Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PowerShot A-75 Gamle mor?
Fra : Rover

Dato : 08-12-04 20:01

Hjælp! Kan min gamle mor på 65 år finde ud af et A-75?

Hun er ikke den store tekniker og ikke digitalt fotovant,
men ønsker sig altså et digitalkamera.

Andre bud på egnet kamera modtages med kyshånd.

Claus
rovernospam@tdcadsl.dk
fjern nospam!

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-12-04 21:57

Rover wrote:
> [...]
>
> Hun er ikke den store tekniker og ikke digitalt fotovant,
> men ønsker sig altså et digitalkamera.
>
> Andre bud på egnet kamera modtages med kyshånd.

Hvis hun vil, kan hun. Ellers er det smartere at finde noget med færre
fejlkilder - en IXUS - de er så smarte

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Brian Lund

Dato : 08-12-04 22:11

> Hjælp! Kan min gamle mor på 65 år finde ud af et A-75?
>
> Hun er ikke den store tekniker og ikke digitalt fotovant,
> men ønsker sig altså et digitalkamera.
>
> Andre bud på egnet kamera modtages med kyshånd.

Hvis hun ellers bare husker at hjulet skal stå på "auto" så skal det nok gå
;)

Hvis hun _vil_ så kan hun! - Alderen er absolut ingen hindring for at
anvende noget teknisk avanceret... Jeg kender da til folk på samme alder
arbejder med computere, billedredigering of fine DSLR kameraer ;)

Men Ixus serien er også et godt foreslag, der er vidst ikke så mange
muligheder for at gøre det forkert :)

Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-12-04 13:44

"Rover" <rovernospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hjælp! Kan min gamle mor på 65 år finde ud af et A-75?

Ja, men hun vil sikkert kun bruge AUTO funktionen og så er det spild at købe
et A75.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-12-04 21:21

"Rover" <rovernospam@tdcadsl.dk> wrote in news:41b74f58$0$155
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hjælp! Kan min gamle mor på 65 år finde ud af et A-75?
>
> Hun er ikke den store tekniker og ikke digitalt fotovant,
> men ønsker sig altså et digitalkamera.

Du skriver "ikke digitalt fotovant"- det læser jeg som om hun er analog
fotovant Overvej om hun skal bruge zoomen eller om det er for avanceret?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Ole Baun

Dato : 09-12-04 22:29

"Rover" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hun er ikke den store tekniker og ikke digitalt fotovant,
> men ønsker sig altså et digitalkamera.
>
> Andre bud på egnet kamera modtages med kyshånd.

Hvordan har hun det med engelsk ?
For et års tid siden købte jeg et HP kamera til min mor, (der er 61 år). Det
er hun glad for. Hendes engelsk kundskaber er begrænsede, men det gør ikke
så meget for det er brugervenligt, og der er software på dansk.

Mvh
Ole Baun

Fra : Rover

Dato : 11-12-04 19:35

Tak for svarene.

Jeg tænkte A75, fordi det virker nemt at holde på og har en god størrelse
(ikke for småt).
Har selv et A40 som jeg er meget glad for, men det kan da godt være, at et
HP med doking station er sagen?
Claus
rovernospam@tdcadsl.dk
fjern nospam!