Styring af GPRS forbrug
Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-12-04 16:14

Hej igen,

Mit spørgsmål til Jer er af mere principiel karakter. Kan oplyse, at jeg
(nu) har nogle T630´ er. Tidligere havde jeg nogle meget gamle telefoner.

Min situation er nu den, at GPRS i firskellige sammenhænge bliver aktuelt
for mig - det er nemt at komme på nettet, se flere temaer, samt i det helæe
taget fjernopkoble i forskellige sammenhænge.

Jeg syntes, at adviseringen på telefonen når der anvendes GPRS ikke altid er
god.........det er for nemt bare at komme på. Og der påløber opkaldsafgift
hver gang samt omksdt. til trafikken.

Hvor styrer I det derude hos Jer, så I heletiden har "kontrol" med dette
forbrug bedst muligt - det kan jo hurtigt løbe op. Kunne det være en ide
aldrig at slukke for browseren (GPRS altid åben) for at undgå de mange
opkaldsafgifter?

Med andre ord, vil jeg gerne høre om Jeres praktiske erfaringer og hvordan I
gør.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-12-04 21:10

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opkaldsafgifter?
>
> Med andre ord, vil jeg gerne høre om Jeres praktiske erfaringer og hvordan

Øhhh - opkaldsafgift ?? Har da aldrig betalt sådan noget hos Telmore.
T68'eren går på en gang i timen og henter mail-headers.
Henter jævnligt enkelte mails ned på den for loge at tjekke om indholdet
svarer til headeren
Har endnu ikke i de vildeste måneder kostet mig over 50 kr/md.
Kun hvis jeg i ferien (herhjemme) surfer på den bærbare+PGRS'en stiger
forbruget noget -self afh af trafikken.
Men opkaldsafgift på GPRS - findes der overhovedet en udbyder, der opkræver
det. Det er da vist osse helt mod ideen med GPRS - altid online men betaler
kun for forbruget...OK - så er der da en _lille_ opkaldsafgift i og med at
du logger på f.eks. din mailserver.....men det er jo egentligt ikke en
opkaldsaafgift men et forbrug.....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller