Trænger til noget nyt heavy metal..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 17:15

Hejsa

Jeg sidder her og holder mig til "de gode gamle bands" som Manowar,
Metallica, Helloween, King Diamond og den slags..
Men jeg trænger til noget nyt, helst i samme stil, men hvad findes der?
Jeg gider ikke at lytte til death metal og andet growl da mine ører ikke er
indrette til at afkode den slags, det lyder jo også mest som om forsangeren
har spise en varm hundel... og er ved at kaste op

Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Mvh
Benjamin
laziterNO@THANKSgmail.com (fjern NOTHANKS)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-12-04 18:14

> [...]
> forsangerenmig om sammenligningen.
> har spise en varm hundel... og er ved at kaste op

Helt i orden indstilling at have, selvom jeg ikke bryder

> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Eftersom du er en mere tøset heavy-fyr (for at være lidt provokerende mod
din slags)
Jeg vil foreslå: Blind Guardian/Demon & Wizards, Megadeth, Anthrax og Black
Sabbath.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-12-04 18:15

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 18:50

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]

Hehe, det er faktisk ikke min egen sammenligning, det er en dansk death
metal gruppe der selv har fremsat den (hørte det på P3 for en del år
tilbage), jeg genbrugte den blot

Og det gør da heller ikke noget at du lader det gå ud over min "type", jeg
tager det bare videre og lader det gå ud over et par hip-hoppere *GG*

Iøvrigt mange tak for dine input, nu har jeg da lidt at lede efter i de
lokale musikbutikker
Megadeth, Anthrax og Black Sabbath kender jeg og har lidt i forvejen, men
resten kender jeg ikke, så tak igen

Mvh
Benjamin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-12-04 19:29

> Iøvrigt mange tak for dine input, nu har jeg da lidt at lede efter i de
> lokale musikbutikker
> Megadeth, Anthrax og Black Sabbath kender jeg og har lidt i forvejen, men
> resten kender jeg ikke, så tak igen

Det var så lidt. Men prøv at lege med forskellige genre inde for heavy, det
er det værd tro mig. Der er andre genre uden growl prøv fx: Type O Negative,
Faith No More, Mr Bungle/Fantomas/Tomahawk, Primus og med stor anbefaling
fra min side: Tool.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 18:30

Søren Kjeldsen wrote:

> og med stor anbefaling fra min side: Tool.

Så bliver det lissom heller ikke bedre ... de er ALT for fede, efter min
mening. En god kandidat til titlen Verdens Bedste Band.

--
Livet er for kort til netbetjente

Med venlig hilsen
Kim Frederiksen
kim.frederiksen snabela gmail.com

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-12-04 20:29

> Så bliver det lissom heller ikke bedre ... de er ALT for fede, efter min
> mening. En god kandidat til titlen Verdens Bedste Band.

Altså jeg ved ikke, hvem jeg skal sige er mit yndlingsband Tool eller Type O
Negative. De styrer ihvertfald min alternative metal-musiksmag. Jeg tror at
hvis jeg ikke var faldet over disse bands (deriblandt Fantomas) så var jeg
blevet træt af alt det andet jeg hørte (thrash, døds, nu- og hardcore) og
ville være endt som en skide jeg-lytter-til-alt-person.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-12-04 12:40

Søren Kjeldsen wrote:

> jeg hørte (thrash, døds, nu- og hardcore) og ville være endt som en
> skide jeg-lytter-til-alt-person.

Stakkels dreng. Du går glip af meget når du ikke kan lytte til alt.

Ole Thomsen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-12-04 13:59

> Stakkels dreng. Du går glip af meget når du ikke kan lytte til alt.
>
> Ole Thomsen

Lad mig se hvilke kategorier jeg kan lide:
ALT inden for metal, det meste inden for rock, undtagen når det bliver alt
for funky, ALT keltisk musik, techno (i form af Prodigy og Goon), Michael
Jackson (det eneste pop jeg kan lide), rap (men kun i stil ala Cypress Hill,
Rage Against the Machine, House of Pain og Molotov).

Lad mig se hvilke kategorier jeg ikke kan lide:
Dårligt techno (det er der sgu meget af), disko, dansk top, pop (Maroon 5,
Nik & Jay, Britney Spears osv), jazz (ihvertfald, når jeg har hørt for meget
af det) og R n' B.

.... Så jeg synes ikke jeg går glip af noget specielt.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-12-04 14:19

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> har hørt for meget af det) og R n' B.
>
> ... Så jeg synes ikke jeg går glip af noget specielt.

Næeh, jeg kan da følge dig langt hen ad vejen i din smag, det undrer mig
så bare at du kategoriserer personer der lytter til alt som "skide". Jeg
tror de har et rigere musikliv end vi to.

Det kan selvfølgelig være du lægger noget andet i at lytte til alt end
jeg gør

Ole Thomsen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-12-04 14:31

> [...]
> tror de har et rigere musikliv end vi to.
>
> Det kan selvfølgelig være du lægger noget andet i at lytte til alt end jeg

Det tror jeg, at jeg gør. Jeg mener selvfølgelig ikke at en meget bred
musiksmag er negativ, men jeg har bare kendt mange som har fokuseret meget
på en genre og været SÅ vild med den, hvorefter de pludselig finder det
kedsommeligt og bliver "en skide jeg-lytter-til-alt person". Det er bare min
personlige holdning, at jeg ikke vil ende sådan.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-12-04 18:15

On Tue, 7 Dec 2004 17:14:49 +0100, "Laziter [9440]"
<laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

>Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Dream Theater !
--
Now Playing:
Scorn - Spasm

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-12-04 21:07

Thomas Jespersen wrote:

> Dream Theater !

Jeg købte tre Dream Theater-plader på folks foranledning for nogle
måneder siden. Jeg kan ikke forstår hvordan man kan kalde det heavy
metal. Hvis det er, så er Def Leppard også heavy metal.

/David, som synes at Dream Theater var kedeligt; måske de forkerte plader?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-12-04 21:10

> Jeg købte tre Dream Theater-plader på folks foranledning for nogle måneder
> siden. Jeg kan ikke forstår hvordan man kan kalde det heavy metal. Hvis
> det er, så er Def Leppard også heavy metal.

Ja... Der er desværre for mange som kalder alt Heavy Metal. Har lavet en
tråd om noget lignende for noget tid siden.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heavy_metal_genres

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-12-04 21:35

On Tue, 7 Dec 2004 21:09:47 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Ja... Der er desværre for mange som kalder alt Heavy Metal. Har lavet en
>tråd om noget lignende for noget tid siden.
>http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heavy_metal_genres

Både Dream Theater og Def Leppard er på den side.
--
Now Playing:

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-12-04 22:08

Theater og Def Leppard er på den side.
> --
> Now Playing:

Men ikke som Heavy Metal...

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-12-04 23:20

On Tue, 7 Dec 2004 22:07:53 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Theater og Def Leppard er på den side.
>
>Men ikke som Heavy Metal...

Jeg citerer:

"New Wave of British Heavy Metal - Often abbreviated as NWOBHM, the
term is used to describe British metal artists that emerged in the
late 1970s/early 1980s in the wake of the 'original wave' of British
metal artist such as Black Sabbath and Deep Purple. NWOBHM was hugely
popular and is influential to virtually all sub-genres of heavy metal
since. Major artists included Judas Priest, Iron Maiden, Def Leppard,
Saxon and Diamond Head."

(Def Leppard)

"Progressive metal - combining elements of progressive rock and heavy
metal. See Dream Theater, Symphony X, Stratovarius and DragonForce"

(Dream Theater)

--
Now Playing:
Aphex Twin - Digeridoo

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-12-04 23:34

> [...]
>

> "Progressive metal - combining elements of progressive rock and heavy
> metal. See Dream Theater, Symphony X, Stratovarius and DragonForce"

Jeg troede vi gik efter rent heavy metal. Men du har sikkert ret i at det er
en blanding.

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-12-04 18:50

Laziter [9440] <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

> Helloween,

Prøv at tjekke Edguy
--
Steen
noX

Fra : Mads

Dato : 07-12-04 21:53

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsangeren
> har spise en varm hundel... og er ved at kaste op
>
> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Vil da godt lige komme med et par bud

Hammerfall ( heavy metal / true metal ala. manowar ) Stratovarius (
Symfonisk Metal / Speed metal / Power Metal ala. Helloween )

--
-=MF=-
ROCK ON !

Fra : Jørgen Nellemann

Dato : 07-12-04 23:15

Hej

Du skulle prøve at høre de Canadiske guder " Harem Scarem" fuck hvor er de
gode.

Hilsen
Jørgen

Fra : MM

Dato : 08-12-04 01:18

> [...]
> forsangeren
> har spise en varm hundel... og er ved at kaste op
>
> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Du kunne jo prøve at kigge nærmere på Savatage, evt. deres 'opsamlingsalbum'
"from the gutter to the stage" det er godt nok et 80'r band, men klart et
lyt værd. Ellers kan du prøve Metalium med deres første skive "Millenium
Metal - chapter one", jeg har hørt at de efterfølgende albums ik skulle være
så gode dog, men har kun personlig erfaring med denne.
Og som ellers sagt Dream Theater, Tool, Blind Guardian... Nightwish var
måske også noget (storladen metal/opera mix)

~MM

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-12-04 09:05

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne jo prøve at kigge nærmere på Savatage, evt. deres
'opsamlingsalbum'
> "from the gutter to the stage" det er godt nok et 80'r band, men klart et
> lyt værd.

Jeg fandt noget Savatage i min samling, det er godt nok længe siden jeg har
lyttet til dem..
De er nu slet ikke så ringe endda..
Til min store forbavselse fandt jeg også noget Meliah Rage (troede jeg havde
smidt dem ud), de er faktisk også ret gode selvom de tydeligt bærer præg af
"early 80's metal"

> [...]
være
> så gode dog, men har kun personlig erfaring med denne.

Det vil jeg da tage op til lytteprøve, man må jo holde sig åben for
muligheder

Findes der forresten nogle sider hvor man kan lytte lidt til musikken inden
man spæner ud i butikkerne og køber løs?
Jeg tænker ikke på hele albums, bare små stykker musik så man lige kan danne
sig et indtryk af det.

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-12-04 09:09

On Wed, 8 Dec 2004 09:04:39 +0100, "Laziter [9440]"

www.amazon.com
www.mp3.com

--
Now Playing:
Biosphere - As The Sun Kissed The Horizon

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-12-04 09:24

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse

> www.amazon.com
> www.mp3.com

DOH! Hvorfor tænkte jeg ikke selv på det?
Det er jo ret indlysende at det er der man finder den slags

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas

Dato : 08-12-04 04:28

> [...]
> forsangeren
> har spise en varm hundel... og er ved at kaste op
>
> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Evt. kunne du købe en af de bedste albums nogensinde -Genren kan jeg ikke
helt sige, da der er forskellige definationer... Nogen siger Heavy Metal -
Andre
siger "Pudel Rock" - Jeg siger bare "Et fedt album - Et af de bedste
nogensinde"
Guns N' Roses - Appetite for Destruction!!! KØB DEN!!!
(og alt andet med dem foriøvrigt )

Mvh. Thomas

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-12-04 09:19

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Guns N' Roses - Appetite for Destruction!!! KØB DEN!!!
> (og alt andet med dem foriøvrigt )

Jovist er det da et fedt album, jeg har det da også i samlingen

Jeg burde egentligt tage mig sammen og lave en liste over det jeg har, men
for pokker hvor er der mange skiver at tælle op/skrive ned.
Løst nævnt har jeg flg. grupper i samlingen:

Accept
AC/DC
Anthrax
Body Count
Beastie Boys (!)
Black Sabbath
Crematory
Clawfinger
Circle of Grief
D.A.D
Die Krupps
Evanescence
Green Jelly
Guns'N'Roses
Helloween
Iced Earth
Iron Maiden
Judas Priest
King Diamond
Manowar (Hele min samling startede med dette band)
Megadeth
Meliah Rage
Mercyful Fate
Metallica
Moonspell
Ozzy Osbourne
Pantera
Pretty Maids
Queen (Nåja, de har jo også lavet noget godt)
Rammstein
Red Warszawa (ingen samling uden dem)
Savatage
Slayer (totalt glemt i samlingen, lå bagerst)
The Gathering
Twisted Sister (Ok ikke heavy, men alligevel fed tråd)
Wizzard

Mvh
Benjamin

Fra : Jackie

Dato : 08-12-04 14:46

> [...]
> for pokker hvor er der mange skiver at tælle op/skrive ned.
> Løst nævnt har jeg flg. grupper i samlingen:

<SNIP>

Hvis du kan lide Evanescense, så var det måske en ide at lytte til nogen af
de bedre bands i den genre, og måske lidt tungere. Prøv at lytte til f.eks.
Nightwish eller i særdeleshed Within Temptation. Gotisk inspireret
Rock/metal.

Hygge
Jackie

Fra : ASKF

Dato : 08-12-04 15:57

"Jackie" <jackieloa2@hotmail.com"Fjern"> ytrede sig i
<cp70iu$va2$1@news.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>de bedre bands i den genre, og måske lidt tungere. Prøv at lytte til f.eks.
>Nightwish eller i særdeleshed Within Temptation. Gotisk inspireret

Jeg har lidt problemer med at kalde Evanecence for metal, måske gothic
hard-rock, selvom vi i min omgangskreds kalder det for gothic pop...

Lidt andre Goth/Gothic Metal bands som jeg vil anbefale:
Theatre of Tragedy, The Sins of Thy Beloved, Leaves' Eyes[1], Lumsk,
Haggard[2], Tristania, Therion[3], Sirenia, Moonspell, Draconian, After
Forever, Agalloch, Avrigus.

Nogle af de nævnte bands har dog også growl, og det der har gjort at jeg
i første omgang faldt for genren var dueter mellem en growler og en
sopran, samt kombinationen af klassiske instrumenter og metal gitar/bas.

Du kan finde meget inspiration inden for genren via netradiostationen
Gotham Radio <http://status.gothmetal.net/cool.htm> (findes også i
Winamps liste over netradioer).

[1] Liv Kristine Espenæs var også forsanger for Theatre of Tradegy, og
med Leaves' Eyes er hun blevet mere poppet, så der er nogle numre der
sagtens kunne være lave af Evanecence.
[2] Haggard har en ret speciel sammensætning og kan vel nærmest kaldes
et metal big-band (de er 16) og svinger mellem goth og opera metal.
[3] Therion begyndte at skifte genre i '95, og fra '98 havde de helt
skiftet. Min egen favorit er Secret of the Runes (2001) som nogen måske
vil betegne som Viking eller Opera metal.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-04 23:43

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [3] Therion begyndte at skifte genre i '95, og fra '98 havde de helt
> skiftet. Min egen favorit er Secret of the Runes (2001) som nogen måske
> vil betegne som Viking eller Opera metal.

Therion var rigtigt fede engang. Men hvor er det mange år siden, jeg
egentligt har lyttet til dem.
Måske skulle man holde lidt udkig efter dem...
--
Steen
noX

Fra : Jackie

Dato : 09-12-04 13:28

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lidt problemer med at kalde Evanecence for metal, måske gothic
> hard-rock, selvom vi i min omgangskreds kalder det for gothic pop...

Kalder nu heller ikke Evanescense for metal, men den stod på hans liste over
musik han havde... :)

I min opfattelse er metal begrebet blevet misbrugt. I dag kaldes bands for
Slipknot, System of a Down osv. for metal. Dette er i min opfattelse slet
ikke metal men mere hård rock...

Hygge
Jackie

Fra : ASKF

Dato : 09-12-04 16:13

"Jackie" <jackieloa2@hotmail.com"Fjern"> ytrede sig i
<cp9gcf$18b5$1@news.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>Slipknot, System of a Down osv. for metal. Dette er i min opfattelse slet

Man kan vel sige at vi har det problem at rocken og især den hårde rock
er blevet meget hårdere, så hvis man lytter til metal fra '80erne kan
det ligefrem virke blødt i forhold til hård rock i dag.

I '80erne sagde jeg gerne at alt hvad der var blødere end Iron Maiden
ikke var metal men blot (hård) rock. I dag har jeg meget svært ved at
trække en lignende grænse, så gode forslag er velkommende til gennerelle
træk som skal være der, for at det kan betegnes som ægte metal.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-12-04 15:13

> [...]
> Slipknot, System of a Down osv. for metal. Dette er i min opfattelse slet

SlipKnot er nu-metal + lidt thrash. System of a Down er alternativ metal (er
i samme bås som Tool, Fantomas, Faith No More osv).
Du har ret, hvis du siger det ikke er heavy metal.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-12-04 16:00

On Wed, 8 Dec 2004 14:46:13 +0100, "Jackie"
<jackieloa2@hotmail.com"Fjern"> wrote:

>Nightwish eller i særdeleshed Within Temptation. Gotisk inspireret
>Rock/metal.

Når du snakker om gotisk inspireret metal så tænker jeg også på "Type
O Negative" men jeg ved ikke om det minder helt om de bands du nævner
fordi jeg ikke kender dem.

--
Now Playing:
Dead Can Dance - Persophone

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-12-04 18:09

> Når du snakker om gotisk inspireret metal så tænker jeg også på "Type
> O Negative" men jeg ved ikke om det minder helt om de bands du nævner
> fordi jeg ikke kender dem.

Nogle gange bevæger Type O-drengene sig på grænsen af ikke at være metal.
Men de fremstår som et goth/doom-metal band. Nu vi snakker om doom-metal så
er der også Anathema. (og tro mig, det doom-metal er ikke specielt hårdt.
Nærmere noget Saybia/Teitur-agtig med growl nogle gange og lidt hårdere
riffs)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-12-04 15:14

> Evanescence

Yrrrrrkkkk... De er Linkin Park i den genre. Næh du...

> Pantera

Troede ikke du kunne lide growl?

> Red Warszawa (ingen samling uden dem)

Hehe...

> Slayer (totalt glemt i samlingen, lå bagerst)

Uforståeligt. De er hos mig helt klart, hvad Metallica er hos andre.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-12-04 15:56

> Yrrrrrkkkk... De er Linkin Park i den genre. Næh du...

Tja, det var nu også kæresten der ville have en CD med dem (det var det
altså, det er ikke en dårlig undskyldning *GG*), og så ringe er de da heller
ikke (men heller ikke de bedste)

> Troede ikke du kunne lide growl?

Ouch!!!
Nej det er jeg nu heller ikke så vild med, men Pantera er ikke de værste
growlere, man kan da forstå hvad de "synger"

> Uforståeligt. De er hos mig helt klart, hvad Metallica er hos andre.

Jeps, de er også hevet frem igen.. Klart syret at lytte til dem, sidder sgu
og bliver helt sentimental når jeg hører Reign in blood.

Mvh
Benjamin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-12-04 18:05

> Tja, det var nu også kæresten der ville have en CD med dem (det var det
> altså, det er ikke en dårlig undskyldning *GG*), og så ringe er de da
> heller
> ikke (men heller ikke de bedste)

Altså Linkin Park har jo også nogle rimelige musikanter. Så det er ikke
deres... kunnen jeg nedsætter. Langt bedre pop end andet, fx Nik & Jay (dem
har jeg vist aldri' kaldt dårlige har jeg )

> Ouch!!!
> Nej det er jeg nu heller ikke så vild med, men Pantera er ikke de værste
> growlere, man kan da forstå hvad de "synger"

Jeg tror, din smag for growl er blevet ødelagt af for meget dødsmetal og
black metal (ikke fordi vokalen er dårli' i disse genre, men den slår hårdt
så at sige)
Men det er rigtigt at Pantera har en stor målgruppe i forhold til andre
heavy/thrash/"groove"-metal bands.

> Jeps, de er også hevet frem igen.. Klart syret at lytte til dem, sidder
> sgu
> og bliver helt sentimental når jeg hører Reign in blood.

Hehe... Deres nye albums er faktisk heller ikke så dårlige.

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 08-12-04 15:58

Thomas wrote:

> [...]
> nogensinde"
> Guns N' Roses - Appetite for Destruction!!! KØB DEN!!!

Hørt!

Fra : Bj@rne

Dato : 12-12-04 12:44

Thomas wrote:
> [...]
> nogensinde"
> Guns N' Roses - Appetite for Destruction!!! KØB DEN!!!

altså jeg mener at extreme absolut ikke må forbigåes... hvis ikke du
kender dem så prøv at give dem et lyt.
Bjarne

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 08-12-04 08:59

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> som om forsangeren har spise en varm hundel... og er ved at kaste op
>

> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Iced Earth. Så afgjort. Powermetal med thrash-elementer og
Maiden-inspiration. Skiverne Burnt Offerings, Dark Saga og Horror Show er
fremragende og med eminent vokal af Matt Barlow. Seneste skive The Glorious
Burden er bestemt også et lyt værd - det er med Ripper Owens (Judas Priest)
på vokal - ikke helt det samme, men stadig rigtig godt. De har fornylig
udsendt en dobbelt opsamling, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder - den
ku' do jo begynde med. Eller deres 3-dobbelte Alive In Athens.

En anden i tråden nævner Demons & Wizards. Deres skive holder bestemt også.
Det er sangeren fra Blind Guardian og guitarist/komponist fra Iced Earth som
har lavet det fremragende sideprojekt.

Dansk/britiske Cornerstone anbefales også kraftigt. Det er betydeligt mere
poppet, men kompositioner og tekniske færdigheder mht. instrumenter og vokal
er i topklasse. Det er musikere fra Royal Hunt og sangeren fra Rainbows
"Stranger In Us All" (super album!) og Malmsteen's "Attack". Tjek f.eks.
skiverne Once Upon Our Yesterdays eller Human Stain.

Jeg har tidligere heller ikke brudt mig om growl og er heller ikke vild med
det nu, men jeg måtte da jeg hørte Testament's udspil "The Gathering" fra
90'erne, måtte jeg ændre indstilling. Chuck growler en del på denne skive og
lyder noget anderledes en på de gode gamle Legacy og New Order, men The
Gathering er formidabel. Slayers Dave Lombardo på de vildeste tønder, de
ondeste thrash-riffs og fede melodiøse Testament melodier. Den sku' lige
høres et par gange for mit vedkommende, men den er altså langtidsholdbar.

....og hvis du ikke har eller kender Machineheads "Burn My Eyes", mså må du
også hellere tjekke den

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-12-04 13:31

Hejsa alle

Jeg vil hermed takke for alle de gode inputs I har alle har været med til at
levere.
Nu har jeg en god del at gå efter, jeg har også prøvelyttet en hel del og
fundet frem til hvad der skal på min ønskeseddel og hvad jeg bare MÅ og SKAL
have nu og her

Takker endnu engang allesammen

Mvh
Benjamin on the road to Stereo Studio

Fra : Ken Larsen

Dato : 08-12-04 16:35

Laziter [9440] <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41b6f3f3$0$72517$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Nu har jeg en god del at gå efter, jeg har også prøvelyttet en hel del og
> fundet frem til hvad der skal på min ønskeseddel og hvad jeg bare MÅ og

Jeg har helt overset denne tråd.

Gør dig selv en tjeneste og gå ind på www.volbeat.dk

Der kan du downloade 3 numre med danmarks næste internationale supernavn,
når du så har hørt dem kan du bestille deres 2 demoer.

--
MVH
Ken Larsen

Fra : Basil

Dato : 08-12-04 16:43

Laziter [9440] wrote:
> [...]
forsangeren
> har spise en varm hundel... og er ved at kaste op
>
> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Jeg kan varmt anbefale Creed, alle deres plader er temmelig gode, hører dem
ofte selv.
Kai

Fra : Basil

Dato : 08-12-04 16:47

Basil wrote:

> Jeg kan varmt anbefale Creed, alle deres plader er temmelig gode, hører
dem
> ofte selv.
> Kai

....og så er der selvfølgelig Pink Floyd.
Det kan ikke helt betegnes som tråd, men alt fra Dark Side Of The Moon og
frem er uhyggeligt fedt at høre på, også når man har hørt pladen 1000 gange.
Kai

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-12-04 17:26

Basil wrote:

> ...og så er der selvfølgelig Pink Floyd.
> Det kan ikke helt betegnes som tråd, men alt fra Dark Side Of The Moon og
> frem er uhyggeligt fedt at høre på, også når man har hørt pladen 1000 gange.

Det kan der slet ikke herske tvivl om, men det _har_ jo intet med heavy
at gøre :)

Til gengæld kan det sagtens sammenlignes med Dream Theater. Som ikke når
PF til lilletåneglen, efter min mening.

/David

Fra : -V-

Dato : 08-12-04 18:41

David Rasmussen wrote:
> Til gengæld kan det sagtens sammenlignes med Dream Theater. Som ikke
> når PF til lilletåneglen, efter min mening.

....must...keep....quiet.................the pressure....too.....much....

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-12-04 20:45

-V- wrote:

> ...must...keep....quiet.................the pressure....too.....much....

Heheh, er vi lidt uenige, Valde? :)

Det er muligt jeg har købt de forkerte plader med dem, men oh... my...
God... hvor er det sterilt. Og hvor er deres tekster og "koncepter"
ligegyldige. Hvis de fjernede ham den klynkende 80er-popheavy-vokal, så
kunne det måske stå for sig selv som noget progressivt instrumentalt rock.

/Sure David!

Fra : -V-

Dato : 09-12-04 13:36

David Rasmussen wrote:
> Heheh, er vi lidt uenige, Valde? :)

Det tror jeg nok!

> [...]
> ligegyldige. Hvis de fjernede ham den klynkende 80er-popheavy-vokal,
> så kunne det måske stå for sig selv som noget progressivt

Hmprf!

> /Sure David!

Skuffede -V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-12-04 11:02

-V- wrote:

> Det tror jeg nok!

:)

> Hmprf!

Kan du ikke sige hvilke plader der er bedst? Så køber jeg dem :)

Jeg har Awake, Scenes from a Memory og A Change of Seasons.

Pink Floyd og Dream Theater er i virkeligheden meget svært at
sammenligne. Jeg synes Pink Floyd er Roger Waters' følelser og
frustrationer helt uden på tøjet uden noget forsøg på at være cool eller
konstrueret. Dream Theater virker som en flok studentikose, men meget
dygtige musikere med masser af overskud hjemmefra og ingen problemer.
Men det er nok en farvet beskrivelse :)

/David

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-12-04 09:54

On Tue, 07 Dec 2004 at 16:14 GMT, Laziter [9440]
<laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Jeg vil anbefale Queensrÿche, et band jeg først opdagede for et
års tid siden.

Det mest lettilgængelige album fra dem er "Operation: Mindcrime", som
bare har det ene lækre nummer efter det andet. Det er dog ikke det mest
"heavy" de har lavet, men hvem ved hvad "heavy" er anyway?

Jeg citerer fra AllMusic: "Queensrÿche constructed a progressive form
of heavy metal that drew equally from the guitar pyrotechnics of
post-Van Halen metal and '70s art rock, most notably Pink Floyd and Queen."

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Mads

Dato : 09-12-04 15:27

Ved ikke om det er forbudt her i gruppen, men jeg vil da gerne lige
reklamere lidt for www.rocknation.dk
Håber det er ok

ROCK ON !
www.rocknation.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-12-04 21:16

Jamen dog, sikke det vælter ind med gode forslag..

Jeg har nu fået mig taget sammen til at skaffe en CD med Demon & Wizards,
uha et fedt album, det er lige mig.
Hammerfall, Nightwish og Stratovarius har også fået en lytteprøve, de er
helt sikkert med på ønskelisten

Næste lytteprøver kommer til at lyde på Machinehead, Creed og Queensrÿche
(de 2 sidste har jeg vist hørt engang).

Pink Floyd har også været foreslået, men det er slet ikke mig.

Nu jeg er ved det...
Nine Inch Nails har lagt musikken til spillet Quake 2, men hvordan er de på
det alm. musikmarked, er de værd at lytte på når der kommer lyrik til
musikken?

Endnu engang mange tak for de gode inputs

Mvh
Benjamin

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-12-04 00:34

On Thu, 09 Dec 2004 at 20:16 GMT, Laziter [9440] <laziterNO@THANKSgmail.com>
wrote:
> Næste lytteprøver kommer til at lyde på Machinehead, Creed og Queensrÿche
> (de 2 sidste har jeg vist hørt engang).

Lad os endeligt høre hvad du synes om dem, når du har hørt dem.

> Nu jeg er ved det...
> Nine Inch Nails har lagt musikken til spillet Quake 2, men hvordan er de på
> det alm. musikmarked, er de værd at lytte på når der kommer lyrik til
> musikken?

Jeg er selv meget glad for "Pretty Hate Machine"-albummet, mens The Fragile kun
indeholder få numre jeg er rigtigt glad for... Kender desværre ikke så
meget til NiN.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 10-12-04 13:25

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote in

> [...]
> de på det alm. musikmarked, er de værd at lytte på når der kommer
> lyrik til musikken?
>
> Endnu engang mange tak for de gode inputs

Du kan også prøve at stifte bekendskab med Ministry.
De laver også noget der lydder ret godt.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-12-04 13:28

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du kan også prøve at stifte bekendskab med Ministry.
> De laver også noget der lydder ret godt.

Jups, jeg så engang en video på MTV med Ministry, den hed Just one fix og
var da egentlig ret fed.
Tak fordi du vækkede min hukommelse til live igen, så er der noteret endnu
et band på ønskelisten

Mvh
Benjamin

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 11-12-04 15:53

> [...]
> og var da egentlig ret fed.
> Tak fordi du vækkede min hukommelse til live igen, så er der noteret

Så skal du prøve at høre deres gamle Jesus build my hotrod eller N.W.O
De 2 (plus Just one fix) er på albummet: Psalm 69

Sejersen

Fra : S. Sørensen

Dato : 09-12-04 21:43

> [...]
> forsangeren
> har spise en varm hundel... og er ved at kaste op
>
> Er åben for forslag, stemmeboksen er hermed åben

Hvad med Pyramaze for nu, at støtte den danske heavy scene lidt?
Lækkert melodisk heavy...

Steinbjørn

Fra : ASKF

Dato : 10-12-04 14:00

S. Sørensen ytrede sig i <cpad97$rep$1@news.net.uni-c.dk> med dette:

>Hvad med Pyramaze for nu, at støtte den danske heavy scene lidt?
>Lækkert melodisk heavy...

Mere godt dansk er Saturnus, de 2 cder og deres ep bør man have i sin
samling...
Allan Stig Kiilerich Frederiksen