Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D20 i Tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 15:38

Hej NG

Jeg har tænkt på at købe et D20 i tyskland på http://www.technikdirekt.de
som jeg kan se at der bliver handlet flittigt på. Jeg kan også forstå at man
ikke får en dansk manual med, men er det en tysk eller er der også en på
engelsk. Findes der så et sted hvor man kan hente en dansk eller engelsk
manual, hvis der kun er en tysk med. Jeg kan også forstå at der ikke følger
at CF kort med, er det sådan et man skal have eller hvilket bruges til D20.

Er der andet man skal huske på når man handler på nettet og er der andet som
jeg skulle købe ekstra. Hvad med reklamation hvis der skulle være sådan
noget.

Venlig hilsen Lasse.

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 15:55

"Lasse N. Larsen" <affaldspostÆwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> jeg skulle købe ekstra. Hvad med reklamation hvis der skulle være sådan

Glemte lige at spørge om man kan skifte sproget i selve kameraet til dansk?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-12-04 17:43

Lasse N. Larsen wrote:
> Glemte lige at spørge om man kan skifte sproget i selve kameraet til
> dansk?

Ja - de eurpæiske modeller kan fint "snakke" dansk - så ingen problemer i
det

M.h.t. manualen, så kan du downloade den engelske.

Prøv at kigge her - over undersider dertil:

http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=ModelDetailAct&fcategoryid=139&modelid=10464

Canon Danmark står selv for oversættelsen til dansk, så de vil ikke forære
danske manualer væk til folk, der har købt kameraet uden om dem - og det er
vel ikke så mærkeligt.

Men du kan bestille den hos din lokale fotohandler - sidst jeg hørte om det,
lå prisen omkring 5-600 kr.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : [HCS] 4000

Dato : 08-12-04 17:21

Jeg kan ikke svare på om der er engelsk manual med, men den kan hentes på
nettet.
Du skal huske at købe CF kort, men de er egenlig ikke billigere i Tyskland
så det kan du sagtens købe herhjemme. Et 1 GB kort kan købes fra under 500
kr og opefter alt efter hastighed. Hvis du ikke skal skyde 'store byger' af
ad gangen, behøver du ikke et hurtigt kort. Se her >
http://www.bj-trading.dk/menu.asp 1 GB 488 kr.
NB! husk objektiv også.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : [HCS] 4000

Dato : 08-12-04 17:42

Her er linket til engelsk manual
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=314&modelid=10464
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-12-04 18:28

> [...]
af
> ad gangen, behøver du ikke et hurtigt kort. Se her >

Før du køber det billigste kort du kan finde, så se lige her
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303.
Kingston Elite Pro kan fås til 589kr. (1GB) og er næsten 3x hurtigere end
det billige Kingston kort. Kingston Elite Pro er nok det bedste kompromis
mellme pris og hastighed pt. Ellers kan man gå op til SanDisk Ultra II, som
koster ca. 900 kr. for 1GB kort. Hvis du skyder i raw format er der kun 6
billeder i bufferen og så vil jeg ikke anbefale mindre end Kingston Elite
Pro kortet.
Mvh,
Hans

Fra : [HCS] 4000

Dato : 08-12-04 19:48

Hej Navnebroder!
Jeg har selv er af de billige langsomme og har ingen problemer når der skal
gemmes på kortet. Nu er det mest landskaber jeg fotograferer, så der er god
tid mellen hvert billede og ikke 'kødannelse'. Men man kan jo også sige
prisforskellen er ikke stor på de to typer kort.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-12-04 21:28

> [...]
> tid mellen hvert billede og ikke 'kødannelse'. Men man kan jo også sige
> prisforskellen er ikke stor på de to typer kort.

Jamen, det er jeg da sådan set enig i, men synes alligevel det er værd at
investere lidt ekstra og få et meget hurtigere kort. Jeg har selv en
blanding af hurtige og mindre hurtige kort af samme årsag.
Mvh, den anden Hans

Fra : Jack

Dato : 08-12-04 17:35

Der er dansk menu i alle EOS 20D
Engelsk manual kan hentes på Canon Canada's hjemmeside.

Fra : Casper

Dato : 09-12-04 10:19

On Wed, 8 Dec 2004 15:38:07 +0100, "Lasse N. Larsen"
<affaldspostÆwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>jeg skulle købe ekstra. Hvad med reklamation hvis der skulle være sådan

Hej Lasse

Mht. evt. reklamation så kan kameraet repareres i DK under garantien,
sålænge det er købt indenfor EU. Husk bare at få stemplet/underskrevet
garantibeviset af forhandleren.

Held og lykke med handlen af dette dejlige kamera (har selv et).

Casper