Øjenbetændelse, hvad gør jeg?
Fra : Geo

Dato : 07-12-04 19:46

Hej

Vores hvalp på 4 mdr. (en toller) har i ca. en mdr. haft øjenbetændelse.
(Tror jeg det er)
..
Der kommer lidt "et-eller-andet" ud af øjnene.
Jeg vasker dem med camille the på noget vat og tænker at det går over.
Er der nogen der har erfaringer med dette.

Venlig hilsen Geo

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 07-12-04 20:34

"Geo" <georefby@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vasker dem med camille the på noget vat og tænker at det går over.
> Er der nogen der har erfaringer med dette.

Hej

Min kerry blue terrier havde tit øjenbetændelse da han var hvalp, jeg tog
til dyrlægen og fik øjensalve, og så gik det væk, og hvis jeg ser hun har
lidt "gulligt" snask i øjnene nu kan jeg tage det i opløbet med camillethe
som du også bruger. Husk dog at brug et nyt stykke vat når du skal vaske det
andet øje, så du ikke smitter det andet øje.

Tillykke med den lille, har selv en lille ny på 4 mdr, en chinese crested
powder puff, og så har jeg som skrevet også en kerry blue på 20 mdr.

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-12-04 21:07

"Geo" <georefby@email.dk> wrote in message news:cp4tok$1mfm$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Jeg vasker dem med camille the på noget vat og tænker at det går over.
> Er der nogen der har erfaringer med dette.

Kamille te og en vatrondel det bruger vi også, og det har da virket fint for os.
--
Hilsen Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 22:59

> [...]
> Jeg vasker dem med camille the på noget vat og tænker at det går over.
> Er der nogen der har erfaringer med dette.

Hvis det har varet så længe og det ikke har hjulpet endnu, at bade øjnene,
så skal i nok forbi dyrlægen og have noget øjensalve.
Øjensalve plejer man at give hunden 1-2 gange om dagen, i en ugestid og
betændelsen plejer at forsvinde ret hurtigt, efter påbegyndt behandling.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Holm

Dato : 07-12-04 23:28

> [...]
> Jeg vasker dem med camille the på noget vat og tænker at det går over.
> Er der nogen der har erfaringer med dette.

Hej Geo

Lad nu være med at bruge kamille te...det er et utroligt sejlivet gammelt
råd som alle bruger og jeg kan sagtens forstå det .
Men jeg vil meget gerne slå fast at man kan risikere at gøre skaden værre ,
især hvis det er pga en rift i øjet .
Kamille te er kendt for dets gode egenskaber og det ER da også godt ...i
maven !!
Man risikerer at de små te partikler går direkte i øjet og laver mere skade
end gavn , og derfor er det meget bedre at skylle øjne med saltvands
opløsninger som fås i håndkøb på apoteket , altid !!

Det gør ihvertfald 100% ingen skade .

Mange hilsener Holm

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-12-04 09:37

> [...]
> Jeg vasker dem med camille the på noget vat og tænker at det går over.
> Er der nogen der har erfaringer med dette.

Hej Geo

Saltopløsningen, er ganske fortrinlig, men kamilleteen, er nu også aldeles
fortræffelig, men de har begge den samme egenskab. Det er de eneste ting,
som bevarer deres helbredende virkning over et lang forløb.
Kamillete og saltvand kurerer selv en meget genstridig øjenbetændelse.
Hvad for en af dem, som egentligt har den største betydning, er jeg dårligt
klar over. Ved let øjenbetændelse, brug kamillete i poser, og ved megasvær
øjenbetændelse, laves en grød ud af teen, som lægges direkte på øjet. Øjet
skylles efter behandlingen med vand i rigelig mængde.

M.V.H......Benny..

Fra : Anette

Dato : 08-12-04 13:10

Geo <georefby@email.dk> wrote:
> Vores hvalp på 4 mdr. (en toller) har i ca. en mdr. haft
> øjenbetændelse. (Tror jeg det er)
> Der kommer lidt "et-eller-andet" ud af øjnene.

Hej Geo
Bare lige en tanke....
Hunde samler jo altid en hel del "søvn" i øjnene - uden at have
øjenbetændelse.
Dyrlægen kan fortælle dig om det der " et eller andet" er en betændelse der
skal behandles.

God fornøjelse med vovdyret

/ Anette