Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp til en nybegynder!
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 08-12-04 03:59

hej NG.

jeg er den glade amatør der skal til at tage en masse billeder men aner
ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre...!

I kan se nogen af de billeder jeg har taget her :
http://www.go-loud.dk/default.asp?show=produktlist&page=1&id=&kategori=7&mae
rke=17&action=

som i kan se er der alt muligt der er spejlet i dem og selvom nogen af de
ting jeg har taget billeder af faktisk har samme farve/udseende ser de
forskellige ud!

jeg er udemærket klar over mit problem ligger i lys sætningen. men hvad skal
jeg gøre for at rette op på det?

Når jeg førhen blev fotograferet til fx skole fotos var der en form for
blitz med en paraply foran... i ved sikkert hvad jeg mener. er det sådan
noget jeg skal have? og hvor køber man sådan noget billigst? evt. nogen der
har noget brugt liggende?

udover dette skal jeg også tage billeder af nogen radioer hvor der er lys i
displayet... i kan se et par af dem jeg har taget billeder af her :
http://www.go-loud.dk/default.asp?show=produktlist&page=1&id=&kategori=2&mae
rke=6&action= de grimme af billederne er dem jeg har taget:)

men hvad skal jeg gø're for at få det til at se bedre ud?

det kamera jeg har er det her :
http://www.traveler-service.de/front_content.php?client=1&lang=1&parent=5&su
bid=5&idcat=16&idart=14

men kort sagt hvad skal jeg gøre for at få det til at give mig nogen
ordentlige billeder? det skal selvfølgelig være så billigt som muligt....

billederne vil blive taget i min lejlighed hvor der er en del påvirkning af
lyset i selve lejligheden af lyset udenfor. altså er det mørkt udenfor er
det også mørkt inden ved mig. men er det ikke bare at sætte nok lamper op
når der skal tages billeder for at kompensere for det?

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.
http://www.go-loud.dk/forum1/topic.asp?TOPIC_ID=90
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.go-loud.dk/forum1 <--- Go-lou´d.dk´s forum
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.
Tlf.:23420653 Fax.:75520638

Fra : Erik W.

Dato : 08-12-04 09:20

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@go-loud.dk> skrev i en meddelelse

> jeg er udemærket klar over mit problem ligger i lys sætningen. men hvad
skal
> jeg gøre for at rette op på det?

Jeg synes det ser ud til at du har brug for en permanent studieløsning til
produkt fotos.
Der findes flere færdige købeløsninger til produktfotos.
http://obt.dk/cubelite_terning.htm
sådan een havde Peter Holm til sag for et stykke tid siden i markedsgruppen
http://kortlink.dk/google/fkt

Prøv ogsaå at søge på "Novoflex studio" og "Kaiser Studio"
http://www.technikdirekt.de

Du kan selvfølgelig også prøve at kigge på billederne og lade dig inspirere
til en hjemmelavet løsning.

mvh Erik

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 09-12-04 04:07

hej.

hvis jeg forstår det rigtigt så skal jeg bruge så jeg sætter en hvid side på
hekle vejen rundt og så lyser igennem dem ikk?

den han havde til salg til 1000 kr der er vel ikke lamper med? eller hvad?

hvad med når jeg skal fotografere radioer med lys i displayet... hvad gør
jeg der?

men elelrs tak for hjælpen indtil nu!