Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket af disse 3.. Digital kamera.. ??
Fra : LazyBoy

Dato : 07-12-04 20:13

Jeg er ude efter et nyt digital kamera, da mit tidligere Medion fra Aldi nu
er brudt sammen.
Det skal hertil siges at jeg var godt tilfreds med det !! Jeg nåede da også
at tage 2500 billeder.

Fem krav stillede jeg til det nye kamera...

1. Kompakt kamera til at putte i lommen på skiferien, ved stranden eller på
vandet.
2. God vidvinkel ( Gab den var svær)
3. Litiumion batteri.
4. Nem brugerflade.
5. Hurtig i opstart

Og gældende for alle : at de tage kanon billeder, samt et kamera man gidder
at tage mig sig.........

Udvalgte :

1. Canon IXUS 40 ( Har ry for lidt uskarpe hjørner, samt mindre god
blitz)
2. Olympus mju 410 ( Dyrt hukommelse kort)
3. Sony DSC-W1

Giv en kommentar ...

På forhånd tak..
LazyBoy

--
Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund@stofanet.dk

Fra : Brizz

Dato : 07-12-04 21:34

> 1. Canon IXUS 40 ( Har ry for lidt uskarpe hjørner, samt mindre god
> blitz)

Overvej ixus 500 isteddet for.

> 2. Olympus mju 410 ( Dyrt hukommelse kort)

Kender det ikke...

> 3. Sony DSC-W1

Jeg har V1 som jeg er MEGET glad for. Den fylder en anelse mere end w1 men
jeg synes det er et bedre kamera.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Johnny B 2000

Dato : 07-12-04 22:03

aldi har et nyt digi imorgen .....

jeg ville vælge sony eller et canon ixus 40 ( ixus 500 er for langsom fik
jeg at vide )

jeg har selv købt sony T3/B og kortene rasler ned i pris ( 512 mb pro DUO
til 489,- )

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : LazyBoy

Dato : 07-12-04 22:24

Ja Aldi har et kamera i morgen...

Men i FONA (Lyngby storcenter) Så jeg mit gamle Medion fra Aldi til 849
kr... BILLY !

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 07-12-04 22:26

> Fem krav stillede jeg til det nye kamera...
>

> 3. Litiumion batteri.

> 3. Sony DSC-W1

Sonyen bruger ikke li-ion batteri men derimod 2x AA
Dette synes jeg nu er en fordel da et "sæt" nye opladelige batterier koster
under en halvtredser.

Jeg har haft det pågældende kamera siden juni og er meget glad for det

Mvh
Morten.

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 08-12-04 06:41

> [...]
>
> Fem krav stillede jeg til det nye kamera...
>
> 1. Kompakt kamera til at putte i lommen på skiferien, ved stranden eller

Hvad med et Powershot A95 ?

Fra : Brian Lund

Dato : 08-12-04 07:48

> Hvad med et Powershot A95 ?

Ja det kan man jo få vidvinkel adaptor til :)

Men så bruger det AA batterier, hvilket jeg så slet ikke ser som et minus
ved et billigt kompaktkamera...

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-12-04 08:41

> 1. Canon IXUS 40 ( Har ry for lidt uskarpe hjørner, samt mindre god
> Med venlig hilsen
> Lasse Tolderlund Jørgensen
> joerlund@stofanet.dk

Siger hvem? Forveksler du ikke det kam med Casio Z40 (eller hvad et nu
hedder) ?

Jeg har prøve et Ixus 40, og det tager knivskarpe billeder. Har faktisk ikke
prøvet et Canon, som var noget bras. Til gengæld bliver det unaturlig varmt
hvor batteriet sidder

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-12-04 12:03

Thomas Schreiber wrote:

Lasse:

> Siger hvem?

F.eks. http://akamera.dk/art.php?artikkelid=11887
Jeg har også læst det i en anden test, som jeg desværre ikke lige kan
finde igen.

Men ellers synes jeg at Ixus 40 er et glimrende bud på et minikamera.

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 08-12-04 16:39

Hej
kan kun tilslutte mig kritik af canon 40
mit sendt retur efter 2dage
elendige billeder uskarp især hjørner
har haft 4 canon
og c40 var meget ringe
købte et panasonic dx7
til 3000kr leica optik
stor skærm
kanon billeder
købt www.pixmania.com

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-12-04 16:42

> [...]
> Fem krav stillede jeg til det nye kamera...
>
> 1. Kompakt kamera til at putte i lommen på skiferien, ved stranden eller

Det meste af det du ønsker passer faktisk kun på Ricoh selvom det ikke er
det mest compakte. Specielt vidvinkel er umuligt at få på et compakt camera,
men Ricoh er rimeligt kompact, billigt ( i Tyskland ) og tager efter min
mening gode billeder. Her i gruppen tror jeg dog ikke det er acceptabelt,
det er kun Canon og Nikon.

Hilsen, Steen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-12-04 17:53

Steen Jakobsen wrote:
> Her i gruppen tror jeg dog
> ikke det er acceptabelt, det er kun Canon og Nikon.

Jeg indrømmer at Canon og Nikon er blandt de mest nævnte her i gruppen - men
andre som f.x. Panasonic, Olympus, Sony m.fl. får faktisk for det meste også
positiv omtale

Og Ricoh har lavet OK analoge kameraer, så hvorfor skulle de ikke være OK
som digitale ?

Der hvor tommelfingeren normalt bliver vendt nedaf er er f.x. Medion, Dantax
og andre mere ukendte mærker, der formentlig er lavet i samme baggård i
Taiwan.....

Og så er der mærker som f.x. HP, der laver fine printere, men deres kameraer
har tidligere ikke været noget at råbe hurra før - men deres allernyeste er
fakstisk ikke helt dårlige.

Så derfor er positiv omtale af andre mærker end Canon og Nikon meget
velkommen.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : HKJ

Dato : 08-12-04 17:57

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Der hvor tommelfingeren normalt bliver vendt nedaf er er f.x. Medion,
Dantax
> og andre mere ukendte mærker, der formentlig er lavet i samme baggård i
> Taiwan.....

Og det kan sagtens være samme baggård som laver mærkevarerne!
Der er dog ingen garanti for at de putter lige så gode stumper i.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-12-04 18:19

HKJ wrote:
> Og det kan sagtens være samme baggård som laver mærkevarerne!
> Der er dog ingen garanti for at de putter lige så gode stumper i.

Helt sikkert

IBM fik også lavet en stor den af indmaden til deres computere i den samme
baggård, hvor de også lavede noname-computere med de samme stumper - men IBM
gjorde så nok mere for teste og optimere deres produkter - og derfor blev
prisen højere og kvaliteten bedre.