Elipsen igen
Fra : Basil

Dato : 08-12-04 16:37

Hej.
Der var en Uffe der hjalp mig med at beregne en elipse for noget tid siden.
Nu har jeg drejet et par stykker, men de bliver for lange, jeg skal have dem
mere buttede.
Min Boss mener at Piet Hein brugte 2,7 som faktoren til hans elipser, så det
vil jeg godt prøve, men er ikke dygtig nok til den slags regning.
Er der nogen der kan klare den ?
(x/6)^2.7 + (y/4)^2.7 = 1
PFT
Kai

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-12-04 17:00

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse news:WdFtd.74801$Vf.3576574@news000.worldonline.dk...

> [...]
> Min Boss mener at Piet Hein brugte 2,7 som faktoren til hans elipser, så det
> vil jeg godt prøve, men er ikke dygtig nok til den slags regning.

Hvad er dit spørgsmål
Piet Hein havde 2.5 og begge sider lige lange.
http://mathworld.wolfram.com/Superellipse.html

Mvh
Martin

Fra : Basil

Dato : 08-12-04 17:56

Martin Larsen wrote:
> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> Hvad er dit spørgsmål
> Piet Hein havde 2.5 og begge sider lige lange.
> [...]

Jeps, men kan nogen vende formelen med 2.7, på samme måde som Uffe gjorde ?
Jeg har kun en 10. klasse eksamen, og den rækker ikke til dette, men jeg kan
godt beregne videre, når formelen ikke mere har 2 ubekendte.
Kai

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-12-04 18:23

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse news:InGtd.74813$Vf.3577819@news000.worldonline.dk...

> Jeps, men kan nogen vende formelen med 2.7, på samme måde som Uffe gjorde ?

Ja, det må vist være det samme. Men du skal nok have værdien
mellem 2 og 2.5 hvis du vil have den mere rund.

Mvh
Martin

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 08-12-04 17:11