Er det en tiøve, løger, tigeret-løve eller~
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-12-04 15:37

Troede ikke det kunne lade sig gøre ... ?!?! Og hvorfor mon så de ikke gør
det i naturen?
Pudsig historie

Nina

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-12-04 15:46

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Troede ikke det kunne lade sig gøre ... ?!?! Og hvorfor mon så de ikke gør
> det i naturen?
> Pudsig historie
>
> Nina

Hej
Tak for linket. I artiklen kalder de den lille for en Liger.
Grunden til at løver og tigre ikke parrer sig i naturen er vel den at de
ikke lever samme steder.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-12-04 15:50

"Nina," == Nina, Tender Tribes <mail@NOSPAMtendertribes.dk> writes:

> Troede ikke det kunne lade sig gøre ... ?!?! Og hvorfor mon så de
> ikke gør det i naturen?

Det gør de skam også. Søg på Google efter Liger eller Tigon, og se
for dig selv.

> Pudsig historie

Og så bliver den endda monsterstor når den bliver voksen.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-12-04 18:22

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Det gør de skam også. Søg på Google efter Liger eller Tigon, og se
> for dig selv.

Interessant, så blev jeg det klogere

> Og så bliver den endda monsterstor når den bliver voksen.

Neeeej, da ikke den bette killing

Hilsen Nina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-12-04 21:11

Nina, Tender Tribes wrote:

> Neeeej, da ikke den bette killing

jo sku*G*
lidt hurtig søgning på google, har afsløret for mig at en "normal" sibirisk
hantiger kommer op på ca 4-600 pund som voksen.... hvor en Liger kan nå helt
op på 900- 1000 pund.... en tigon (samme kryds, bare modsat race ved fader
og moder) bliver dog i reglen mindre end både moderen og faderen...

en Ligon er et afkom fra en løve han og en tiger hun
hvor en tigon er en krydsning melem en løve hun og en tiger han

læs lidt her:
http://www.tigers-animal-actors.com/about/liger/liger.html
og her:
http://www.greenapple.com/~jorp/amzanim/cross02a.htm

og et par MEGET afslørende billeder her:
http://www.tigers-animal-actors.com/about/liger/ligerstand.JPG
http://www.tigers-animal-actors.com/about/liger/ligerkrf.JPG

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Pia Nave

Dato : 09-12-04 23:58

Sabina Hertzum wrote:

> http://www.tigers-animal-actors.com/about/liger/ligerkrf.JPG

Yes! Endnu et ønske er tilføjet ønskesedlen til jul
Damn, hvor en kæmpe-'kat'!

Mvh. Pia - og 4-kløveret (- der nok vil sætte stor pris på, at ønsket
_ikke_ bliver opfyldt...)

Fra : Kate

Dato : 12-12-04 08:45

Pia Nave <pia@nave.dk> wrote in

> Damn, hvor en kæmpe-'kat'!

Den er nok tung at ha' liggende i skødet

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 10-12-04 08:51

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> og her:
> http://www.greenapple.com/~jorp/amzanim/cross02a.htm
>
> og et par MEGET afslørende billeder her:

Hold da op. Det ser godt nok ud som det er manipulerede billeder. Havde jeg
ikke set videoen i EB ville jeg nok ikke tro de fandtes. Det har jeg ikke
hørt om før.
Man bliver bare rigtig klog af at være herinde

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-12-04 01:09

On 2004-12-09 15:50:02 +0100, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> said:

> så bliver den endda monsterstor når den bliver voksen.

Yep - jeg så noget om det på TV for nogen tid siden.
Forklaringen (okay, jeg husker detaljerne lidt tåget, så bær over med
mig : den genetiske arv, der skal stoppe væksten når tid er, bæres
hos tigre *kun* af hunner og hos løver *kun* af hanner. Når løver
parrer sig med løver og tigre med tigre, får alle ungerne automatisk
det "vækst-stoppende gen" fra enten mor eller far - alt efter arten.
Men når man parrer tiger med løve, får man enten det vækst-stoppenede
gen fra begge forældre = ret lille dyr eller *gys* ikke fra nogen af
dem = megastort dyr. De viste "ungen" sammen med sin mor og far - den
var allerede uhyggeligt meget større! Om væksten så slet ikke stopper
før dyret vel sagtens falder om af kæmpevæksten, det meldte historien
desværre ikke noget om..

--
Knus fra Ann R

Fra : Niels Peter

Dato : 09-12-04 17:30

Nina, Tender Tribes wrote:

> Troede ikke det kunne lade sig gøre ... ?!?! Og hvorfor mon så de ikke gør
> det i naturen?
> Pudsig historie

I naturen er det lidt svært, fordi de to arter ikke lever samme sted,
undtagen i Indien, hvor der findes en lille løvebestand.
Så vidt jeg erindrer, vil afkommet efter en sådan parring være sterilt.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-12-04 18:23

> I naturen er det lidt svært, fordi de to arter ikke lever samme sted,
> undtagen i Indien, hvor der findes en lille løvebestand.
> Så vidt jeg erindrer, vil afkommet efter en sådan parring være sterilt.

Øv ... men okay, naturen har så sin egen måde at rette på fejltagelsen. Det
er ski smart

Fra : Lena Røssel

Dato : 09-12-04 19:23

> Øv ... men okay, naturen har så sin egen måde at rette på fejltagelsen.
Det
> er ski smart

Jeps, det er på samme måde som med mulddyr og muldæsler som jo er
krydsninger mellem æsler og heste.

De er nødvendigvis nødt til at ligge tæt genetisk for at kunne lave det
nummer, men det giver jo sig selv ;)

Med venlig hilsen
Lena Røssel
- Tøm kattebakken ved privat svar