Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoklub Nordjylland?
Fra : GreatDane

Dato : 07-12-04 17:28

Er der nogen der er med på at starte en DIGITAL fotoklub i Nordjylland
(evt. Aalborg). Der findes i forvejen Aalborg fotoklub, men det er mit
indtryk at det kører meget på det analoge.

Hvem er frisk?

/Mikkel

Udstyr: Nikon D-70, AF-18-70mm ED DX, AF-50mm f/1,8d, Sigma 70-300 DL
II Macro, Sigma EF-500 DG ST NA-ITTL blitz

Fra : John Poulsen

Dato : 08-12-04 09:24

Der er også en fotoklub i Nørresundby, hvis det er interessant?

Grundlæggende er vel de samme fototekniske begreber, og diverse ting som f.
eks. et fotostudio er ikke at kimse af, hvis man ikke har sit eget.

Bortset fra det: En digital klub i Aalborg lyder da interessant, skriv gerne
her i gruppen, hvis det bliver aktuelt.

Har "kun" Canon G3 med diverse ekstra ting som filtre, blitz.....

John Poulsen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 08-12-04 12:43

On Wed, 8 Dec 2004 09:24:03 +0100, "John Poulsen" <john@nosp.am>
wrote:

Hej Mikkel

>Der er også en fotoklub i Nørresundby, hvis det er interessant?

Godt forslag du kommer med, for det er også mit indtryk, at hverken
Aalborg Fotoklub eller den i Nørresundby Athena har det store "behov"
for at være digitale.

Så lad os høre mere hvad du finder ud af.
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

http://www.betterphoto.com/sites4photogs/dynoMG.asp?memberID=51318

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-12-04 22:16

Ulf Pedersen wrote:

> Godt forslag du kommer med, for det er også mit indtryk, at hverken
> Aalborg Fotoklub eller den i Nørresundby Athena har det store "behov"
> for at være digitale.

Tja... det lyder godt nok som en underlig fotoklub, men foto-oraklet
har jo flere gange pralet med, at han har været formand for Aalborg
Fotoklub, så noget ku' tyde på, at der er noget om snakken...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KNL DtP

Dato : 08-12-04 15:15

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er frisk?

Det lyder meget spændende med en fotoklub i Aalborg, hvor der fokuserer på det
digitale. Du må endelig give lyd, hvis du finder ud af noget!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : GreatDane

Dato : 09-12-04 22:04

Jeg sad lige og checkede dit site - supercool!!! og sikke noget fedt
udstyr du ligger inde med.

Jeg har tænkt mig at prøve Aalborg Fotoklub, før jeg vil forsøge med
noget andet. Hvis den klub "virker" er der jo ingen grund til at lave
noget selv

/Mikkel

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 08-12-04 18:31

> Er der nogen der er med på at starte en DIGITAL fotoklub i Nordjylland
> (evt. Aalborg). Der findes i forvejen Aalborg fotoklub, men det er mit
> indtryk at det kører meget på det analoge.

Jeg er selv medlem af Aalborg Fotoklub, og sidder i bestyrelsen, så den må
jeg vel hellere svare på :)

Vi er meget andet end støvede forstørrelsesapparater og fiksersuppe. Mit
anslåede bud vil være at over halvdelen af klubbens medlemmer (vi er 40 pt.)
fotograferer digitalt. Det gælder mig selv inklusive, og mange af de nye
medlemmer, som vi har fået igennem det seneste år. Men også mange af de
'gamle rotter' er konvereret til digital. Så nej, vi er langt fra andet end
analoge. Vi ser lige så gerne digitale billeder som analoge. For os er
processen vel egentlig ligegyldig, vi vil gerne se billeder. Men vi
diskuterer selvfølgelig også teknik. Vi er også fashinerede af teknik.

Vi har eget klublokale med atelier og et mørkekammer (jo jo, det er der
skam), og lokale til klubaftener som vi holder hver tirsdag, med forskelligt
på programmet. Året er ved at være omme, men 2005 vil også byde på mange
gode klubaftener - med digitale og analoge fotoprocesser rigt repræsenteret.

Hvis det her har fanget nogens interesse, så er de naturligvis velkommen i
klubben. Det koster ikke noget at kigge de første par gange. Ligesåsnart
programmet er klar, så kommer det online på vores webside (der dog pt. er
ved at blive lagt om). Den gamle, men dog officielle, findes på
www.aalborgfotoklub.dk og dens erstatning på www.kryger.dk/aalborgfotoklub

Vil nogen vide mere er de også velkommen til at skrive til mig.

Med venlig hilsen
Karsten

--
Karsten Kryger Hansen