Hvalp og løb
Fra : Stofanet

Dato : 19-05-01 10:58

Hej

Jeg har forgæves søgt efter info og erfaringer omkring hvornår hvalpen kan
tage med på små løbeture. Jeg har heller ikke umiddelbart kunne finde noget
her i nyhedsgruppen.

Er der nogen der har link til information om hvornår og hvordan?

Han er nu 8 mdr. (Finsk Lapphund) og jeg har haft ham med på et par enkelte
2-3 km ture, hvor han har løbet løst (markveje) og selv sat tempoet.

MVH
Rasmus Pedersen

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 19-05-01 12:35

Hej Rasmus

Jeg kender ikke til nogen links, men der er netdyrlægen.

Jeg selv har dog erfaring med løb, da jeg har slædehunde. Jeg begynder så
småt at træne dem ved 7 mdr. alderen. Jeg starter med korte tur i deres
tempo, da det er vigtigt hvalpene synes det er sjovt. Man må bare ikke
overdriver det, så længe de er voksealderen. Men ellers skulle der ikke være
nogen problemer i det. Dog vil jeg sige, husk at sørge for hvalpen får
rigeligt med vand, inden en løbentur.

Hilsen

Jesper

Fra : Pronto

Dato : 22-05-01 14:45

Nu er jeg i den "heldige" situation, at jeg er kommet i noget bedre form, og
derfor bliver det kun små opvarmnings-ture han kommer med på - til at starte
med tonser han godt nok afsted, men der kan jeg så sikre at han ikke løber
alt krudtet af sig - jeg skal jo også kunne følge med, og løbe videre efter
at han er blevet "sat af" )

MVH
Rasmus