Tekst farve ?
Fra : Michael

Dato : 19-05-01 12:11

Hvis man har en tekt, hvordan giver man den så en bestemt farve ?
Hilsen mIchael

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-05-01 12:21

On Sat, 19 May 2001 11:10:50 +0000 (UTC), Michael
<skatermann@get2net.dk> wrote:

>Hvis man har en tekt, hvordan giver man den så en bestemt farve ?
>Hilsen mIchael

Skal det være noget tekst på siden der har en anden farve?

her er en masse tekst.
Syret nok ...

Så i dit CSS skriver du:

..andenfarve {
color: #000000; //eller hvilken farve du nu vil have
}

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : michael

Dato : 19-05-01 12:31

Stefan Bruhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Skal det være noget tekst på siden der har en anden farve?

> her er en masse tekst.
> Syret nok ...
>
> Så i dit CSS skriver du:
>
> ..andenfarve {
> color: #000000; //eller hvilken farve du nu vil have
> }
>
> --
> Mvh. Stefan
> Website: http://ghashul.dk/
> "I demand the right to keep and arm bears"
> "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"
jeg kan ikke få det til at virke, tekstfarven er den samme...
Jeg indsætter dette:

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-05-01 13:20

michael wrote:

> jeg kan ikke få det til at virke, tekstfarven er den samme...
> Jeg indsætter dette:

<P class="overskrift">overskrift</P>

og i CSS'en:

P.overskrift{
   font-weight:bolder;
   text-align:center;
   color:#55ffff;
   font-size:large;
}

glem alt om <B>,<FONT> og den slags HTML-formatteringer.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 19-05-01 12:42

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-05-01 13:16

"Andreas Haugstrup - solitude.dk" <admin@solitude.dk> wrote in message

font er ikke med i standarden.

Brug istedet:

Eller hvis det hele afsnittet skal være blå:

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Michael

Dato : 19-05-01 13:55

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> <http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign>
> "Det er rart at være vigtig, men det er vigtigere at være rar "

Tak for hjlæpen! Det virker fint.
Hilsen Michael

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 19-05-01 14:12

>font er ikke med i standarden.

Damn, det vidste jeg sgu' ikke. Det er godt nok lang tid siden at jeg selv
har brugt et <font> tag, men jeg var ikke klar over at det ikke var en del
af standarden.

Ja ja, så har jeg også lært noget i dag

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-05-01 16:41

On Sat, 19 May 2001 14:16:12 +0200, "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as> wrote:

>font er ikke med i standarden.

Så skal vi lige være enig om hvilken standard, vi snakker om. Hvad
angår HTML4.01 er den stadigvæk med, omend depricated.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-05-01 18:02

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> Så skal vi lige være enig om hvilken standard, vi snakker om. Hvad
> angår HTML4.01 er den stadigvæk med, omend depricated.

Den gældende standard (recommendation) er XHTML 1.0 og i denne er font
tagget så vidt jeg husker helt fjernet.

--
Jakob Andersen