Folketælling/Kirkebog år 1900-1940 Aalborg
Fra : Erling Bove

Dato : 07-12-04 15:47

Jeg søger oplysninger om mine bedsteforældre, som boede i Vejgård og i
Aalborg Portland Cementfabriks arbejderboliger i Rørdal i tidsrummet
1900 til 1940.
Er der mon nogen som har oplysninger over disse områder.
Min bedstemoder er født i området omkring Nibe i 1884 så oplysninger
fra kirkebøger og folketællinger for dette område er også af stor
interesse.
På forhånd mange tak

Fra : Evald Adamsen

Dato : 07-12-04 21:27

Hej

Har du lidt nærmere, evt. navnet på bedstemoderen ??

Fra : Erling Bove

Dato : 08-12-04 15:24

Min farfar Niels Christian Christensen var bødker og arbejdede på
Rørdal fra 1897 til 1937, hvor han blev syg og gik på pension
1939/40.
I Perioden boede han og min Farmor i følgende rækkefølge Nørregade
8, Lundgaardsgade 4,Kjelgaardsgade 20 i Vejgård og indtil pension
Hennedalsvej 4 Rørdal og sidst på Bygholmen 1 Vejgård.
Han er født 24/06-1875 hvor ?? og døde på Aalborg
Amtssygehus ??/??-19??, er begravet på Vejgård kirkegård
(gravstedet er sandsynligvis slettet) jeg vil checke når jeg evt.
kommer til Aalborg (bor i Køge).
Min farmor Karoline Marie Christensen født Nielsen 7/01-1884
sandsynligvis i Blære eller Vegger, boede til sin død 02/05-1976
på Bygholmen 7 Vejgård, døde på Aalborg Sygehus Syd og er bisat i
de ukendtes grav på kirkegården ved Filstedvej.
Som Du ser er der nogle vitale mangler i min viden for at kunne
spore slægten længere tilbage.
Jeg vil være taknemmelig hvis der kan graves noget frem uden at
jeg skal på bibl./arkiv i Aalborg og Viborg.
Venlig hilsen
EBo

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 08-12-04 16:55

Hej Erling!

Du skriver, du bor i Køge. Hvad så med at prøve Rigsarkivet. De har
folketællingerne filmede op til 1916. De efterfølgende tællinger ligger i
original samme sted. Så kan du da få at vide, hvor de begge er født.

Venlig hilsen
Ulla

Fra : Evald Adamsen

Dato : 08-12-04 21:25

Hej Erling
Det kan måske være denne familie

Samtlige personer i husstanden

aalborg, Hornum, Veggerby, Bradsted, , Hus, 125, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Else Marie Nielsen f. Larsen, 34, Gift, Huusmoder, , Jerslev Sogn Hjørring
Amt
Kjersten Marie Nielsen, 12, -, Barn, , Sulsted Sogn Aalborg Amt
Larsine Krestine Nielsen, 10, -, Barn, , Sulsted Sogn Aalborg Amt
Nielsine Nielsen, 7, -, Barn, , Veggerby Sogn Aalborg Amt
Karoline Marie Nielsen, 5, -, Barn, , Veggerby Sogn Aalborg Amt
Dagmar Katrine Nielsen, 3, -, Barn, , Veggerby Sogn Aalborg Amt
Knud Valdemar Nielsen, Under 1 aar 4 april 89, -, Barn, , Veggerby Sogn
Aalborg Amt
M.v.h.
Evald

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 09-12-04 03:51

On Wed, 8 Dec 2004 21:24:40 +0100, "Evald Adamsen"
<adamsen@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>Dagmar Katrine Nielsen, 3, -, Barn, , Veggerby Sogn Aalborg Amt
>Knud Valdemar Nielsen, Under 1 aar 4 april 89, -, Barn, , Veggerby Sogn

I folketællingen 1880 er de tilsyneladende her
Husstand: Aalborg, Kær, Ajstrup, 1880, 5, Tylstrup By, et Hus

Kildehenvisning, Liste 15, side 152,
Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildefødested,
Stilling i husstanden, Kildeerhverv,

929, Lars Peter Nielsen, 25, Gift, Blære Sogn,Aalborg Amt,
Husfader,Indsidder,Arbejder ved Agerbruget, ,
930, Else Marie Johanne Larsen, 24, Gift, Jerslev,Hjørring amt, hans
Hustru, ,
931, Kirsten Marie Nielsen, 2, Ugift, Sulsted s.,Aalborg Amt, deres
Børn, ,
932, Udøbt Pigebarn, under 1 Aar, Ugift, Her i Sognet, deres Børn, ,

Venlig hilsen

Hans Martin Laustsen

Fra : Erling Bove

Dato : 09-12-04 13:26

Mange tak for oplysningerne, se venligst mit svar til Evald A
VH
Erling

Fra : Erling Bove

Dato : 09-12-04 13:23

Mange tak for hjælpsomheden, havde jeg vidst graden af denne havde
skrevet samtlige oplysninger jeg havde, men bedre sent end aldrig.
Det Du har fundet er muligvis det jeg søgte, men jeg er ikke 100%
sikker før jeg har fundet oplysninger hvor nedenstående søskende
også optræder.
Her er samtlige af de oplysninger som jeg i øjeblikket er i
besiddelse af:
Min farmor og farfar blev viet i Vejgård kirke 15/12-1906, som
enke og enkemand efter første ægteskab, hvem deres første partnere
var ved jeg ikke, og om der var børn i disse ægteskaber ??, min
far Eigil Herluf Christensen havde to ældre afdøde søskende, som
muligvis kunne være fra disse ægteskaber Carlo som den ældste og
Minna begge død i ung alder (i perioden hvor mine bedsteforældre
boede i Rørdal).
Min farmors forældre var fraskildte og deres børn blev muligvis
sat i pleje. Af mig kendte søskende er der følgende:
Marie Nielsen gift med snedker ?? Nielsen de boede Kastetvej ??
Aalborg.
Lars Nielsen som boede Rishøjsvej ?? Vejgård.
Otto Nielsen makinpasser Nibe forsyning boede Nørregade ?? Nibe.

Fra : Evald Adamsen

Dato : 08-12-04 21:37

Hej
Du kan evt. kontakte kirkekontoret
Jeg har kun haft positiv respons fra Vejgård

Kordegneassistent
Lillian Erecius Telefon :98 28 46 49
Vejgaard Kirkekontor E-post :LIER@km.dk
Vejgaard Kirkevej 11
9000 Aalborg

Fra : Erling Bove

Dato : 09-12-04 13:07

Tak for tippet, det vil jeg også gøre.
VH Erling

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 08-12-04 21:44

"Erling Bove" <erling.bove@mail.dk> wrote in message
> [...]
> spore slægten længere tilbage.
> Jeg vil være taknemmelig hvis der kan graves noget frem uden at
> jeg skal på bibl./arkiv i Aalborg og Viborg.

Hej Erling,

Jeg ligger inde med vejviseren for Aalborg årgang '53, '60 og '69-'70 og
finder ikke din farmor på Bygholmen 7. Derimod finder jeg i samtlige
årgange en Fru K Christensen i nummer 8, som er en
aldersrentebolig/folkepensionistbolig ejet af Aalborg Kommune. Kunne det
være hende? I nummer 7 bor der i 53' en Ingeniør P Bjerring og en Tilskærer
S Gullaksen, i '60 en Repræs Aa Nielsen og Maskinpasser N P Nielsen, i
'69-'70 bor der igen Repræs Aa Nielsen samt Syerske Lilli Nielsen.

Med venlig hilsener
- Jesper Holgersen, Aalborg (http://jesper.familien-holgersen.dk/)

Fra : Erling Bove

Dato : 09-12-04 12:07

Til Jesper Holgersen
Tak for oplysningen, jeg har åbenbart husket husnr. forkert, det er
min farmor i nr.7 1.th, dette betyder så samtidig at
adressen for min farfar og farmor ikke er Bygholmen 2 men Bygholmen 1
st.th.
Du vil ikke kunne finde dem i de vejvisere Du har, da min farfar døde
i midten af 40érne, og min farmor flyttede så til
nr.7.

Fra : Erling Bove

Dato : 09-12-04 12:18

Undskyld undskyld
Jeg skrev forkert i mit svar det var nr. 8
Erling