Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiver der passer på Canon 300D?
Fra : Kim

Dato : 11-12-04 11:17

Hej!

Jeg har allerede et par analog EOS kameraer med forskellige objektiver fra
både Canon og Sigma, vil disse objektiver kunne bruges på et EOS 300D hus,
eller kan jeg komme ud for at nogle af dem ikke "spiller" med 300D og heller
ikke kan komme til det?

Har Sigma og Canon nogen oversigt over hvilke objektiver (nye som ældre) der
virker med 300D eller er man nød til at prøve sig frem?

Mvh. Kim

Fra : [HCS] 4000

Dato : 11-12-04 11:29

Alle objektiver med EOS fatning passer. Der kan dog være problemer med nogen
Sigma, som skal omchippes først.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : tlf:20682620

Dato : 11-12-04 11:33

Alle Canon objektiver fungere med 300D (Altså alle fra EF serien)

Nogle Sigma objektiver virker med 300D, nogle gør ikke. Dem der ikke gør,
kan komme til det, hvis de "chippes" det koster ca. 800.- pr. objektiv. De
helt gamle Sigma kan vistnok ikke chippes.

--Michael

Fra : Kim

Dato : 11-12-04 11:55

"tlf:20682620" <dont@mail.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan komme til det, hvis de "chippes" det koster ca. 800.- pr. objektiv. De
> helt gamle Sigma kan vistnok ikke chippes.

Ok.
Hvis det bliver nødvendig at "chippe" mine Sigma objektiver, er det så slut
med at bruge dem på mine alm. Canon huse, eller vil de så kunne bruges på
begge dele?

Mvh. Kim

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-04 12:00

In article <cpeidm$4v0$1@news.cybercity.dk>, tlf:20682620 wrote:
> [...]
> kan komme til det, hvis de "chippes" det koster ca. 800.- pr. objektiv. De
> helt gamle Sigma kan vistnok ikke chippes.

Rechipping af Sigma er gratis 1 gang i objektivets levetid.
Hvis den danske distributør ikke vil, så vil Sigma Tyskland.

Og chipning forhindrer ikke objektivet i at virke med de gamle
kameraer. Det er nødvendigt fordi Sigma ikke betaler Canon for
at lave EF-objektiver, men selv har "gættet" hvordan kameraet taler
med objektivet. Og i gamle dage havde de gættet næsten rigtigt.

Fra : Thor

Dato : 11-12-04 12:39

Det er ikke nemt at få chippet om længere:
Har tidligere fået chippet en sigma 70-300 mm APO chippet om for en flad
50'er hos Fovitech via Bingo.
Senere har Fovitech ikke kunnet levere chips, hverken til 70-300 mm eller to
forskellige modeller
Sigma 400 mm APO, som jeg har haft. Jeg har prøvet den tyske importør og den
svenske med
samme resultat. Men alle Sigma EOS objektiver, også de gamle, virker på D30
og D60, så vidt jeg har forstået.

mvh Thomas Riedel