Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
neg.scanner-kvali. til vurdering
Fra : Ole Larsen

Dato : 12-12-04 11:55

Der har været en del snak om scannere, hvor flatbed-scannere er blevet
nedgjort i forb.m. seriøs neg. scanning.
Jeg har lagt en fil på dk.binær.
Det er en rå-scanning af et 24x36 neg. infrarød (store korn) med
CanoScan 9900F med 3200 dpi(der er kommet en ny model 99xxF) i PS
format, forstørret 200x, lavet udsnit og hævet kontrast - intet andet.
Gemt i max. jpeg-kvali.
Den er kun 24,xx Kb stor

Kommentarer velkomne. Filens navn er:

200xforstørr3200dpi

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-12-04 12:48

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote in news:41bc2370$0$168
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kommentarer velkomne. Filens navn er:

Jeg har ingen erfaring med infrarøde film og ser normalt på max 100%, så hvis
du har et andet eksempel (dias, S/H eller farveneg.) der er lidt større så
man kan se lidt af hvad det forestiller, så ville jeg sætte pris på det! Tak

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-12-04 14:11

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> [...]
> man kan se lidt af hvad det forestiller, så ville jeg sætte pris på det! Tak

OK, der er en 3200pdi100x på vej i dk.binær. Det er fra 6x6neg. af vist
nok FP4, ubehandlet.