 17:37

"Telsome har fundet en teknisk udvej til halvere minutprisen for opkald til
mobil ..."

http://www.telsome.dk/about_telsome.php?subcat=1&shownews=27

Hvad går denne tekniske udvej mon ud på?

-cb

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-12-04 18:16

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Hvad går denne tekniske udvej mon ud på?

Jeg gætter på det er samme opsætning som der var snak om Musimi evt. skulle
inst. på et tidspunkt.

De har lavet en GSM hateway med en flok GSM kort, eksempelvis fra CBB til 69
øre pr. minut, når du så lavet et mobilopkald terminerer du ud via dette
simkort og kan derfor opretholde samtalen til tæt på mobil til mobilpris.

Balladen ved denne opsætning er at du sikkert ikke præsenterer nummer i
modtagerenden, da du jo kører via et simkort andre også ringer ud via.

Jeg gætter på dette er den tekniske udvej.

Mvh.

Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-04 15:03

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in

> [...]
> terminerer du ud via dette simkort og kan derfor opretholde
> samtalen til tæt på mobil til mobilpris.

Det vil jo så også betyde at man kan risikere ikke at kunne få
linie...

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-12-04 17:17

> Det vil jo så også betyde at man kan risikere ikke at kunne få
> linie...

På lige fod med hvis de har f.eks. 2 ISDN30 linier og 61 personer ringer
"ud i byen"....

--
Michael
Træt af kold kaffe?