Forslag til ishockeyintro
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-12-04 15:37

Hej ærede gruppemedlemmer! ;)

Jeg henvender mig til jer eksperter, da jeg søger inspiration til et nummer,
der passer perfekt til en intro for et ishockeyhold.

Nummeret skal langsomt bygge op for så efter et halvt til et helt minuts
penge eksploderer, hvor spillerne så løber på isen.

Pt. benyttes Guns 'N' Roses - Welcome to the Jungle.

Any suggestions?

På forhånd tak!!

mvh / Thomas Nielsen

Fra : Weissert

Dato : 09-12-04 16:34

Thunderstruck virker med garanti 100 % :D

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 10-12-04 02:27

"Weissert" <weissert@tdcadsl.dk> skrev:

> Thunderstruck virker med garanti 100 % :D

Den er suveræn og måske lige netop noget i den stil jeg søger. Der er bare
det forbehold med den, at et andet konkurrerende hold benytter sig af denne.
Men fed, det er den!

mvh / Thomas Nielsen
- www.OIK.dk

Fra : Weissert

Dato : 10-12-04 07:52

Benytter FIK sig stadig af den??
Er flyttet fra byen for 5 år siden .. de må da forny sig deroppe snart :)

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 10-12-04 11:43

"Weissert" <weissert@tdcadsl.dk> skrev:

> Benytter FIK sig stadig af den??
> Er flyttet fra byen for 5 år siden .. de må da forny sig deroppe snart :)

Jep, det mener sig de stadig gør. I øvrigt sammen med et fedt lysshow, så
deres spiller-intro har altid være blandt de bedste. Men jo, det er da ved
at være på tide med fornyelse... ;)

mvh / Thomas Nielsen
- www.OIK.dk

Fra : ASKF

Dato : 09-12-04 16:35

Thomas Nielsen ytrede sig i
<41b86325$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>penge eksploderer, hvor spillerne så løber på isen.
>
>Pt. benyttes Guns 'N' Roses - Welcome to the Jungle.

Republica - Ready to Go [5:02]

Det tager netop 30 sek inden der kommer gang i den, og i de første 30
sek bygges nummeret langsomt op mens der synges "Ready to Go" et par
gange.

Hvilket hold er det til? (hvis det er til Sønderjyske/Vojens, vil alle
modstandere jo nok skråle "Down!" efter hver gang der bliver sunget
"Ready to Go").

PS. Bluefox vinder guld i år
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-12-04 20:55

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev:

> Hvilket hold er det til? (hvis det er til Sønderjyske/Vojens, vil alle
> modstandere jo nok skråle "Down!" efter hver gang der bliver sunget
> "Ready to Go").

Det er til Odense, så risikoen for at modstanderne råber dette, er bestemt
også til stede her... ;)

> PS. Bluefox vinder guld i år

Ja, alt andet vil da være en skandale.

mvh / Thomas Nielsen
- www.OIK.dk

Fra : Kim Petersen

Dato : 09-12-04 22:52

> Ja, alt andet vil da være en skandale.

OT, jeg undskylder, men ja, så suveræne som de er vil det være synd om de
ikke bliver mestre. Men det er jo derfor man har opfundet slutspillet, så
man kan snyde det hold der vinder grundspillet og har vist mest konstant
formkurve året igennem, og som falder igennem i slutspillet så der lige kan
komme et hold ind fra højre og nappe pokalen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 10-12-04 02:25

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> skrev:

> [...]
> kan
> komme et hold ind fra højre og nappe pokalen

Vi prøvede det i øvrigt selv for nogle år siden. Vandt de første 18 kampe i
grundspillet (dansk rekord!) og vandt grundspillet suverænt, men blev
overhalet af Herning i finaleserien. Den smerter lidt endnu... ;)

Nå, men tilbage på sporet - andre gode forslag?

mvh / Thomas Nielsen
- www.OIK.dk

Fra : Weissert

Dato : 10-12-04 07:55

Jeg vil foreslå The Cult med "she sells Sanctuary"
Den har den fedeste start og eksploderer pludselig.

Jørn Weissert

Fra : Kim Petersen

Dato : 10-12-04 08:49

> Vi prøvede det i øvrigt selv for nogle år siden. Vandt de første 18 kampe
> grundspillet (dansk rekord!) og vandt grundspillet suverænt, men blev
> overhalet af Herning i finaleserien. Den smerter lidt endnu... ;)

Frederikshavn havde vist også fornøjelsen for et par år siden

> Nå, men tilbage på sporet - andre gode forslag?

Jeg sidder hele tiden og tænker Alan Parsons Project, intro nummeret Sirius
på albummet Eye in the Sky, måske mest fordi jeg ikke er til de "hårde"
sange og synes at der er noget mere stemning over nummeret. Men er der ikke
en klub der allerede anvender dette nummer? Kan ikke huske om det er en
dansk klub, eller om det er noget jeg har set ifm. NHL...

Fra : iddqd

Dato : 10-12-04 12:39

Thomas Nielsen wrote:
> Nå, men tilbage på sporet - andre gode forslag?

Fatboy Slim - Right Here, Right Now

Den alm. udgave er lidt lang tid om at bygge op, men i det rigtige mix så...

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 10-12-04 23:38

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev:

> Fatboy Slim - Right Here, Right Now

Den har jeg også selv store præferencer for!

> Den alm. udgave er lidt lang tid om at bygge op, men i det rigtige mix
> så...

Kender du til et, der er helt rigtigt og lyder fedt?

mvh / Thomas Nielsen
- www.OIK.dk

Fra : iddqd

Dato : 11-12-04 11:59

Thomas Nielsen wrote:
> Kender du til et, der er helt rigtigt og lyder fedt?

Ja og nej.

Jeg mener at den udgave som spilles sammen med musikvideoen er kortere
end den jeg har på CD, men sikker er jeg ikke. Men ellers kan man nok
klippe den alm. udgave til ved simpelthen at starte lidt inde i nummeret
og så fade ind - det burde kunne gøres ret enkelt.

Mvh

Bruno

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 10-12-04 18:17

"Thomas Nielsen" <thomas@bulldogs.dk> wrote in
news:41b86325$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
> minuts penge eksploderer, hvor spillerne så løber på isen.
>
> Pt. benyttes Guns 'N' Roses - Welcome to the Jungle.

I den hårde ende er der KoRn med "Blind" fra deres første album, den bygger
op med en intro, så bliver der råbt "are you ready" og så er der tung
guitar...

/Søren Hjelholt

Fra : -V-

Dato : 11-12-04 12:18

Thomas Nielsen wrote:
> Jeg henvender mig til jer eksperter, da jeg søger inspiration til et
> nummer, der passer perfekt til en intro for et ishockeyhold.

Pretty Maids - 'Future World'
Steve Stevens - 'Action'

Sidsnævnte mest åbenlys.

-V-

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-12-04 20:22

Thomas Nielsen wrote:
> [...]
> minuts penge eksploderer, hvor spillerne så løber på isen.
>
> Pt. benyttes Guns 'N' Roses - Welcome to the Jungle.

Judas Priest - A Touch Of Evil. Burde skræmme enhver med de kirkeklokker i
starten :)

Søren