Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Tokina og Nikon D70
Fra : Claus Smith

Dato : 09-12-04 14:26

Er der nogen som har erfaringer med denne sammensætning?

Det er deres Tokina AT-X serie jeg refere til.

Claus Smith

Fra : KNL DtP

Dato : 09-12-04 15:08

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er deres Tokina AT-X serie jeg refere til.

Hvilket objektiv har du i kikkerten?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 09-12-04 17:16

> Hvilket objektiv har du i kikkerten?

Har i første omgang kig på deres 80 -200 bl. 2.8.

Har også haft i tankerne om man istedet skulle kigge efter en brugt Nikon
AF-D 80-200 bl. 2.8

Claus

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-12-04 20:18

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in news:41b87a4c$0
$14227$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Har i første omgang kig på deres 80 -200 bl. 2.8.

Har selv overvejet dette, men der er tilsyneladende delte meninger om det -
dog flest negative.. Check www.photo.net, www.dpreview.com og rec.photo.*
grupperne..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Preben Holm

Dato : 11-12-04 11:47

> Har i første omgang kig på deres 80 -200 bl. 2.8.
>
> Har også haft i tankerne om man istedet skulle kigge efter en brugt Nikon
> AF-D 80-200 bl. 2.8

Jeg havde det selv lidt i kikkerten... Der er som Kenneth skriver lidt
delte meninger om det, men det jeg fandt ud af ved lidt "googling", var
at folk generelt set syntes godt om objektivet, men at der var delte
meninger om hvor skarpt det tegnede.
Kritikerne mente der var for lidt skarphed ved bl. 2.8, men sådan tror
jeg det er rimelig generelt - hvis man altså ikke vil give det 2-3
dobbelte for objektivet.
Kritikerne diskuterer jo også om hvor vidt Nikon 50mm 1.4 tegner skarpt
nok ved de 1.4 (og det samme med 1.8) - generelt set tror jeg, at folk
er rimelig tilfredse med deres køb!

Dog har jeg istedet for Tokina'en overvejet et køb af Sigma 105mm DX'er
- den er vist rimelig ok, og koster mindre end Tokina'en, vejer noget
mindre, men er til gengæld heller ikke zoom-objektiv. Generelt vil jeg
dog mene, at som en all-round tele på effektive 150mm er Sigma'en et
rimeligt valg! Sparer selv stadig sammen!

Mvh / Preben Holm

Fra : Reidar Solberg

Dato : 09-12-04 22:57

> Er der nogen som har erfaringer med denne sammensætning?
>
> Det er deres Tokina AT-X serie jeg refere til.
>
> Claus Smith

Jeg har et Tokina 28-80 AT-X PRO som jeg bruker både på F100, D1X og D70.
Objektivet er meget bra - synes det gir skarpe og gode bilder. Og de virker
solid bygget - noe som gjør at de er litt tunge.

mvh Reidar