Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotorygsæk, der kan rumme en Nikon D70 med~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-12-04 10:16

Min gamle skuldertaske kan simpelthen ikke rumme min 500/4,5 Sigma EX HSM, og
det er for besværligt at cykle rundt med kameraet og 500'eren over skulderen.

Så jeg kigger efter en rygsæk, der kan rumme den med kameraet monteret. Jeg
har alligevel Sigmaen på 99 % af tiden.
Kravet er altså, at rygsækken kan rumme en kamera/objektivkonstallation, der
er 48 cm høj incl. modlysblænde.

Umiddelbart har jeg kun kunnet finde LöwePro lenstrekker AW600 og Tamrac 787
super Photo Backpack, der kan opfylde kravet, men Den ene er dyr og ikke så
praktisk indrettet, og den anden hundedyr.

Har I nogle bud på hvad der ellers findes af muligheder?
Hvis du har en rygsæk, du er særligt glad for, kan du så ikke lige tjekke om
den er tilstrækkelig høj?
48 cm er kravet!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

PS! Undskyld min første post, men sådan kan det gå, når man skriver for meget
på Messenger (CRTL+Enter)

Fra : nyrup

Dato : 09-12-04 10:55

Mener du ikke din Sigma 500 mm monteret med en D70...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-04 19:19

In article <41b817d1$0$12204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:
> Hvis du har en rygsæk, du er særligt glad for, kan du så ikke lige tjekke om
> den er tilstrækkelig høj?
> 48 cm er kravet!

Tamrac 5277 (Expedition 7) er ret lækker, men ikke lang nok.
Men passer til mit 20D + 100-300mm f/4.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-12-04 02:58

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en meddelelse news:slrncrh5p1.mu.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Tamrac 5277 (Expedition 7) er ret lækker, men ikke lang nok.
> Men passer til mit 20D + 100-300mm f/4.

Det er jo det - Mit setup er ret langt.
Men Bo Bjerre har givet mig et forslag, jeg gerne vil undersøge nærmere.
Nemlig en Haglöfs Tight Large (måske i Pro versionen) som jeg så selv laver indlæg til.
Når Bo kan få plads til en Nikkor 600/4,0 og kamera, burde jeg osse kunne få plads til min Sigma 500/4,5
Jeg kan godt lide, at han kan få plads til en thermokande ud over de nødvendige objektiver
Men måske jeg kan nøjes med medium rygsækken.
Er her nogen, der kender en fysisk butik, hvor man kan se Haglöfs rygsække, meget gerne i Århus eller omegn.
Jeg vil godt lige se, om ideen er god, inden jeg springer ud i det!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Kjær

Dato : 10-12-04 07:30

On 2004-12-10, Frodo Nifinger <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Jeg vil godt lige se, om ideen er god, inden jeg springer ud i det!

Ellers er folk i div. andre foraer ret glade for Kinesis' Long Lens
Cases, der også kan konverteres til en rygsæk;

- <http://www.kinesisgear.com/l.html>

Personligt har jeg dog kun erfaring med deres bæltesystem og de mindre
pouches.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-04 18:09

In article <41b8fee9$0$40966$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> Er her nogen, der kender en fysisk butik, hvor man kan se Haglöfs rygsække, meget gerne i Århus eller omegn.

Det er der vist flere af friluftsforretningerne der har. Det er jo
et halvdyrt mærke, og dermed godt at sælge :) Men det er vel bare
at checke en friluftsforretning, og se hvad du kan finde hvor hele
fronten kan lynes op.