Hmmm, det er da stof til eftertanke.
rAnders.
"Jahnu" <jahnudvip@removeyahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
news:ffdir09b7jmifnnhdu2711cths6f8f48at@4ax.com...
> Introduktion til Stephen Knapps bog "UFOer og Vimana'er".
>
> UFOer og vimana'er
>
> Af Stephen Knapp (Sri Nandandan das).
>
> Når man undersøger den vediske videnskabs landvindinger, står emnet om
> vediske aeroplaner næsten i en klasse for sig selv. En del af denne
> information er så overraskende, at den for nogle kan ligne
> science-fiction. I takt med at denne information bliver afdækket og
> forklaret, giver den dog stof til alvorlig eftertanke.
>
> For det første må vi forstå, at den vediske opfattelse af universel
> tid (i modsætning til den liniære tidsopfattelse, man finder i
> kristendommen og den moderne naturvidenskab) er cyklisk. Den
> materielle tid, der styrer universet, er opdelt i forskellige cykliske
> perioder. For eksempel svarer det, der kaldes en af Brahmas dage, til
> 4.320.000.000 solår på jorden. Brahmas nat er ligeså lang, og der er
> 360 sådanne døgn i et af Brahmas år. Hver af Brahmas dage består af et
> tusind yugacykler, nemlig satya-yuga, treta-yuga, dvapara-yuga og
> endeligt kali-yuga, som er den yuga eller tidsalder vi på nuværende
> tidspunkt befinder os i.
>
> Satya-yuga varer i 1.728.000 år og er en tidsalder, der karakteriseres
> af renhed, hvor alle menneskene lever meget længe, hvilket giver dem
> mulighed for, at kunne blive fuldt udviklede i åndelig forståelse,
> mystiske evner og andre bemærkelsesværdige kræfter. Nogle af disse
> evner eller mystiske siddhier er: at kunne ændre form, at kunne blive
> meget stor eller mikroskopisk lille, at kunne blive meget tung eller
> vægtløs, at kunne komme i besiddelse af enhver ønskelig ting, at kunne
> blive fri for alle ønsker, eller selv det at kunne flyve gennem rummet
> til en hvilken som helst destination. Således havde man på den tid
> (altså i Satya yuga) ikke brug for mekaniske flyve-maskiner.
>
> Som tidsaldrene skred frem, blev menneskene degraderede og deres
> renhed og mystiske evner formindsket med 25% i hver yuga. Treta-yuga
> varer i 1.296.000 år. I løbet af denne tidsalder blev menneskenes sind
> mere træge, og evnen til at forstå de vediske højere, åndelige og
> mentale principper blev også forringet. Således mistede man gradvist
> evnen til at flyve ved lydens eller sindets kraft.
>
> Efter treta-yuga kommer dvapara-yuga, der varer i 846.000 år og
> derefter kali-yuga, der varer i 432.000 år, hvoraf 5.000 allerede er
> gået. Ved slutningen af kali-yuga begynder satya-yuga på ny, og vi går
> ind i en ny yuga-cyklus. Et tusinde sådanne cykler udgør en dag for
> Brahma. Den nuværende tidsalder kali-yuga er kendetegnet ved, at
> næsten al åndelig forståelse forsvinder, og hvad der er tilbage af
> mystiske (mentale) evner, er ikke værd at nævne. Det forklares i
> Vedaerne, at det ikke var før i begyndelsen af treta-yuga, at man
> begyndte at fremstille vimana'er (flyplaner). Det siges, at det var
> Brahma, den førende halvgud og universets ingeniør, der først
> udviklede adskillige vimana'er til nogle af de andre halvguder. Disse
> havde forskellige naturlige former med vinger, der lignede påfugle,
> ørne, svaner osv. Andre vimana'er blev udviklet af de store vediske
> vismænd og givet til visse kvalificerede mennesker.
>
> Som tiden gik, fremkom der tre grundlæggende vimanatyper. I treta-yuga
> var mennesker kyndige i videnskaben om mantra'er eller kraftfulde
> hymner. Således blev den tids vimanaer fremdrevet ved hjælp af
> mantra'er eller lyd. I dvapara-yuga havde menneskene udviklet
> betydelig viden om tantra eller mental-mekaniske ritualer. Følgelig
> blev den tids vimana'er fremdrevet gennem tantrisk viden (psykisk
> kraft). I kali-yuga er videnskaben om både mantra og tantra
> mangelfuld. Således er denne tidsalders vimana'er kendt for at være
> kritaka, dvs. kunstige eller mekaniske. Følgelig findes der i forhold
> til yuga'ernes respektive særpræg tre typer vimana'er eller vediske
> flyvemaskiner.
>
> Af disse typer er der i Vedaerne angivet 25 slags mantrika vimana'er,
> 56 forskellige tantrika vimana'er og 25 typer kritaka vimana'er, som
> vi finder i dag i kali-yuga. Imidlertid var der ingen forskel på de
> forskellige vimana'er i form og konstruktion. Forskellene lå
> udelukkende i hvordan de blev fremdrevet, og det kunne som sagt være
> enten gennem mantra (lyd), tantra (mental kraft) eller mekanisk kraft.
>
> Den kontroversielle tekst Vimanika Shastra, der tilskrives Maharshi
> Bharadwaja, beskriver også i detaljer, hvordan man konstruerer en
> såkaldt kviksølvshvirvel-motor. Denne er uden tvivl af samme slags som
> den vediske ion-motor, der bliver drevet af kviksølv. En sådan motor
> blev bygget af Shivkar Bapuji Talpade baseret på beskrivelser i
> Rig-veda, som han demonstrerede i Bombay, Indien, i 1895.
>
> Jeg beskriver dette mere udførligt i kapitel tre af denne bog. Man kan
> finde yderligere information om vimana'ernes kviksølvmotorer i den
> gamle vediske tekst Samaranga Sutradhara. Denne tekst helliger også
> 230 vers til beskrivelser af disse maskiner i krig og fred. Jeg vil
> ikke give hele beskrivelsen af kviksølvshvirvel-motoren her, men
> inkluderer et kort afsnit af William Clendenons oversættelse af
> Samaranga Sutradhara, fra hans bog 'Kviksølv, gudernes UFO-budbringer'
> fra 1990:
>
> "Indeni den cirkulære luftflamme placeres kviksølvmotoren med dens
> elektriske/ultralyds-kviksølvskedel på midten af bunden. Gennem den
> kraft, der ligger latent i kviksølvet, og som sætter gang i
> luftstrømmen til fremdrift, kan en person, der sidder indeni, på den
> mest vidunderlige måde tilbagelægge store afstande i rummet. Fire
> kraftige kviksølvsbeholdere må indbygges i den indre struktur. Når
> disse er blevet opvarmet af kontrolleret ild fra jernbeholdere, får
> vimana'en tordenkraft gennem kviksølvet. Den bliver med det samme som
> en perle i luften."
>
> Dette giver en overforenklet idé om kviksølvsmotorernes kraft. Der er
> her tale om én af de typer fremdrift, der anvendes i kali-yugas
> vimana'er. Andre typer er også beskrevet. Ikke alene indeholder disse
> tekster anvisninger om, hvordan man fremstiller sådanne motorer, men
> man har også fundet ud af, at de indeholder flyvemanualer, flyruter,
> fremgangsmåder for normal- og nødlanding, instrukser mht. piloternes
> tilstand, påklædning ved flyvning, mad, der kan medbringes og spises,
> reservedele man skal medbringe, metaller fartøjet skal bestå af,
> brændstofforsyninger osv. Andre tekster indeholder også instruktioner
> i hvordan man undviger fjendtlige fartøjer, hvordan man kan se og høre
> hvad besætningen siger i fjendtlige fartøjer, hvordan man bliver
> usynlig, og endda hvad man skal gøre i tilfælde af sammenstød med
> fugle. Nogle af disse vimana'er kan, udover at flyve, også manøvrere
> på land samt i og under vand.
>
> Der er mange gamle vediske tekster, der beskriver, eller indeholder
> henvisninger til disse vimana'er, herunder Ramayana, Mahabharata,
> Rig-veda, Yajur-veda, Atharva-veda, Yuktilkalpataru af Bhoja (12. årh.
> e. kr.), Mayamatam (tilskrevet arkitekten Maya Danava), samt andre
> klassiske vediske tekster, såsom Satapathya Brahama, Markandeya
> Purana, Vishnu Purana, Bhagavata Purana, Harivamsa, Uttararam-charita,
> Harsha-charita, den tamilske tekst Jivaka-chintamani, og andre.
>
> Fra de varierede beskrivelser i disse tekster finder vi vimana'er af
> den mekaniske type i mange forskellige former, herunder lange
> cigarformer, små luftskibe, tallerkenformer, triangelformer, og endda
> dobbeltdækkere med koøjer og en kuppel på toppen af et cirkelformet
> skib. Nogle er lydløse, nogle udspyr ild og larm, andre frembringer en
> summende lyd, og andre igen forsvinder helt.
>
> Disse forskellige beskrivelser er ikke ulig de rapporter om UFOer, man
> finder i dag. Faktisk giver David Childress i sin bog "Vimana Aircraft
> of Ancient India & Atlantis" mange rapporter, både nyere og fra de
> sidste århundreder, hvori øjenvidner beskriver møder med OFOer, der
> mht. størrelse og form stemmer overens med de beskrivelser, vi finder
> i de gamle vediske tekster. Desuden er piloterne i disse UFOer i visse
> tilfælde blevet observerede enten når de ordner skibet eller går ud
> for at se sig omkring, og ifølge disse beskrivelser er de
> menneskelignende, undertiden med orientalsk udseende og med påklædning
> i forholdsvis moderne stil. Andre rapporter beskriver fremmede væsener
> ombord på fartøjet sammen med almindelige mennesker, der navigerer
> skibet.
>
> Betyder det, at disse er oldtidens vimana'er, der stadig findes i dag?
> Opbevares de i underjordiske grotter et eller andet sted? Eller er de
> ganske enkelt moderne konstruktioner, der gør brug af den gamle
> kundskab fra de vediske tekster? De UFOer, man har observeret rundt
> omkring i verden, stammer måske ikke fra en fjern galakse men fra et
> hemmeligt selskab eller endog fra skjulte militærbaser. Imidlertid
> beskriver mange vediske tekster interplanetariske rejser. Så selvom
> disse rumskibe stammer fra andre planeter, gør de måske brug af de
> samme fremdrivningsprincipper, som allerede er blevet beskrevet i den
> universelle vediske litteratur. Vi venter på svaret.
>
> (Denne tekst er hentet fra
http://www.stephen-knapp.com)
>
>
www.iskcon.com www.iskcon.dk www.harekrishna.dk
>
www.in2-mec.com www.krishna.com
>