Kat med store pupiller, og let glasagtige ~
Fra : Ole Hansen

Dato : 09-12-04 20:50

Hej Alle !

Vores hankat på 2 år har gennem de sidste 14 dage fået lidt større
pupiller, og det virker som om øjnene er blevet en lille smule
glasagtige, eller våde om man vil...

Katten trives ellers helt normalt, og spiser og er kælen som den
plejer.

Der er ikke betændelse i øjnene, luftvejene eller lignende, og katten
virker ellers sund og rask.

Mem man er selvføgelig stadigvæk en lille smule bekymret, når dens
øjne ikke ser ud helt som de plejer.

Er det noget, som man skal gå til dyrlæge med ???

Er der nogen som har en ide om, hvad det kan være ??? (Katten har
ALDRIG været syg).

Katten har en kattelem, så det er en kat, som er meget ude, og som
fanger uhyggeligt mange mus (2-3 stykker om ugen...). Kan den have
spist en "syg mus", eller på anden måde pådraget sig noget, den vej.

Håber at nogen kan hjælpe...

Mange hilsner fra Ole

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-12-04 21:05

"Ole Hansen" <ohahaahr@hotmail.com> wrote in message
> Hej Alle !
-sakse-
> Håber at nogen kan hjælpe...
>
> Mange hilsner fra Ole

Jeps, afsted til dyrlægen for at få misse tjekket efter.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Anette

Dato : 09-12-04 22:36

> [...]

> fanger uhyggeligt mange mus (2-3 stykker om ugen...). Kan den have
> spist en "syg mus", eller på anden måde pådraget sig noget, den vej.

Hej Ole
Hvornår har din kat fået ormekur sidst?
Den ene af mine "tøsemisser" reagerer også kun med blanke øjne når hun har
orm.
Hvor de andre bliver matte, sløve og få dage senere har blinkhinderne fremme
i øjnene.
Alle tre (ude og inde) katte herhjemme er ihærdige musejægere, og redder sig
utrolige
mængder orm, både bændelorm og spoleorm, via mus.

Så det er vist afsted til dyrlægen, hvor du jo skal hen under alle
omstændigheder for at hente recepten på ormepiller.

God bedring med missedyret.

/ Anette