Spil virker ikke!!!
Fra : Erik Greve

Dato : 12-12-04 11:15

Ingen af de spil jeg har installeret virker, forstået på den måde at
selv om alt ser normalt ud, så kan jeg ikke få figurerne til at bevæge
sig ret hurtigt. Hvis der f.eks trykkes på de taster der får figurerne
til at skulle bevæge sig fremad eller tilbage bevæger de sig sååååååå
langsomt at det ikke er brugbart.

Det er et fænomen som jeg ikke har oplevet på nogle af de andre PC'er
jeg har, hvor alting virker fint.

Spil jeg har prøvet og alle har det samme underlige problem:
Unreal Tournament 2004, Half-Life 2, Evil Genius og fl.

PC'en er en Fujitsu-Siemens Pentium 4 3.4GHz, 1Gb Ram, Diretx 9,
Skærmkort Radeon X600.

Er der nogen der kan hjælpe....????

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-12-04 11:42

Hvilken opløsning kører du med og har du slået alle effekter til?

Har du noget kørende i baggrunden?

Hvilken DirectX ver bruger du? (kør evt diagdx.exe)

Thomas

--
Please remove "FJERN-DETTE"

Fra : Erik Greve

Dato : 12-12-04 13:10

Jeg kører i standard-opløsning og opsætning. Har ikke studeret dette nøje,
da alt andet jo virker fint. Grafik, musik og musebevægelser virker fint.
Jeg anvender DirectX 9.0c. Har ikke noget specielt kørende i baggrunden.

Fra : Carsten

Dato : 12-12-04 13:38

Det grafikkort model du anvender er jo meget NY.
Du skal nok have den allernyeste ATI driver til dit X600 kort.

Ellers prøv under START og KØR at skrive DXDIAG og enter
og se om du kan teste alt vedrørende grafik og lyd derinde.

Hilsen Carsten

Fra : Erik Greve

Dato : 12-12-04 15:37

Der er ingen fejl ved test i DXDIAG og min driver er også ny.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-12-04 17:01

> Der er ingen fejl ved test i DXDIAG og min driver er også ny.

Så prøv med en ældre driver. Det er ikke altid, at det nyeste er det bedste.

Kurt

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-12-04 13:03

> [...]
> Unreal Tournament 2004, Half-Life 2, Evil Genius og fl.
>
> PC'en er en Fujitsu-Siemens Pentium 4 3.4GHz, 1Gb Ram, Diretx 9,

Jeg har måske det samme problem, men ingen løsning. I spil som Postal,
Spiderman er det som min computer handler 5 sekunder efter jeg har trykket
på tastaturet. Pisse irriterende.

Fra : Bjarne K

Dato : 15-12-04 12:33

"Erik Greve" <egreve@post10.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Unreal Tournament 2004, Half-Life 2, Evil Genius og fl.
>
> PC'en er en Fujitsu-Siemens Pentium 4 3.4GHz, 1Gb Ram, Diretx 9,

Har samme konfiguration og ingen problemer (HL2, DOOM3, Far Cry).

Har opdateret Radeon driver og lydkort drivere, ellers intet.

Med venlig hilsen
Bjk

Fra : Bjarne K

Dato : 15-12-04 12:50

"Erik Greve" <egreve@post10.tele.dk> wrote in message

> Er der nogen der kan hjælpe....????

Kom lige til at tænke på. Check med et benchmark f.eks aquamark om det
performer ok. Hvis det også halter, kunne det være et varme problem.

Ellers nogle ting du kunne checke
Er det et trådløst tastatur/mus ?
Ny mus driver.
Check med et diagnostic program f.eks sandra eller aida32
Aida kunne ikke se temp på min cpu, men det kunne et mainboard monitor
program (navn ???)

Benchmark og diagnostic programmer kan f.eks hentes på:
http://www.tweak.dk
http://www.majorgeeks.com

Fra : Carsten

Dato : 15-12-04 13:32

Nu kender jeg ikke til X600 og strømforbrug.
Men Nvidia kort der skal have ekstra strøm og ikke
får det yder meget dårligt, så er det samme måske
gældende for X600 kortet.

Har du husket at monterer et evt. ekstra strømstik til kortet ?

Bare en IDE riv ikke mit hoved af, hvis det er helt ved siden af.

Hilsen Carsten