Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digitalkamera-indkøb
Fra : Henning

Dato : 11-12-04 16:05

Hvilket kamera til "husholdningsbehov" kan anbefales?
Kravene er kompakt, hurtigt (min nuværende Olympus reagerer ca ½
sekund efter jeg har trykket - træls!), videoudgang til TV samt sidst
men ikke mindst videooptagelser mere end 30 sekunder, der er standard
på mange. Jeg ved at Sony kan filme til der ikke er mere hukommelse,
men er der andre?
Nå ja - der skal selvfølgelig være muligt at få undervandshus til
kameraet...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 11-12-04 17:09

Canon Powershot A95
Det tager kanon billeder og du kan få alt i udstyr (næsten) til det!

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-12-04 19:19

Henning wrote:

> Hvilket kamera til "husholdningsbehov" kan anbefales?

> Kravene er kompakt, [...]

Hvad er kompakt? Er det jakkelommen eller forlommen i cowboynukserne?

> [...] samt sidst men ikke mindst videooptagelser mere end 30
> sekunder, [...]

Jeg synes du skulle fokusere mere på at få video i ordentlig kvalitet.
Der er en del modeller der enten kun klarer 320x240 pixels eller kører
med så få billeder pr. sekund at det bliver hakkende.

Jeg har lagt et par klip på http://ekot.dk/diverse/video/ der ligger i
henholdsvis 640x480 30fps, 320x240 30fps og 320x240 15fps. Hvis du
prøver at se dem side om side, vil du se en stor kvalitetsforskel.