Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon flash
Fra : Henrik

Dato : 08-12-04 20:24

Hej

Jeg har købt et canon EOS 300D kamera og tænker nu på at få en blitz.
Jeg tager mest billeder af vores katteopdræt samt familie og kunne godt
tænke mig en blitz der er bedre end den indbyggede.
Hvad vil i foreslå og hvor køber man sådan en henne.
Har selv set på dem canon har, speedlite tror jeg de hedder.

Henrik

Fra : KNL DtP

Dato : 08-12-04 21:01

"Henrik" <stapelfeldt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil i foreslå og hvor køber man sådan en henne.

Canon Speedlite 550EX eller hvis du skal ha' det nyeste, 580EX:

Info: http://www.usa.canon.com/html/cameras_speedlite/550ex.html

Køb: www.kortlink.dk/technikdirekt/fnu

Det er en yderst lækker og meget kraftig flash, som har funktion nok: Du kan
dreje og tippe hovedet, så du kan skyde lyset op i loftet eller bagud på en
væg. Lys i displayet. +/- 3 EV. Total manuel med styrke fra 1/1 til 1/128.
Stropeskop effekt med mulighed for at styre frekvens og styrke. Kan styre
andre slave flashes. Det kan anbefales at købe en difuser hætte, Sto-fen Omni
bouncer.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 08-12-04 23:20

> [...]
> Hvad vil i foreslå og hvor køber man sådan en henne.
> Har selv set på dem canon har, speedlite tror jeg de hedder.

Canon Speedlite 420EX er et godt bud til billige penge (især brugt), men
den giver ikke mulighed for FEC (Flash eksponerings kompensation) på en
300D.

Canon Speedlite 550EX er kraftigere og giver bl.a. mulighed for FEC og
trådløs styring af slaveflash (f.eks. Speedlite 420EX)

Canon Speedlite 580EX er en nyere og dyrere udgave af 550EX. Den giver en
bedre understøttelse af de 9 fokus punkter en Canon EOS 20D har.

Som Kristian skriver er det en rigtig god ide at skaffe en bouncer/diffuser
(Lumiquest/Stofen), som kan give et noget bedre resultat end direkte flash.

mvh
Flemming

---

Fra : Povl

Dato : 09-12-04 00:00

Flemming Svendsen wrote:

> [...]
> (Lumiquest/Stofen), som kan give et noget bedre resultat end direkte flash.

Mon ikke 420EX godt kan lave FEC med den hackede firmware til 300D? I så
fald er det værd at overveje. 550EX (som jeg har) fungerer helt fint,
men den er dyr og lidt stor og klodset. Medmindre man er sikker på at
man har brug for det ekstra den kan, ville jeg nok anbefale at kigge på
420EX i stedet.

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-12-04 11:46

> [...]
> den er dyr og lidt stor og klodset. Medmindre man er sikker på at man har
> brug for det ekstra den kan, ville jeg nok anbefale at kigge på 420EX i

Det kan den Jeg har lånt min fars 420ex, i mangel af $$$ Den kan
godt kompensere med den hackede firmware.

mvh Tommy Fer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-04 18:59

In article <41b754f3$0$56306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henrik wrote:
> [...]
> Hvad vil i foreslå og hvor køber man sådan en henne.
> Har selv set på dem canon har, speedlite tror jeg de hedder.

Hvis Canon er for dyr, så se på Sigma.
Sigma EF-500 DG er et bud. Og Sigma EF-500 DG Super som er den
tilsvarende med display, og alle de avancerede features, og som
næsten svarer til Canon's EX-550 - som også kan være master til
trådløs styring af ED-500 DG (uden DG).

Fra : Henrik

Dato : 11-12-04 20:41

Hej

Tak for alle svarene, kunne ikke finde en brugt canon 420 så jeg købte en ny
sigma ef-500 dg st, så nu håber jeg den kan bruges til mit formål.