BF 1942 og probs med 19" TFT skræm med DVI
Fra : usenet

Dato : 08-12-04 21:27

Hej,
Jeg har fået ny 19" TFT skærm med digital tilslutning(DVI).
Den kører fast eller bedst ved 1280x1024./60/70Hz FUJITSU
Kontrolpanelet i BF1942, SWII, bliver for stort dvs. der mangler en del af
højre side.
Jeg kan intet ændre på skærmen, ændringer i BF har heller ingen effekt og
rent umiddelbart ændrer det
heller intet at lave om på grafikkortets indstillinger.

Jeg har tidligere kørt uden probs på en 17" crt skærm.
Grafikkort, Radeon 9200 28Mb
Alle drivere og spil er opdateret.

Hvad dælen kan man gøre. ??

Mvh
Dan

Fra : usenet

Dato : 08-12-04 21:29

Glemte lige at jeg sagtens kan køre BF 1942,blot kan jeg ikke bruge
kontrolpanelet til at f.eks starte, og vælge baner mm.

Dan

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 08-12-04 21:49

"usenet" <usenet@pq.dk> wrote in message
> Glemte lige at jeg sagtens kan køre BF 1942,blot kan jeg ikke bruge
> kontrolpanelet til at f.eks starte, og vælge baner mm.
>
> Dan

Er det fordi selve billede ikke passer til skærmens opløsning? Dvs. noget af
kontrolpanelet er _uden for_ skærmens visuelle område?

I såfald burde du jo bare kunne indstille på skærmens fysiske knapper om
hvor bredt eller højt billedet skal være.
På min egen Acer 19" TFT er der endda en "auto" knap der indstsillinger
billedet perfekt i en given situation.

Mvh. Martin

Fra : usenet

Dato : 08-12-04 22:25

> Er det fordi selve billede ikke passer til skærmens opløsning? Dvs. noget
> af kontrolpanelet er _uden for_ skærmens visuelle område?
Ja

> I såfald burde du jo bare kunne indstille på skærmens fysiske knapper om
> hvor bredt eller højt billedet skal være.
Jeg kan intet indstille på selve skærmen.andet end brightness/contrast.
Så det skal gøres fra grafikkortet , det vil jeg så prøve og rode noget mere
med.

Dan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-12-04 22:46

"usenet" wrote

> Jeg kan intet indstille på selve skærmen.andet end brightness/contrast.
> Så det skal gøres fra grafikkortet , det vil jeg så prøve og rode noget
> mere med.

Hmm, det er vel kontrolpanelet der åbner i en anden (lavere opløsning)?

På min laptop kan sætte skærmen til at undlade at skalere når jeg skifter
til lavere opløsning end standard

Der kommer så en "sørgerand omkring billedet, men det er vel bedre

Hvis nu det andet (bedre) foreslag ikke hjælper

Fra : usenet

Dato : 15-12-04 22:51

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "usenet" wrote

Det er grafikkortet der driller.
Har netop prøvet med et Geforce FX5500 uden probs.

Dan