Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LP
Fra : Jimmy

Dato : 08-12-04 08:50

Hej

Spiller det nogen rolle for kvaliteten af digital video om jeg optager den i
LP eller SP?

Det gjorde det jo med VHS, men da dette er digitalt kan jeg ikke helt
overskue det.

Mvh
Jimmy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-12-04 09:41

Jimmy wrote:
> Spiller det nogen rolle for kvaliteten af digital video om jeg optager den i
> LP eller SP?

Ifølge google-groups (søg på 'dv sp lp'):
Nej.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-04 10:31

> Ifølge google-groups (søg på 'dv sp lp'):
> Nej.

Hej Hans

God ide, men første tråd:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=719u53%24us%241%40nnrp1.de
janews.com&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Ddv%2520sp%2520lp%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa
%3DN%26tab%3Dwg

Angiver en del problemer.

Jeg tror jeg holder mig til SP

Tak for hjælpen,
Jimmy

Fra : Steen

Dato : 08-12-04 10:32

On Wed, 8 Dec 2004 08:49:30 +0100, "Jimmy" <bla@bla.bla> wrote:

> [...]
>LP eller SP?
>
>Det gjorde det jo med VHS, men da dette er digitalt kan jeg ikke helt

På min dvd-recorder kan man sætte den til sp, som varer 1 time og lp
som svarer til 2 timer

sp svarer til en købt dvd-film og lp til en ca. vhs film.

Hilsen

Steen
--

Right now your PC is bored. It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-04 10:56

"Steen" <steengod@jhotmail.com> wrote in message

> På min dvd-recorder kan man sætte den til sp, som varer 1 time og lp
> som svarer til 2 timer

Det er komprimeringen du indstiller der.
DV optages altid ved samme komprimering, mens båndet kører langsommere på
LP.

Mvh
Jimmy

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-12-04 11:35

"Jimmy" <bla@bla.bla> wrote in message
> [...]
> LP eller SP?
>
> Det gjorde det jo med VHS, men da dette er digitalt kan jeg ikke helt

Det kan du sagtens gøre, kvaliteten kan gå lidt tabt hvis du optager meget
hurtige bevægelser og du skal have med at lyden ikke bliver ligeså god som
ved SP. Men det afhænger også af hvilket kamera du har.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-12-04 12:06

> [...]

>LP eller SP?
>
>Det gjorde det jo med VHS, men da dette er digitalt kan jeg ikke helt

Jeps - det samme forhold gør sig gældende. Spørgsmål om video hører i
øvrigt hjemme i dk.teknik.tv+video

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-04 12:39

<jubija@yahoo.dk> wrote in message

> Jeps - det samme forhold gør sig gældende. Spørgsmål om video hører i
> øvrigt hjemme i dk.teknik.tv+video

Det har du ret i. Beklager.

Mvh
Jimmy