Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan man lægge sine billeder
Fra : A:H

Dato : 10-12-04 18:30

Kan man lægge sine billeder ned på en DVD+R
Og hvordan gør man det hvis det kan lade sig gøre?
Annette

Fra : Klaus G.

Dato : 10-12-04 20:37

> Kan man lægge sine billeder ned på en DVD+R
> Og hvordan gør man det hvis det kan lade sig gøre?
> Annette

Købe en brænder(skal kunne brænde DVD+R), installere et brænderprogram som
kan brænde DVD'er, og så hiver du dine jpg/raw over i det vindue som skal
forstille den nye skive. Så skal du bare trykke "burn". Det er noget i den
stil ihvertfald :)

Det korte af det lange er, jeps, det kan godt lade sig gøre, forudsat du har
det rigtige hardware/software.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Mads

Dato : 10-12-04 20:50

On Fri, 10 Dec 2004 20:37:02 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>stil ihvertfald :)
>
>Det korte af det lange er, jeps, det kan godt lade sig gøre, forudsat du har

Men hvis billederne skal vises på TV'et via en DVD afspiller, så
kræves der jo at den understøtter visning af JPG filer.
Det er ikke alle DVD maskiner der kan det.
Om der findes maskiner der også kan vise RAW filer ved jeg ikke.

mvh Mads

Fra : Klaus G.

Dato : 10-12-04 22:38

> [...]
> Det er ikke alle DVD maskiner der kan det.
> Om der findes maskiner der også kan vise RAW filer ved jeg ikke.

Blev der ikke snakket om, så mon ikke der bare er snak om at tage backup?
Desuden er et tv ikke skide godt til at vise billeder på synes jeg...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : emj

Dato : 11-12-04 00:06

On Fri, 10 Dec 2004 22:38:23 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Desuden er et tv ikke skide godt til at vise billeder på synes jeg...

Det kommer da an på. om man har et VGA-modul i sit TV. Så er
kvaliteten den samme, som på PC.
Hilsen emj

Fra : Klaus G.

Dato : 11-12-04 09:00

> Det kommer da an på. om man har et VGA-modul i sit TV. Så er
> kvaliteten den samme, som på PC.
> Hilsen emj

Det forekommer mig ikke at jeg har set et tv med dotpitch på 0.21 f.eks..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : A:H

Dato : 11-12-04 15:48

Tak skal i have alle sammen.
Jeg har selv fundet ud af det nu.
Det var en indstilling i nero det var galt med
Selvfølig har jeg en DVD brænder
eller ville jeg jo nok få problemer med at brænde på en dvd

Annette

Fra : emj

Dato : 11-12-04 16:32

On Sat, 11 Dec 2004 09:00:27 +0100, "Klaus G."

>Det forekommer mig ikke at jeg har set et tv med dotpitch på 0.21 f.eks..

Hvad kommer det sagen ved?
Jeg har et 28 tommer Löwe TV med indbygget VGA-modul og kan derfor se
samme kvalitet på TV som på PC.
Hilsen emj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-04 18:02

In article <8f4mr01fmemaiim4pffr2m9nohuhp0489c@4ax.com>, emj wrote:

> Hvad kommer det sagen ved?
> Jeg har et 28 tommer Löwe TV med indbygget VGA-modul og kan derfor se
> samme kvalitet på TV som på PC.

Prøv tekst i 1024x768, og du vil se du lyver for dig selv

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-12-04 22:07

Povl H. Pedersen wrote:

> Prøv tekst i 1024x768, og du vil se du lyver for dig selv

Mig bekendt er VGA defineret til at være 640x480 pixels, så hvis emj
med antager at man på sammenlignings-PCen anvender en opsætning med
640x480 pixels, skal det såmænd nok passe at hans 28" kan vise det lige
så pænt.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-12-04 22:19

Toke Eskildsen wrote:
> [...]
> med antager at man på sammenlignings-PCen anvender en opsætning med
> 640x480 pixels, skal det såmænd nok passe at hans 28" kan vise det lige

Hehe ...korrekt. :) Jeg tror nu heller ikke han mente "VGA" som i den
originale VGA standard.
Noget helt andet er at det er spild af plads at brænde RAW billeder ned
på en DVD, hvis de kun skal vises i 640x480 -- 1024x768. ... selvom en
DVD er stor.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-04 10:58

In article <PuJud.496$IY7.226@news.get2net.dk>, Peter Mogensen wrote:

> Hehe ...korrekt. :) Jeg tror nu heller ikke han mente "VGA" som i den
> originale VGA standard.

Korrekt. Jeg tænkte VGA som det er i dag, og dermed noget der
omfatter SVGA, XGA og hvad det nu altsammen hedder. 1400x1050 har
ikke noget navn, så det er vel bare VGA.

> Noget helt andet er at det er spild af plads at brænde RAW billeder ned
> på en DVD, hvis de kun skal vises i 640x480 -- 1024x768. ... selvom en
> DVD er stor.

Ja, TV'ets opløsning er 720x576. Og HDTV når op på 1080x720.
Så man bør nok gemme i den opløsning som minimum. Sony er vist i gang
med at presse 1920x1080 ud af det.

Fra : Hvem

Dato : 12-12-04 20:23

"A:H" <ah@dk> skrev i en meddelelse
> Kan man lægge sine billeder ned på en DVD+R
> Og hvordan gør man det hvis det kan lade sig gøre?
> Annette

Ja det kan du godt.
Og prøv lige at se på dette program her.
http://www.photodex.com/products/proshowgold/
Det er rigtig godt til at lave en DVD med dine billeder. Du kan lave en menu
og baggrundsmusik til dit show.

Du kan se lidt her www.wolfsdorf.dk under webshow.

Mvh

Michal