Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lampestativer - hvor?
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-12-04 16:39

Jeg skal have 1-2 lampestativer til en rimelig pris - omkring 300,- stk. men
de er svære at finde brugt og jeg vil ikke give 600,- hos obt.dk. Er der
andre forslag?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 10-12-04 16:53

Hej

Jeg har købt hos amvona via Ebay (de har også en hjemmeside www.amvona.com,
men de er billigere på ebay...

Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
+45 66122111
+45 28722962
www.fotographi.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-12-04 17:28

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in news:41b9c64a$0$56346
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg har købt hos amvona via Ebay (de har også en hjemmeside www.amvona.com,
> men de er billigere på ebay...

Koster det ikke en mindre formue i fragt foruden told og moms?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 10-12-04 18:10

> Koster det ikke en mindre formue i fragt foruden told og moms?
>
> --
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth

Jo, jeg købte 2 lampestativer, 2 beslag, 2 hvide gennemlysningsparaplyer, 1
sølvparaply (over Ebay) samlet kom jeg af med ca. 450 kr for tingene og det
samme for forsendelse m.m.

Jeg mener jeg ca. gav 15 USD pr. stativ på auktionerne...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-04 18:18

In article <Xns95BBA939F8BF9kennethdarlingfromde@62.243.74.174>, Kenneth Darling Soerensen wrote:
> Jeg skal have 1-2 lampestativer til en rimelig pris - omkring 300,- stk. men
> de er svære at finde brugt og jeg vil ikke give 600,- hos obt.dk. Er der
> andre forslag?

Ja, arbejdslamper på stativ i byggemarkedet. Du kan vel smide 500W
lampen væk hvis du ikke kan bruge den.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-12-04 20:59

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Ja, arbejdslamper på stativ i byggemarkedet. Du kan vel smide 500W
> lampen væk hvis du ikke kan bruge den.

Fin ide da jeg har sådan et i forvejen, men beslaget er desværre ikke samme
standard som på et lampestativ...

Fra : michael bennati scho~

Dato : 10-12-04 23:35

meddelelse news:slrncrjmht.rr.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Ja, arbejdslamper på stativ i byggemarkedet. Du kan vel smide 500W
> lampen væk hvis du ikke kan bruge den.
>
> --

Poul, er du seriøs?
Jeg har aldrig prøvet at tage billeder med lys-setup.
Kan man bruge sådan en arbejdslampe til lyssætning og få noget brugbart ud
af det?
Bliver det ikke for hårdt og direkte et lys?

mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-04 00:02

In article <41ba247a$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, michael bennati schou wrote:
> [...]
> af det?
> Bliver det ikke for hårdt og direkte et lys?

Jeg er seriøs. Lyset er ikke egnet til mennesker som det er, da det
kraftige lys = små pupiller + megen varme. Men det kan bruges til
objekter. Der er nogler der laver en softener med noget fint glasvæv
på en ramme. Glasvæv kan klare varmen, og gulner ikke så hurtigt.

Der er flere gange postet en link til en Silvan side om
hjemmestudio. Se her:

> http://www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/0/C1256AAA0047064DC1256E99003D4C0E?opendocument&Highlight=2,foto

Forkortet til:

http://kortlink.dk/silvan/fsf