Replace med inkludering af fil?
Fra : Thøger Pørtner

Dato : 19-05-01 12:52

Hej, jeg har en template.php fil som indeholder f.eks. %%TEXT%% og så
erstaller dette den streng med noget mysql indhold:

$template = str_replace("%%TEXT%%", $row[text], $template);

Nu har jeg et sted i templatefilen, hvor jeg gerne vil have inkluderet
indholdet af en anden php fil som generer en oversigt over alle mine sider
(også via mysql) altså hvor indholdet af den, f.eks. skal erstalle %%MENU%%
med indholdet af php filen.

Nogen der ved hvordan jeg kan gøre det?

Thøger Niels Pørtner

E-mail: tnp@tnp.dk
Website: www.tnp.dk

"En dag vil maskinerne måske kunne tænke, men de vil aldrig få fantasi."

Fra : Larz

Dato : 19-05-01 20:30

> Hej, jeg har en template.php fil som indeholder f.eks. %%TEXT%% og så
> erstaller dette den streng med noget mysql indhold:

Hmm ok.

> [...]
> indholdet af en anden php fil som generer en oversigt over alle mine sider
> (også via mysql) altså hvor indholdet af den, f.eks. skal erstalle

$menu = readfile("menufil.php");
$template = str_replace("%%MENU%%",$menu,$template);

? Måske har jeg ikke forstået dig rigtigt...

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---
--Uofficiel SOHO 77 FAQ - http://coder.dk/sohofaq.php --

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-05-01 20:48

On Sat, 19 May 2001 21:30:13 +0200, "Larz"
<lars@virkelighed.ioflux.net> wrote:

>$menu = readfile("menufil.php");

Det får ikke indholdet af "menufil.php" til at blive lagt i $menu.
readfile() spytter en fil råt tilbage til brugeren, og returnerer true
eller false (i dette tilfælde til $menu) alt efter om det går godt
eller ej.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Morten Winther

Dato : 19-05-01 20:57

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> [...]
> readfile() spytter en fil råt tilbage til brugeren, og returnerer true
> eller false (i dette tilfælde til $menu) alt efter om det går godt

Sandt, brug i stedet:

$fp=fopen("menufil.php","r");
$fil=fread($fp,filesize("menufil.php"));

/ morten

FUT: http://www.eksperten.dk/spm/73886

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-05-01 21:10

On Sat, 19 May 2001 21:57:26 +0200, "Morten Winther" <mw@get2net.dk>
wrote:

>Sandt, brug i stedet:
>
>$fp=fopen("menufil.php","r");
>$fil=fread($fp,filesize("menufil.php"));

Hvis man evt. ikke kender filstørrelsen (som jo vil skifte hver gang man
ændrer i filen) kan man bruge :

$fp=fopen("menufil.php","r");
while(!feof($fp)) {
$fil .= fgets($fp,10000)
}

--
Mvh. / Regards Stefan Bruhn

$email = array(115,116,101,102,97,110,64,98,114,117,104,110,46,116,111);
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}

Fra : Morten Winther

Dato : 19-05-01 21:37

"Stefan Bruhn" <news001@3x7.dk> wrote in message

> Hvis man evt. ikke kender filstørrelsen (som jo vil skifte hver gang man
> ændrer i filen) kan man bruge :
>
> $fp=fopen("menufil.php","r");
> while(!feof($fp)) {
> $fil .= fgets($fp,10000)
> }

Øhh, det er jo derfor jeg brugte filesize(), der finder filens størrelse.

/ morten

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-05-01 22:19

On Sat, 19 May 2001 22:36:39 +0200, "Morten Winther" <mw@get2net.dk>
wrote:

>Øhh, det er jo derfor jeg brugte filesize(), der finder filens størrelse.

Det kunne tænkes at filen ikke lå lokalt, eller hur?

Ok, til en menu er det ikke videre smart, men hvis det nu er noget
andet, der skal hentes fra en anden server.

Fra : Morten Winther

Dato : 19-05-01 22:48

> Det kunne tænkes at filen ikke lå lokalt, eller hur?
>
> Ok, til en menu er det ikke videre smart, men hvis det nu er noget
> andet, der skal hentes fra en anden server.

Så lad gå da ;-D

/ morten

Fra : Larz

Dato : 20-05-01 14:25

> [...]
> readfile() spytter en fil råt tilbage til brugeren, og returnerer true
> eller false (i dette tilfælde til $menu) alt efter om det går godt

Nå ja, my bad, jeg mente jo også:

$menu = join("",file("menufil.php"));

Fra : Thøger Pørtner

Dato : 19-05-01 23:19

imens cybercity have lidt nedetid på deres newsserver har jeg fundet svar på
problemet her: http://www.eksperten.dk/spm/73886 jeg undskylder at i har
spildt jeres tid...