Fremtiden!
Fra : Gregers Hansen

Dato : 19-05-01 14:01

Vi vil jo alle, at Mozart's musik stadigvæk er utrolig populært blandt mange
folk, som elsker at lytte til klassisk musik!
Hvilket er en flot præstation, når man tænker på, at Mozart's musik er flere
hundrede år gammel!!!

Her kommer så mit spørgsmål, hvem tror I af følgende, som vil blive husket
om 100-200 år?

Elvis Presley

The Beatles

Michael Jackson

Frank Sinatra

Madonna

John Lennon

Andre???

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 19-05-01 22:54

:
[...]

Måske kan et par rock-navne som Rolling Stones og Nirvana tilføjes på
listen, men jeg ved det faktisk ikke. Det er utroligt svært at svare på.

- Jonas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-05-01 09:14

"Gregers Hansen"
> Her kommer så mit spørgsmål, hvem tror I af følgende, som vil blive husket
> om 100-200 år?
>
> Elvis Presley
>
> The Beatles
>
> Michael Jackson
>
> Frank Sinatra
>
> Madonna
>
> John Lennon

Allesammen sådan set. Måske mindst Sinatra og Madonna. Men det er,
som Jonas J. skriver, meget svært at svare på. Mozart er berømt, men
ikke alle hans samtidige, og så er der et par håndfulde /meget/ berømte
komponister udover ham. Jeg vil tilføje Aretha Franklin til listen, og hvis
man skal have Madonna med, skal man også have Diana Ross. Man kan
tænke længe over, hvem af de nye stjerner fra 90'erne, der vil holde
i hukommelsen på nuværende og kommende generationer, men det er
nok umuligt at svare på.

--
Peter Brandt Nielsen http://brandtnielsen.adr.dk
Dansk Whitney Houston-hjemmeside http://www.whitney.dk

Fra : Hanne

Dato : 20-05-01 13:01

Gregers Hansen <gregersh@get2net.dk> skrev i en

> Her kommer så mit spørgsmål, hvem tror I af følgende, som vil blive
husket
> om 100-200 år?

Ja det er svært at sige! Men hvorfor skulle nogen huske Madonna om 100
år? Eller Michael Jackson for den sag skyld!

Det kommer jo også an på hvor i verden man befinder sig! Tag feks Luis
Miguel som har solgt 150 mill. plader fået 11 grammy´s og atter andre
anmærkelser, udgivet 26 CD´ere (hvis det kan gøre det!). Mon ikke de
fleste mexicanere husker ham om 100 år.

Hanne

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-05-01 18:38

"Hanne"
> Ja det er svært at sige! Men hvorfor skulle nogen huske Madonna om 100
> år? Eller Michael Jackson for den sag skyld!

Det er der masser af årsager til. Først og fremmest fordi de har været de
allerstørste musikstjerner i deres tid, dvs. deres storhedstid i 80-90'erne
og måske det nye årti.

> Det kommer jo også an på hvor i verden man befinder sig!

Naturligvis. Men nu gik spørgsmålet på, hvem der ville være berømte
som Mozart. Mozart kender alle [1]. Mit gæt er, at om 100 år (2101,
yikes!) vil alle [2] kende Michael Jackson.

[1] Elsker I ikke bare sådanne generelle, upræcise ord? Selvfølgelig skal
der tages forbehold, men det gider jeg altså ikke tage stilling til lige nu.
[2] Se [1].

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Hanne

Dato : 20-05-01 22:15

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en

> [...]
de
> allerstørste musikstjerner i deres tid, dvs. deres storhedstid i

Jamen er der ikke mange der har været det? De har da ikke specielt været
banebrydende eller har de? Ikke her hos mig. Michael Jackson har da mere
fæstnet sig pga hans operationer for at ligne Liz. Og Madonna som
sexsymbol.

> Naturligvis. Men nu gik spørgsmålet på, hvem der ville være berømte
> som Mozart. Mozart kender alle [1]. Mit gæt er, at om 100 år (2101,
> yikes!) vil alle [2] kende Michael Jackson.

Så tror jeg da nærmere at Beatles, Elvis og Frank Sinatra ville være
gode bud.

> [...]
skal
> der tages forbehold, men det gider jeg altså ikke tage stilling til

Elsker og elsker ) Præcist hvilke ord er generelle, upræcise ))

Hanne

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-05-01 14:13

"Hanne"
> De har da ikke specielt været
> banebrydende eller har de? Ikke her hos mig. Michael Jackson har da mere
> fæstnet sig pga hans operationer for at ligne Liz.

Ikke enig. Jeg tror, der er mange, der tager afstand fra ham pga. det.
De, der kan lide ham, har det sådan af andre grunde. Såsom at de
måske rent faktisk har lyttet til musikken og kunnet lide den

> Og Madonna som
> sexsymbol.

Måske enig. Men det gør jo ikke, at man ikke kan huske hende om 100 år.

(Måske Madonna = vor tids frugtbarhedsgudinde? Bare en tanke.)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-05-01 16:00

On Sat, 19 May 2001 15:00:53 +0200, "Gregers Hansen"
<gregersh@get2net.dk> wrote:

>Her kommer så mit spørgsmål, hvem tror I af følgende, som vil blive husket
>om 100-200 år?
>
>Elvis Presley
>
>The Beatles
>
>Michael Jackson
>
>Frank Sinatra
>
>Madonna
>
>John Lennon
>
>Andre???

Jeg vil nok tage Carole King med. Hun har skrevet utroligt mange
melodier, ud over dem hun synger selv.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : kautaq

Dato : 20-05-01 16:02

Gregers Hansen wrote:

> [...]
> folk, som elsker at lytte til klassisk musik!
> Hvilket er en flot præstation, når man tænker på, at Mozart's musik er flere

Beatles musik kan vel efterhånden betegnes som klassisk
musik. Deres produktion og pruduktivitet var helt unik og
der findes ingen andre rock eller popgrupper der siden
har kunnet måle sig med det de skabte fra 63 og frem til
den endelige opløsning i 1970.

Deres musik er blevet genindspillet af utallige andre og
utallige gange af musikere og bands, lige fra strygekvartetter
til punkgrupper.
Noget lignende findes ikke i forbindelse med andre bands
eller komponister, i hvert fald ikke i den målestok.

> Her kommer så mit spørgsmål, hvem tror I af følgende, som vil blive husket
> om 100-200 år?

> Elvis Presley

Mozart og Beatles komponerede selv deres musik, det gjorde
Elvis ikke, han fortolkede andres sange.
Men jeg er overbevist om at han vil blive husket om 100 år,
også fordi han gjorde rockmusikken kendt med sin uimodståelige
charme, udstråling og sin fantastiske stemme.

Elvis er altså en vigtig del af rockhistorien, noget der er
umuligt at komme uden om, uanset om man kan lide ham eller ej.

> Michael Jackson

Her ville jeg gerne eje en tidsmaskine.
Når du er fyldt 30, ville jeg nemlig gerne spørge dig
om du stadig synes at MJ er én af de største.
Jeg kender selv svaret

Måske han til den tid mere vil blive husket som et fænomen
der på mange måder satte sit fingeraftryk i historien, men
hvor det musikalske ikke på samme måde som Beatles og Mozart
vil blive husket.

> Andre???

Peter og de andre kopier?

Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Max Jens Jensen

Dato : 20-05-01 21:11

Hej Gregers

> Her kommer så mit spørgsmål, hvem tror I af følgende, som vil blive husket
> om 100-200 år?

Lidt firkantet betragtet så huskes Mozart jo for hans musik, og hvis man
kikker på de
navne du nævner er der kun John Lennon der om 200 år vil blive husket for
hans musik.

Mvh Max

Ps: Hvem er Michael Jackson :)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-05-01 23:40

Et dansk navn kunne være Gasolin.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Gregers Hansen

Dato : 21-05-01 12:19

"Max Jens Jensen" <max_jens@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> kikker på de
> navne du nævner er der kun John Lennon der om 200 år vil blive husket for

The King of Music!!!!!!!!!!!
Han har skabt mange ting indenfor musikbranchen! HAn var den første til at
lave om på musikvideoer, hans album Thriller er stadigvæk til dato verdens
bedst sælgende med omkring 50 millioner eksemplarer! Bad og Dangerous ligger
også i top-5 over de albums, som har solgt mest! Han er den bedste til at
optræde! Han har opfundet et hav af nye dansetrin! Han er en af de få, som
har taget røven af Beatles! (Ved at opkøbe retten til deres sange, sejt
gjort!)
Og jeg kunne blive ved!!!!!

Hilsen

Gregers

Fra : Max Jens Jensen

Dato : 21-05-01 20:36

Hej igen Gregers

> [...]
> har taget røven af Beatles! (Ved at opkøbe retten til deres sange, sejt

Vi er jo enige, det du skriver om er jo ikke mandens musikalske begavelse,
det
er alt det andet som idag høre branchen til, tænk på hvordan det ser ud om
200 år.

Det sjove ved MJ's opkøb af Beatles retighederne, er at det var efter et råd
fra Paul McCartney at han gik ud og købte dem.

Mvh Max

Fra : Gregers Hansen

Dato : 21-05-01 20:57

> [...]
> det
> er alt det andet som idag høre branchen til, tænk på hvordan det ser ud om

Manden er da musikalsk begavet i allerhøjeste grad! Der er ikke mange, som
opbygger deres musik, som Michael Jackson gør! Mange bands/musiker benytter
moderne computerteknik, så man ikke kan høre, at de i virkeligheden synger
falsk! Behøver jeg at nævne navne som Britney SPears, SPice girls o.s.v!!!!
Michael Jackson opbygger sin musik via Human beat box, hvor han meget enkelt
fortalt opbygger musiken med sin egen "krop"! Han laver selve grundspillet
af sangen via lyde/rytmer med sin mund. Det er svært at forklare, men hvis
nogle har set interviews med ham, så ved folk præcis, hvad jeg taler om! Det
er også de færreste, som kan præstrere at lave deres egen musik her tænker
jeg på sangskrivning og produktion, som Michael Jackson jo selv står for! SÅ
kom ikke her og sig at Michael Jackson ikke er musikalsk begavet!!! Du må jo
komme med nogle modbeviser!

Folk må lære at glemme alle de stupide fordomme, som folk har fået via
sladderpressen, som folk er så naive at tro på! Jeg er fuldstændig lige glad
med, hvordan han ser ud, bare så længe at han laver fed musik og laver
fremragende optrædelser via koncerter! Hvis man skal gå efter de folk, som
får foretaget plastik-operationer, jamen så ville der ikke være andet at
bestille! Alle kendte mennesker får mere end mindre foretaget
plastik-operationer, og hva' så?? Det er deres valg, og det hører til deres
privatliv! Lær dog at fokusere på de kendtes talenter fremfor deres
privatliv! AMEN!

Hilsen

Gregers

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 21-05-01 21:08

"Gregers Hansen" <gregersh@get2net.dk> wrote in message
Klip
>Så kom ikke her og sig at Michael Jackson ikke er musikalsk begavet!!! Du
må jo
> komme med nogle modbeviser!

Det kan da ikke diskuteres at han er musikalsk begavet, man kan da ikke være
solgt flest albums, hvis man ikke har brikkerne på plads?

> [...]
deres
> privatliv! Lær dog at fokusere på de kendtes talenter fremfor deres

100% enig, at folk virkelig finder det så interessant hvad kendte gør/laver
i deres fritid er ynkeligt.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Max Jens Jensen

Dato : 21-05-01 22:53

Hej igen

> [...]
deres
> privatliv! Lær dog at fokusere på de kendtes talenter fremfor deres

Om en musiker har talent eller ej lader jeg kun en ting afgøre, mine øre.
Deres tro, hudfarve, religion og alt andet spiller ingen rolle, jeg kan
heller
ikke bruge pladesalgstal til noget, hvis salgstal betød noget, så var
Vikingarne
europas største band, og det tror jeg heller ikke at du mener. Jeg behøver
heller ikke nøjvendigvis at kunne lide musiken for at jeg kan se et talent,
det har jo heller ikke noget med sagen at gøre.

Men det korte og lange er at denne diskution nok minder for meget om
religionsdebat.

Mvh for now Max

Fra : Jens Laursen

Dato : 21-05-01 15:08

"Max Jens Jensen" <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ps: Hvem er Michael Jackson :)

The King of Beer!!!!!!
Har skrevet flere store bøger om øl, var sidst i landet for nogle uger siden
i forbindelse med en ølmesse eller lignende - var ihvertfald med i Mik
Schacks Hjemmeservice - og lignede forøvrigt også en lille øltrold.

/Jens