Det blev D/S gårdhund
Fra : Tyfon

Dato : 08-12-04 00:32

1år og fuld knald på .. Kommer fra et hjem med ialt 3 hunde incl den .. Men
den kunne ganske simpelt ikke med de andre to Ej heller efter så lang tid
Nu ligger den her sammen med missen og sover sødt

Tilvænding har der ikke været noget af .. man skulle tro den havde været
her altid. Den reagere på div lyde så som naboerne men begynder ikke at
gø eller pibe .. Herlig ting

Enste umiddelbare problem er at den æder kattens mad men det tager den vel
ikke skade af så længe den ikke kun spiser det ?

Et andet spørgsmål: Hvor finder man en sikkerhedssele til vovsen? For den
VIL med ud og køre, Ikke tale om den vil blive hjemme hvis vi skal noget, Så
den er med på arbejde hverdag enten med mig eller kæresten den vil helst
med ham.

Maj

Fra : Jens

Dato : 08-12-04 08:15

> [...]

> den er med på arbejde hverdag enten med mig eller kæresten den vil helst

Sikkerhedssele er ikke den løsning jeg ville vælge.

En transportkasse i passende størrelse sikrer, at hunden er dér hvor den bør
være under køreturen. Den skal selvfølgelig placeres så den ikke rutcher
rundt i bilen under kørslen, og evt. fastspændes med et par gjorde.

Det virker selvsagt bedst i en stationcar/varevogn. Alm. personbiler er
efter min mening ret uegnede til hundetransport - eneste nogenlunde sikre
placering er på gulvet foran højre forsæde; og for guds (hundens og din
egen) skyld aldrig en fritsvævende hund på bagsædet!!

Jens

Fra : bodil clausen

Dato : 08-12-04 08:32

> Så

En transport kasse er en bedre løsning, til D/S kan du købe en i en
dyreforretning for under 500,00 den kan spændes fast med en alm.
sikkerhedssele.
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : karsten & Pia

Dato : 08-12-04 08:43

...............men vil du have en sikkerhedssele, så prøv den nærmeste
dyrehandel, der plejer man at kunne købe dem.

mvh Pia

Fra : Tyfon

Dato : 08-12-04 14:55

"bodil clausen" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> En transport kasse er en bedre løsning, til D/S kan du købe en i en
> dyreforretning for under 500,00 den kan spændes fast med en alm.
> sikkerhedssele.
> www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Transport kasse er ikke en løsning der kan bruges .. Hunden vil
simpeklthen ikke ind i den.

Som det er nu ligger den bag passager sædet men den vil jo gerne rundt
og kikke af og til specielt hvis nogen dytter

Maj

Fra : Jens

Dato : 08-12-04 15:27

> Transport kasse er ikke en løsning der kan bruges .. Hunden vil
> simpeklthen ikke ind i den.

Det er jeg nu sikker på, at den kan overbevises om med tilstrækkelig
tålmodig og vedholdenhed fra sine ejere ,-)

En mulig vej er, at placere kasse på hundens vante opholdssted derhjemme,
fylde diverse yndlingsgenstande i den og evt. servere et lækkert
aftensmåltid i kassen. De fleste kasser kan man iøvrigt løfte låget af -
start med at vænne hunden til den 'halve', åbne kasse og luk så låget når
den er tryg.

Det går selvfølgelig nemmere med en hvalp (så vidt jeg forstår, har I
overtaget en lidt ældre hund?). Vores egen beagle startede nærmest sit liv
med at bo i transportkassen, og er derfor - omend ikke vildt begejstret for
den begrænsede plads - så ihvertfald 112% tryg ved at opholde sig der. Hun
har dog senere fået en større, åben kasse til hjemmebrug.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 09:26

> Enste umiddelbare problem er at den æder kattens mad men det tager
> den vel ikke skade af så længe den ikke kun spiser det ?

Hej

Tillykke med det nye familiemedlem

Lad ikke hunden spise kattemad - der er ALT for meget protein i, og det kan
gøre skader på leveren.
Lad evt. katten spise på et bord, hvor hunden ikke kan nå kattemaden.

mvh
Tina
--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Tyfon

Dato : 08-12-04 14:56

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
> Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Går heller ikek da den ene kat endnu er killing og derved ikk kan komme
på bordet.
Desuden kommer den hund nemt der op ikke at den gør det men den kan
Den er idag selv hoppet op i en scania 143 hvilket er betydeligt højere som
et bord ;)

Maj

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 16:16

Tyfon wrote:
> [...]
> Desuden kommer den hund nemt der op ikke at den gør det men den kan
> Den er idag selv hoppet op i en scania 143 hvilket er betydeligt

Så op med maden i deres kradsetræ, hvor killingen sikkert (snart) kan komme
op....eller lav en kasse, hvor indgangen er stor nok til kattene, men for
lille til hunden...........

Tina

Fra : fam. Ager

Dato : 08-12-04 17:16

> Så op med maden i deres kradsetræ, hvor killingen sikkert (snart) kan
> komme op....eller lav en kasse, hvor indgangen er stor nok til kattene,
> [...]

Jeg har også både hunde og katte, og jeg har løst det ved at placere
kattenes mad på en hylde i deres klatremiljø, som her går op til loftet..
det kan også laves nemt og billigt selv, ved at lave hylder på væggen i
forskellige højder, så selv en killing kan komme op...
Det fungerer helt efter hensigten, hundene kan slet ikke komme til deres
foder!.

Mvh. marie

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-12-04 21:09

Hej Maj

"Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse

STORT tillykke med jeres gårdhund, er sikker på i ikke vil fortryde racen,
det er en dejlig race .

Mange gårdhunde hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

PS har du et billed af vovsen vi må se?

Fra : Tyfon

Dato : 09-12-04 10:33

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cp7n02$1oru$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> "Tyfon" <tyfon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> STORT tillykke med jeres gårdhund, er sikker på i ikke vil fortryde racen,

Endnu ikke .. Umuligt at tage billeder af en hund der ikke kan ligge
stille ;)

Maj