Naturvidenskabelige diskussionsgrupper??!!
Fra : Rasmus Clausen

Dato : 09-12-04 00:38

Hej med jer

Er der nogle der kender til nogle naturvidenskablige grupper der
samles og diskutere hvad der er oppe i naturvidenskaben? jeg bor på
sjælland så jeg så helst hvis der fandtes en her på sjælland og endnu
bedre i København.

Og hvis i også kender nogle gode hjemmesider hvor folk kan diskutere
om naturvidenskab på nettet udover her på google groups?

Og for det ikke skulle være nok så har jeg sørme et spørgsmål mere
Kender i nogle gode tidsskrifter som omhandler de hovedsaglige
naturvidenskab nyheder udover illustreret videnskab og national
geografik?

og det skal lige siges at det gør ikke noget hvis tidsskrifterne og
hjemmesiderne er på engelske, det skulle jeg nok kunne klare, om ikke
andet har jeg en ordbog

Jeg håber meget på jeres hjælp.

Med venlig hilsen

Rasmus Clausen

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 09-12-04 13:58

Rasmus Clausen wrote:

> Og hvis i også kender nogle gode hjemmesider hvor folk kan diskutere
> om naturvidenskab på nettet udover her på google groups?

Det lader til, du forveksler Usenet med Googles grænseflade til Usenet.
Se eventuelt de glimrende sider på:

<http://www.usenet.dk/info/>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Pongo

Dato : 09-12-04 20:07

Rasmus Clausen wrote:
:: Og hvis i også kender nogle gode hjemmesider hvor folk kan diskutere
:: om naturvidenskab på nettet udover her på google groups?

Google groups er blot et web-interface til det man normalt kalder Usenet.

:: Og for det ikke skulle være nok så har jeg sørme et spørgsmål mere
::: o)) Kender i nogle gode tidsskrifter som omhandler de hovedsaglige
:: naturvidenskab nyheder udover illustreret videnskab og national
:: geografik?

Jeg vil da gerne anbefale både
"New Scientist" som er engelsk og udkommer hver uge:
http://www.newscientist.com/

og

Scientific American (som er Amerikans og udkommer hver måned)
http://www.sciamdigital.com

Her er et par andre amerikanske som jeg personligt synes mindre om, men smag
og behag kan jo være forskellig:
http://www.americanscientist.org
http://www.discover.com/

/Klaus