Dueling Banjos?
Fra : Uffe Jensen

Dato : 11-12-04 17:16

Hej
Jeg er på jagt efter 'Dueling Banjos' af Eric Weissberg og den er fra filmen
'Udflugt med døden'. Så den har nogle år på bager.
Det er kun det ene nummer jeg er ude efter, altså ikke hele cd'eren (den kan
jeg godt finde)
Håber nogen kan hjælpe mig

Uffe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-12-04 17:18

"Uffe Jensen" <siliam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på jagt efter 'Dueling Banjos' af Eric Weissberg og den er fra
> filmen
> 'Udflugt med døden'.

Der er også en version af den med i filmen "The Beverly Hillbillies"
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 23:32

Mener jeg har hørt nummeret med bluegraes gruppen the dillards

Esben

---

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 12-12-04 13:06

Vil du ikke forklare lidt nærmere? Vil du have exakt dén udgave fra filmen,
eller kan en anden version bruges?

I det mindste følgende har indspillet den:

-Lester Flatt & Earl Scruggs
-Tom Petty & Bob Dylan
-Glenn Yarbrough and the Limeliters
-Carl Jackson
-Primus
-Deliverance (!)

.... det var dem, jeg lige kunne finde i samlingen...og jeg er IKKE
banjo-freak!!!

VH,
Lars

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-12-04 18:51

Kurt Kedelig wrote:
> [...]
> filmen, eller kan en anden version bruges?
>
> I det mindste følgende har indspillet den:

Deliverance er ikke navnet på et orkester, det er titlen på den film
nummeret bliver brugt i.
Jeg mener det er Lester Flatt & Earl Scruggs-versionen der er i filmen.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 12-12-04 21:10

> Deliverance er ikke navnet på et orkester, det er titlen på den film
> nummeret bliver brugt i.
> Jeg mener det er Lester Flatt & Earl Scruggs-versionen der er i filmen.
>
> -Sune

Så blev jeg det klogere Det bringer så D'herrer Flatt og Scruggs op
på MINDST tre versioner af nummeret alene i min "samling".

Lars

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-12-04 22:36

Kurt Kedelig <kedelig@ofir.dk> wrote:

> I det mindste følgende har indspillet den:
>
> -Lester Flatt & Earl Scruggs
> -Tom Petty & Bob Dylan
> -Glenn Yarbrough and the Limeliters
> -Carl Jackson
> -Primus
> -Deliverance (!)

Ikke at forglemme Toy Dolls, og den herremorsomme version de kalder
Drooling Banjos
--
Steen
noX

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 12-12-04 23:00

Steen Jensen wrote:

> Ikke at forglemme Toy Dolls, og den herremorsomme version de kalder
> Drooling Banjos

Hvad med Linie 3?

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 13-12-04 11:36

> Ikke at forglemme Toy Dolls, og den herremorsomme version de kalder
> Drooling Banjos

Yezz, hvor er LARMENDE fin!!!!

Smuglyttede lige på

jdmunos.free.fr/mescoupsdecoeur.htm

og skal så ellers ud og finde den originale vare.
TAK for et fedt grin

Ny tråd: bedste og morsomste musikalske parodi???
Hardcore-folket har jo været i gang med metal-jule-melodier.
Der må ligge mange andre juveler gemt!!
*<
Lars

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-12-04 12:23

Kurt Kedelig <kedelig@ofir.dk> wrote:

> og skal så ellers ud og finde den originale vare.
> TAK for et fedt grin

Selv tak.
Jeg vil da opfordre dig...og andre med humor, at give dig selv en Toy
Dolls julegave.
Lettest er det at købe på nettet, da de fleste danske pladeforretninger
ikke kender Toy Dolls.
Jeg har været afhængig af TD siden '83, og de har leveret den ene sjove
plade efter den anden.
Der er spm regel en intro på hvert album, en masse sange, lidt snak, en
parodi og en outtro.

De har desværre lige udgivet den sidste skive (måske), men tjek nærmere
her: http://www.thetoydolls.com

En engelsk anmelder beskrev engang snager/guitarist Olga (?) sdom 'Buddy
Holly på speed'.
--
Steen
noX

Fra : Kim Riber

Dato : 13-12-04 17:15

> [...]
> plade efter den anden.
> Der er spm regel en intro på hvert album, en masse sange, lidt snak, en

HVAD ser jeg lige her, en toy doll freak. Ja de er fantastiske....Nelly the
Elephant er min gamle gymnasie klasses slagsang. For pokker sikke minder der
lige kommer frem, vi havde et fast ritual, noget med øl ud over det hele når
vi lokkede DJ'en til at spille Nelly. Fantastisk !!!
JEg har ellers forsøgt at følge TD, men kan se du er langt mere hardcore end
jeg. Noget album du specielt kan anbefale ??

Kim Riber

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-12-04 07:22

Kim Riber <nogen@microsoft.com> wrote:

> Noget album du specielt kan anbefale ?

Hej Kim.
Det er svært at anbefale noget specielt med Toy Dolls, da de faktisk
ikke har lavet et dårligt album, men der er da et par stykker, som
nærmest er guld værd for mig.
De to første albums er (for mig) noget af det ypperste der nogensinde er
lavet:
Dig That Groove Baby (som bla. indeholder deres 'hit' Nellie The
Elephant, en coverversion af Blue Suede Shoes, Firey Jack og mange andre
afsindige sange).

A Far Out Disc (som bla. indeholder Modern Schools Of Motoring, My
Girlfriend's Dad's A Vicar, Florence's Deaf - But There's No Need To
Shout, og andre fede ting).

Af nyere albums er Orchastrated, Fat Bob's Feet, One More Megabyte,
Anniversary Anthems og Bare Feced Cheek (med den seje Yul Brynner Was A
Skinhead) altid værd at lytte til.

MEN, start fra begyndelsen og du vil aldrig fortryde det.

Discountløsningen er at købe de to bokse som indeholder det meste af
hvad TD har udgivet, The Receiver Years og The Volume Years hedder de
vist.

God fornøjelse

--
Steen