Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Okay - så bliver det 20D, medmindre nogen ~
Fra : Kong Kent

Dato : 08-12-04 23:40

Det ser ikke ud til jeg kan finde nogen der vil kritisere Canons nye 20D
dslr kamera. Så det må blive købet, men er der overhovedet ingen der har
indvendinger? Har Eltax eller Ikea ikke lavet en discount-model der kan det
samme til billigere penge??

Er der virkelig *ingen* begrundelser for at lade være med at købe det?
(medmindre man altså allerede har et 1D eller lign.)

Skal lige være 112% sikker inden jeg smider 11000,- efter den direkte teknik
..de

(har fødselsdag d. 9. januar, så med julegaver og fødselsdagsgaver
kombineret, samt lidt optjent kapital, burde det kamera være mit om 1½
måned!!)

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : den ægte fotomand

Dato : 09-12-04 01:30

> Er der virkelig *ingen* begrundelser for at lade være med at købe det?
> (medmindre man altså allerede har et 1D eller lign.)

Jo prisen, men det er vel også det eneste

Vh Per

Fra : Jack L.

Dato : 09-12-04 03:04

Kong Kent wrote:
> [...]
>
> Er der virkelig *ingen* begrundelser for at lade være med at købe det?
> (medmindre man altså allerede har et 1D eller lign.)

Hm, den har ikke spot-måling?

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : 2rb1

Dato : 09-12-04 08:32

> Hm, den har ikke spot-måling?
>
> --
> Mvh / Best regards,
> Jack, Copenhagen

Jow den har

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-04 15:14

Nææ, den har ikke http://www.dpreview.com/reviews/canoneos20d/page28.asp

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-12-04 16:34

"2rb1" <jule@manden.dk> wrote in message

> Jow den har

Nej den har ikke.
Partiel måling er ikke det samme som spot-måling

Sammenlign specifikationen på 20D med 1D mark II (fra DPreview):

20D metering modes:
1. Evaluative 35 zone
2. Partial (9% at center)
3. Center-weighted average

1D mark metering mode:
1. Evaluative metering (linked to any AF point)
2. Partial metering (approx. 8.5% of viewfinder at centre)
3. Spot metering: Center spot metering (approx. 2.4% viewfinder at
center) AF point-linked spot metering (approx. 2.4% of viewfinder)
Multi/Spot metering (Max 8 spot metering entries)
4. Center weighted average metering

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-12-04 11:41

Køb du vare en 20D, det vil du sikkert ikke fortryde, udover at den
formentlig kun er det halve værd om mindre end 2 år

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Kong Kent

Dato : 09-12-04 12:25

> Køb du vare en 20D, det vil du sikkert ikke fortryde, udover at den
> formentlig kun er det halve værd om mindre end 2 år

Skidt pyt med det. Jeg køber det ikke for at sælge det igen. Pointen er
netop, at jeg som førstegangskøber af et seriøst digitalkamera netop *ikke*
skal sælge det igen, fordi jeg har fundet ud af, at jeg forlanger mere af
mit produkt.

Er træt af at låne svogerens digitalfætter, og vil gøre indkøbet ordentligt
første gang. Og her er 20D jo fint mht. opløsning, zoom etc. fordi der er
mulighed for udbygning (ved indkøb af større linser), så jeg tror det kamera
er alt rigeligt til mig de næste 5 år...

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Per O.

Dato : 09-12-04 12:25

Hans Kruse wrote:
> Køb du vare en 20D, det vil du sikkert ikke fortryde, udover at den
> formentlig kun er det halve værd om mindre end 2 år

Det gælder vel alle digi kameraer ?

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-12-04 16:42

> Det gælder vel alle digi kameraer ?
>
> Per O.
> www.skaldepande.dk

Ja og sandsynligvis alt hvad der bruger strøm for at fungere

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Jack

Dato : 09-12-04 18:28

Husk at spørge dem om leverings tid INDEN du bestiller - bare for en
sikkerheds skyld.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-04 19:49

In article <41b782b2$0$66395$14726298@news.sunsite.dk>, Kong Kent wrote:
> [...]
> indvendinger? Har Eltax eller Ikea ikke lavet en discount-model der kan det

Jo - men de kan levere om nogle få år.

> Er der virkelig *ingen* begrundelser for at lade være med at købe det?
> (medmindre man altså allerede har et 1D eller lign.)

Jo. Der er et 30D på vej, kommer allerede om 18-24 mdr.

> Skal lige være 112% sikker inden jeg smider 11000,- efter den direkte teknik
> .de

Ingen problemer med mit, udover jeg fik et 18-55mm med som står
og fylder.

Fra : Kong Kent

Dato : 09-12-04 21:39

> Ingen problemer med mit, udover jeg fik et 18-55mm med som står
> og fylder.

Må man være så fræk at spørge til hvorfor det blot står og fylder? For hvis
ikke "man" har brug for det, gider jeg ikke investere i det kit hvor den
linse er med.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Casper

Dato : 09-12-04 22:53

On Thu, 9 Dec 2004 21:39:05 +0100, "Kong Kent"

>Må man være så fræk at spørge til hvorfor det blot står og fylder? For hvis
>ikke "man" har brug for det, gider jeg ikke investere i det kit hvor den
>linse er med.

Det behøver du skam heller ikke... køb du bare huset, så kan du nemlig
købe min 18-55mm.

Spøg til side... 18-55 er skam ok, men jo ikke ligefrem genialt. Det
er ikke så hurtigt, larmer lidt og er ikke voldsomt lysstærkt.

Casper

Fra : Kong Kent

Dato : 09-12-04 23:43

> Det behøver du skam heller ikke... køb du bare huset, så kan du nemlig
> købe min 18-55mm.

Pas på, kan jo være jeg tager dig på ordet *LOL*

> Spøg til side... 18-55 er skam ok, men jo ikke ligefrem genialt. Det
> er ikke så hurtigt, larmer lidt og er ikke voldsomt lysstærkt.

Så fortæl lige en newbie som mig hvad det er 18-55 linsen rent faktisk
*kan*, og hvad fidusen er i at have en sådan, fremfor "bare" huset? Den må
jo kunne ét eller andet?

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : OCB

Dato : 10-12-04 03:15

> Så fortæl lige en newbie som mig hvad det er 18-55 linsen rent faktisk
> *kan*, og hvad fidusen er i at have en sådan, fremfor "bare" huset? Den må
> [...]

Den kan lave dine billeder Huset alene har lidt svært ved det Nej,
spøg til side, 18-55 er et udemærket allround glas til billige penge. Har du
ikke budget til noget L glas fra starten, f.eks 17-40mm eller evt. en af de
nye EF-S 10-22mm, så er 18-55mm fint.
Den svare med cropfaktor x1.6 til en god gammel 28-85mm.. Jeg brugte min
18-55mm 3 måneder inden jeg skiftede.. Men som sagt.. det er budget der
bestemmer, samt behov.. Husk, uanset hvor meget fancy udstyr du end har, så
er det manden bag der finder motivet

Mvh
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-12-04 09:48

OCB wrote:
> spøg til side, 18-55 er et udemærket allround glas til billige penge. Har du
> ikke budget til noget L glas fra starten, f.eks 17-40mm eller evt. en af de
> nye EF-S 10-22mm, så er 18-55mm fint.

Nu er 10-22 vel heller ikke ret anvendelig allround ? ;)

> 18-55mm 3 måneder inden jeg skiftede.. Men som sagt.. det er budget der
> bestemmer, samt behov.. Husk, uanset hvor meget fancy udstyr du end har, så
> er det manden bag der finder motivet

Jeg bruger stadig min, til tider... og det eneste jeg er ked af er
lysstyrken, og udbudet af billige/ordentlige f2.8 normal-zooms.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : OCB

Dato : 10-12-04 12:47

> Nu er 10-22 vel heller ikke ret anvendelig allround ? ;)
>

> // Hans

Kommer jo an på hvad ens behov er og hvor meget man vil bevæge sig. men EF-S
17-85mm ville nok være mere egnet.. Faktisk et ret lækker objektiv og så er
det med IS :) - Ergo er det ikke så nødvendigt med f/2.8 :)

Mvh
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-12-04 13:42

OCB wrote:
> Kommer jo an på hvad ens behov er og hvor meget man vil bevæge sig. men EF-S
> 17-85mm ville nok være mere egnet.. Faktisk et ret lækker objektiv og så er
> det med IS :) - Ergo er det ikke så nødvendigt med f/2.8 :)

Jeg vil nu altid fortrække 1-2 blændestop frem for IS..

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-12-04 14:59

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> Jeg vil nu altid fortrække 1-2 blændestop frem for IS..

Du låner aldrig dit kamera til konen kan jeg høre

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-12-04 15:00

Kenneth Darling Soerensen wrote:
> Du låner aldrig dit kamera til konen kan jeg høre

Næh..

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Casper

Dato : 10-12-04 09:53

On Thu, 9 Dec 2004 23:43:15 +0100, "Kong Kent"

>Pas på, kan jo være jeg tager dig på ordet *LOL*

Tag løs... jeg har skam en 18-55mm til salg i markedsgruppen. Så sig
til. Der er p.t. budt 350,- på det.

Casper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-04 18:22

In article <41b8d506$0$65934$14726298@news.sunsite.dk>, Kong Kent wrote:

> Så fortæl lige en newbie som mig hvad det er 18-55 linsen rent faktisk
> *kan*, og hvad fidusen er i at have en sådan, fremfor "bare" huset? Den må
> jo kunne ét eller andet?

Hvis du kun har huset, så er du nødt til at lave et hul på ca. 1/10mm
i låget foran åbningen, og så kan du bruge kameraet som pinhole
kamera. Giver nogle forfærdeligt langsomme lukketider.

Så du er nødt til at købe et objektiv, og 18-55mm er et acceptabelt
objektiv at starte med.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-04 22:55

In article <41b8b7eb$0$65927$14726298@news.sunsite.dk>, Kong Kent wrote:
> Må man være så fræk at spørge til hvorfor det blot står og fylder? For hvis
> ikke "man" har brug for det, gider jeg ikke investere i det kit hvor den
> linse er med.

Det er billigere at køre "brugt" - Vi er mange der kun kunne få
kameraet leveret hvis vi ville købe det med kit objektivet. Canon
har en masse af dem de skal af med Men går for at være absolut
OK til prisen ($100 i USA / 8-1000 kr i DK)

Jeg bruger 28-135mmm IS USM som standardobjektiv, og har
et Canon 17-40 f/4L til vidvinkel. Så jeg har allerede bedre
objektiver til brændvidden. Hvis du køber dem sammen med kameraet,
så er der ingen grund til at købe kitobjektivet