Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Link for dummies ...
Fra : Flemming Lindbaum

Dato : 11-12-04 12:34

Hej NG

Jeg følger med i denne gruppe fordi jeg gerne vil lære lidt mere om
digifoto, men jeg mangler nok noget basal viden ...

Findes der ikke et link / bog / artikel der fortæller hvad maco billeder,
extension tubes, DSLR osv betyder .... sådan en guide for dummies ?

/FOFLOL

Fra : HKJ

Dato : 11-12-04 12:45

"Flemming Lindbaum" <flemmingFJERN@DETTElindbaum.dk> wrote in message
> [...]
>
> Findes der ikke et link / bog / artikel der fortæller hvad maco billeder,
> extension tubes, DSLR osv betyder .... sådan en guide for dummies ?

Du kan prøve at kigge her: http://www.fotoportal.dk/ der står en masse.

Men jeg kan da også lige lave en kort ordliste;

Macro: Fotografering af små ting, bruges typisk når ting mindre en 10*10 cm
skal fylde hele billedet.

extension tubes: Et mellemstykke der sættes mellem objektivet og kameraet,
det kan selvfølgelig kun bruges på et kamera, hvor du kan skifte objektiv.
Det tillader at du kommer tættere på ting.

dSLR=Digital Single Lens Reflex, eller på dansk digitalt spejlreflex, det er
kamera som 300D, 20D, D70 osv.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-12-04 08:54

HKJ wrote:

> extension tubes:

Det hedder 'mellemringe' her i landet!

vh
Jan

Fra : Brizz

Dato : 12-12-04 15:47

> [...]
>
> Findes der ikke et link / bog / artikel der fortæller hvad maco billeder,
> extension tubes, DSLR osv betyder .... sådan en guide for dummies ?

I bilka i den forgangne uge havde de politikkens bog om digital foto til 80
kr. Den er ikke et mesterværk men den fortæller kort om mange ting og til
prisen synes jeg den var helt iorden.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk