Ling
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-12-04 13:55

Er der nogen der har et godt råd angående vores kat Ling?

Ling http://www.thyinfo.dk/ling/ er et par år gammel.

Vi har et stort problem af kattesocial karakter.

Ling er fantastisk sød, kælen, rar, venlig og i det hele taget alle
tiders skønne kat og hun elsker fodender.

Hun har bare et problem. Hun kan blive noget så aldeles rasende på andre
katte. Lige pludselig.

Det har medført en situation,som i længden er utålelig. Ling er blevet
udekat, og kan lige akkurat trives sammen med den anden udekat,Mummi,som
er en lidt ældre dame, der har boet her længe. Dog er det ikke længe
siden Mummi fik bidt et stykke af sit øre.
To andre udekatte er til gengæld nødt til at være inde, fordi Ling
overfalder dem og bl.a. jager dem op i de ret høje træer.

Over for mennesker er Ling noget af det venligste og rareste man kan finde.

Er der overhovedet nogen chance for at løse sådan et problem uden at gå
den tunge gang til dyrlægen og komme hjem uden Ling?

Hun er neutraliseret og ved fint helbred, bortset fra at hun har en
skade på det ene øje.

vh

Bjarne

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-12-04 14:03

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:
> [...]
> den tunge gang til dyrlægen og komme hjem uden Ling?
>
> Hun er neutraliseret og ved fint helbred, bortset fra at hun har en

Hun lyder til at være en ganske dominerende kat Jeg ville overveje
at finde et hjem til hende uden andre katte.
mvh Camilla

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 08-12-04 14:53

Hvad jeg forstår er to af dine udekatte nu indendørs på grund af ling,
er det ikke bedre hvis ling så blev indendøre så de andre katte kan være
i fred udenfor. I kunne måske lade ling kun være nogle få steder i
huset, det er måske ikke den bedste ide men det er vel bedre end at hun
blir aflivet.

Med venlig hilsen
Maria og Benny Lauritzen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-12-04 15:05

Maria og Benny Lauritzen wrote:
> [...]
> i fred udenfor. I kunne måske lade ling kun være nogle få steder i
> huset, det er måske ikke den bedste ide men det er vel bedre end at hun

Jo, det er rigtigt forstået.
Men det med at tage Ling ind går heller ikke rigtigt godt, nogle gnge
bliver hun kulret alligevel, over de andre.
Vi kan flytte rundt på problemerne, men det er ikke rigtigt nogen
løsning, så det er også den sidste beslutning, vi er på vej hen ad,
selvom det er meget svært.
Jeg har indtryk af at det er vanskeligt, for ikke at sige umuligt at
finde en adoptivfamilie til en voksen kat.

vh

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 15:27

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> skrev i en
meddelelse news:41b709a0$0$164

> Jeg har indtryk af at det er vanskeligt, for ikke at sige umuligt at
> finde en adoptivfamilie til en voksen kat.

Det er faktisk slet ikke så umuligt.
Dorthe her fra gruppen har lavet en side, til netop dette formål:

www.vildkat.dk

Der er igennem denne side fundet nye hjem til mange voksne katte også katte,
der bedst egner sig til, at være enekatte, så det er da bestemt også en
mulighed for Ling.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-12-04 16:09

Buffy wrote:
> [...]
> der bedst egner sig til, at være enekatte, så det er da bestemt også en

Tak for tippet.
Ling (ling@hovedlandet.dk) har lige skrevet til Vildkat.

vh
Bjarne

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 08-12-04 17:37

> Det er faktisk slet ikke så umuligt.
> Dorthe her fra gruppen har lavet en side, til netop dette formål:
>
> www.vildkat.dk

Og vores kat var nr. 300 der fik et nyt hjem ( )

Carsten

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-04 17:46

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> wrote in
message news:41b72da4$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Og vores kat var nr. 300 der fik et nyt hjem ( )
>

> Carsten
og det er fra Marts 2003, hvor siden blev startet op. Synes det er så FLOT
gået !
)))))

Nina

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-12-04 18:38

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> message news:41b72da4$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> og det er fra Marts 2003, hvor siden blev startet op. Synes det er så FLOT

Det er et meget flot initiativ.

Har Dorthe kun udgifter af det?

Bjarne

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-12-04 20:25

> Det er et meget flot initiativ.
>
> Har Dorthe kun udgifter af det?
>
> Bjarne

Jeg har lige fået kontakt til en "køber" til en omplaceringskat via
www.vildkat.dk Knapt var min annonce sat på siden, før han skrev til mig.
Dorte har udgifter til websitet og arbejdet med at sætte annoncerne op
og tage dem ned igen. Det koster intet at annoncere der. Dorte har nogle
fornuftige krav til de katte, der annonceres - de skal være
neutraliserede eller omplaceres med neutraliseringsaftale (også
killingerne!)
mvh Camilla

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-04 20:29

> Det er et meget flot initiativ.
>
> Har Dorthe kun udgifter af det?
>
> Bjarne

Ja, jeg tror hun har udgifter, tid og fornøjelsen ud af det
Håber ihverttilfald hun havde bedt om hjælp, hvis hun havde brug for det,
.... ikk Dorthe?
Nina

Fra : dpl

Dato : 08-12-04 21:38

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

> Har Dorthe kun udgifter af det?
>
> Bjarne

*GRIN*
Ja, det kan jeg da svare på...
Jep, kun udgifter, og så en masse dejlige mails og glade katte-ejere,
både nye og gamle.

Har dog overvejet at lave en lille "donations-side", da jeg bruger
virkeligt megen tid på siden efterhånden. Pengene ville selvfølgelig gå
til værdigt trængende misser, som f.eks. lille Rumle, som vi har fået
ind for kort tid siden. Hun er et værre skravl, med orm, og totalt
underernæret. Men sød, og meget stor indeni! Hvæser da gerne af vores
skt. bernhard på 65 kg, hvis hun vil have lidt af hans mad!

Til gengæld gi'r han også gerne en vaske-slaske-tur, når der nu ingen
mor er til at klare den sag. http://www.vildkat.dk/foto/rumle1.jpg

Hilsen Dorthe

Fra : Denise

Dato : 08-12-04 21:50

dpl wrote:

> [...]
> både nye og gamle.
>
> Har dog overvejet at lave en lille "donations-side", da jeg bruger
> virkeligt megen tid på siden efterhånden.

Du siger bare til, når du er klar med donationssiden, jeg er sikker på vi er
flere, der værdsætter dit store arbejde
Og jeg gætter da på, at det sikkert også gælder for dem der har fået
genplaceret og dem får katte.

Ha ha, dejlige godmodige Nansen

--
Hilsen Denise

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 09-12-04 06:38

dpl wrote:

> [...]
> skt. bernhard på 65 kg, hvis hun vil have lidt af hans mad!
>
> Til gengæld gi'r han også gerne en vaske-slaske-tur, når der nu ingen

Det er i hvertfald en utroligt flot indsats og "lønnen" er vel også til
en vis grad at vide, hvor meget godt det gør for de kære små dyr.

Men - det ville da ikke skade med en side med nogle billeder af de
stakkels nødlidende kræ og et diskret registreringsnummer og kontonummer?

Man kan også tjene lidt på Google reklamer.

Hilsen fra
Hedwig - den lille norske skovperserpige
og Bjarne

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 08-12-04 18:10

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:41b709a0$0$164

> Det er faktisk slet ikke så umuligt.
> Dorthe her fra gruppen har lavet en side, til netop dette formål:

Jeg er en af dem, der har fået kat gennem www.vildkat.dk - for 1½ år siden
forelskede jeg mig i Svedske, som dengang hed MissRosa. Og vi trives da
meget fint, skulle jeg hilse og sige.
Så jeg kan kun anbefale siden *S*

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk - nu med jul
- og Svedskes side er her:
http://users.cybercity.dk/~dsl139104/Svedskeside.htm

Fra : JytteJ

Dato : 08-12-04 19:41

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> skrev i en
meddelelse news:41b6f945$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> den tunge gang til dyrlægen og komme hjem uden Ling?
>
> Hun er neutraliseret og ved fint helbred, bortset fra at hun har en skade

www.dyrenettet.dk Jeg har selv fået en voksen kat, med stor succes, ganske
vist fra en opdrætter, men opgiv ikke. Der kan være mange fordele ved at få
en voksen.

VH.
JytteJ