Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål vedr. Canon 20D
Fra : Dan Andersen

Dato : 12-12-04 11:46

Jeg er den lykkelie ejer af dette fantastiske kamera, men der er noet jeg
ikke kan få til at stemme:
Når jeg går i den kreative zone - incl. P, står blændejusteringen automatisk
på -3/4, hvilket ikke er hensigtsmæssigt.
Er dette ikke en fejl og hvis ikke hvor kan jeg rette indstillingen, så den
default stå neutral??

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : tlf:20682620

Dato : 12-12-04 12:52

I P mode kan du sætte blænden med pegefinger hjulet.

Hvad er blænde 3/4? - f/0.75 - i så fald vil jeg gerne bytte mit 20D med dit
:P

--Michael

Fra : OCB

Dato : 12-12-04 12:52

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> automatisk på -3/4, hvilket ikke er hensigtsmæssigt.
> Er dette ikke en fejl og hvis ikke hvor kan jeg rette indstillingen, så

Har du læst manualen ? Check "Indstillinger for brugerdefinerede
funktioner"..

Mvh
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk/til_salg.htm

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-12-04 18:48

> [...]
> på -3/4, hvilket ikke er hensigtsmæssigt.
> Er dette ikke en fejl og hvis ikke hvor kan jeg rette indstillingen, så

Du har nok slået kontakten helt op i tredje position (ovenfor ON) og kommet
til at dreje på hjulet på bagsiden af huset. Hvis du trykker udløseren halvt
ned så der fokuseres og måles lys, så vil et drej på finderhjulet justere på
eksponeringskompensation. Du kan undgå det ved at sætte tænd/slut kontakten
i anden position (ud for ON), så kan dette ikke ske.
Mvh,
Hans