Kattegrus og billig og dyr kattemad
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-12-04 08:21

Vi er normalt ganske godt tilfreds med "almindeligt" dansk kattegrus
bestående af moler, men jeg er sikker på, at vi betaler mere for det end
rimeligt er, når vi bruger nogle poser om dagen.

En tur rundt på www.zooplus.de kan godt virke lidt forvirrende.
Der er vældigt mange mærker både med babyduft og meget andet, men hvad
skal man vælge, når man har mange katte og vil have noget ganske
almindeligt kattegrus og meget af det til en rimelig pris?

Og så maden...

Når det gælder kattemad, starter de gode anerkendte mærkevarer ved ca.
30 Kroner per kg hos zooplus.
Og kattene er faktisk glade for et mærke som Precept.

Men hvis man går i Merko her hjemme, fås den billigste kattemad til ca.
10 Kroner per kg.

Det er da en gevaldig forskel.

Så er jeg lidt nysgerrig om to ting.
- er den billige kattemad aldeles forrygende usund/skadelig for kattene?
- Findes der slet ingen mellemting mellem det ekstremt billige og de
gode varer, som koster det tredobbelte?

vh

Bjarne

Fra : Ida

Dato : 08-12-04 08:59

--

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> skrev i en
meddelelse news:41b6aacf$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> skal man vælge, når man har mange katte og vil have noget ganske
> almindeligt kattegrus og meget af det til en rimelig pris?

Prøv evt brændselspiller der er lavet af sammenpresset savsmuld - der kan du
spare en hel del, alt efter hvor meget plads du har. Rigtig billigt bliver
det, hvis du har plads til et ton, men det er jo de færreste der har den
plads
Nogle Shell-stationer sælger 25 kilo for en halvtredser og det er drøjt i
brug, tager lugten fremragende og har kun overrasket mig i positiv retning.

> [...]
> Og kattene er faktisk glade for et mærke som Precept.
>
> Men hvis man går i Merko her hjemme, fås den billigste kattemad til ca.

Ja, umiddelbarter der forskel i prisen, men i sidste ende kan det betale sig
at købe det foder, der har en højere kilopris.
Jo mere katten kan optage af foderet, jo mindre behøver den spise og jo
mindre kommer der i kattebakken..så sparer du også på gruset

> Så er jeg lidt nysgerrig om to ting.
> - er den billige kattemad aldeles forrygende usund/skadelig for kattene?
> - Findes der slet ingen mellemting mellem det ekstremt billige og de
> gode varer, som koster det tredobbelte?

ARION er et lidt billigere alternativ og du får hver 4. eller 5. sæk gratis.
SKYTTENS er billigere endnu, men det var kattene ikke helt tilfredse med.

> vh
>
> Bjarne

Ida
www.maine-coons.dk
Killinger til salg

Fra : fam. Ager

Dato : 08-12-04 09:06

> [...]
> - Findes der slet ingen mellemting mellem det ekstremt billige og de gode

-------------------------------------

Hej!

Jeg har også lige været derinde for at checke priser!
jeg sværger til kattegruset, extreem classic.., den er meget økonomisk, og
giver ingen lugtgener, og er meget klumpende.. den giver jeg 159,- for nu,
men på den tyske vil den koste under 100,- pr 15 kg... hvis du så køber for
over 29 eur. er fragten gratis, så vidt jeg forstår.
af foder, så er jeg og misserne til iams, adolt med kylling (hohne på tysk
(-: ) og den er også væsenligt billigere for en stor pose.

så jeg vil da helt sikkert købe en større portion, næste gang jeg er ved at
løbe tør..

jeg vil ikke gøre mig klog på de forskellige mærker af foder, har prøvet et
par forskellige, men er vendt tilbage til iams. men det er nok forskelligt
fra kat til kat, (og ejer)... men med den tænk og test - test, er der da
stof til eftertanke, hvis man da kan stole på den...

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 09:50

> [...]
> (hohne
> på tysk (-: ) og den er også væsenligt billigere for en stor pose.

Hej

Fragten fra Zooplus er ikke gratis, når du ikke lige bor i Tyskland, men den
koster kun 4,90 Euro (ca. 35 kr.) lige meget hvor meget/lidt du køber for,
sååååååå ))))

Hvis du har opdrætternavn, kan det (hvis du bor på Sjælland) meget godt
betale sig, at handle hos Hunde og Kattens Storkøb i Helsingør - både hvad
angår mad og grus.....15 % opdrætterrabat.
Fragten er gratis, hvis du køber for 1000 kr. eller derover, ellers er den
25 kr.

mvh
Tina
--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Tournesol

Dato : 08-12-04 12:02

Hejsa

> [...]
> angår mad og grus.....15 % opdrætterrabat.
> Fragten er gratis, hvis du køber for 1000 kr. eller derover, ellers er den

jeps kan også kun varmt anbefalde dem de er utrolig søde og hjælpsomme og
servicen er i top.
Deres priser er og bare helt i vinkel

Knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-12-04 13:18

Tina wrote:

> [...]
> --
> DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
> Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Mange tak for alle svarene.

Jeg vil i første omgang prøve med Zooplus og med træpiller. Faktisk fik
vi for nyligt noget ret dyrt "kattegrus", som grangiveligt lignede
træpiller, og det virkede fint.

Og så var det nogle gode argumenter for at købe ordentligt foder.

vh

Bjarne

Ikke opdrætter - men vi har bare lidt mange katte