tyndhåret mis.
Fra : JytteJ

Dato : 08-12-04 19:49

Min voksne kat er underlig tyndhåret fra øjets øverste kant og op til øret,
man kan se huden igennem. Jeg har læst et sted at det er normalt, men hvad
kommer det af ?

Det er jo ikke der hvor de gnubber sig op ad ting for at afsætte duftspor,
og det er heller ikke fordi hun klør sig specielt der. Der er i begge sider.

VH.
JytteJ

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-12-04 20:27

JytteJ wrote:

> [...]
> og det er heller ikke fordi hun klør sig specielt der. Der er i begge sider.

Jeg tror, det er ganske normalt, at de er tyndpelsede der - mine er det
også Hvorfor de er det, aner jeg ikke...
mvh Camilla

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 08-12-04 21:02

Min huskat er også meget tyndhåret over øjnene - har altid været det.
Hun er helt sort lige på dét sted, og derfor er det meget let at se, at
der ligesom mangler lidt hårpragt Jeg checkede lige min Maine Coon
også. Hendes pels er nemlig også næsten helt sort op mod ørerne. Men hun
er ikke tyndhåret.

Det varierer åbenbart. Nogle katte har bare høje tindinger

Jeg aner heller ikke hvorfor.

Mvh. Betina

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Niels Peter

Dato : 08-12-04 21:24

JytteJ wrote:
> [...]
> og det er heller ikke fordi hun klør sig specielt der. Der er i begge sider.

Jeg tror ikke, der er nogen, der ved med sikkerhed, hvad årsagen er, men
i hvert fald har de fleste katte sådan et bart område foran ørerne.
Hvis man sammenligner med et andet hårløst sted, nemlig rundt om numsen,
kunne man få den mistanke, at det er for at undgå, at diverse udflåd
laver kager i pelsen.
Altså går jeg ud fra, at det er for at der ikke skal danne sig kager af
ørevoks i området.

Niels Peter
www.bluewhite.dk