Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop: Partially locked layer..?
Fra : OCB

Dato : 12-12-04 03:12

Hej PS brugere..

Til trods for at have arbejdet med PS en del år, så er jeg efter, at være
begyndt på digital billedbehandling stødt på et "problem" - Det er ikke et
fast et, men noget der sker, i mine øjne ud af det blå..

Jeg åbner et billede, det være sig et ældre, et helt nyt, jpg eller raw,
tif, etc.. Jeg har ikke mulighed for at bruge clonestamp/healtool eller
viskelæderet.. Layered er "partially locked", men til trods for at jeg laver
en copy af layer som ikke er locked.. ja, så er jeg lige vidt..

Nogen der ved hvorfor dette opstår, er det undertegnede som piller ved noget
i en process og som ikke får det ændret tilbage.. ? Det er sq lidt træls..

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 12-12-04 10:56

Hej Ole,

OCB skrev:

> Nogen der ved hvorfor dette opstår, er det undertegnede som piller ved noget
> i en process og som ikke får det ændret tilbage.. ? Det er sq lidt træls..

Kan det være fordi du er kommet til at slå en af de følgende knapper
ind:

http://sbin.dk/blob/photoshop-lock.jpg

?

--
Dennis Skærup Højlund Andersen
http://euph.dk

Fra : OCB

Dato : 12-12-04 11:29

"Dennis Skærup Højlund Andersen" <usenet@euph.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ole,

> Kan det være fordi du er kommet til at slå en af de følgende knapper
> ind:
>
> http://sbin.dk/blob/photoshop-lock.jpg
>
> ?

Nej, det er desværre ikke tilfældet.. til gengæld fandt jeg ud af, at når
jeg konverterer billedet fra Adobe RBG til sRGB, så kan jeg igen ændre i
det.. Underligt, billedet er nemlig optaget i RGB.. Det er en smule
skummelt... Hehe.. Ellers er det bare mig, som ikke liige er klar over et
par ting.. men sådan er det med PS, man lærer konstant

Mvh Ole

Fra : Pico

Dato : 12-12-04 23:57

OCB wrote:
> [...]
> være begyndt på digital billedbehandling stødt på et "problem" - Det
> er ikke et fast et, men noget der sker, i mine øjne ud af det blå..

Du kan nulstille Photoshop ved at slette filen Adobe Photoshop (versions
nummeret) Prefs.psp eller hold Shift+Alt+Ctrl nede lige efter at
Photoshop er startet. Her skal du være lidt hurtig. PS bliver så sat
tilbage som da det var nyinstalliseret. Kan være meget nytig når man har
vovet sig derud hvor man ikke kan huske hvad der er ændret
Pico

Fra : OCB

Dato : 13-12-04 09:14

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det var nyinstalliseret. Kan være meget nytig når man har vovet sig derud
> hvor man ikke kan huske hvad der er ændret

Tak, det skal jeg huske

Mvh Ole