Mazda 6
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 22:42

Hej

Jeg går lidt i overvejelser om at skifte Roveren ud. Den har kørt perfekt
siden jeg købte den, det gør den stadig og der har aldrig været problemer og
er gået igennem 2 syn uden anden anmærkning end mit eget klamhug af noget
kørerlys.

Jeg overvejer at skifte den ud med en Mazda 6 Sport fra 2003/2004...

Er der nogen der kan nævne nogle "pros and cons"? Altså hvad skulle afholde
mig, og hvad skulle få mig til at springe på med det samme?

Mvh

Lars B
http://www.zulfo.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-12-04 23:09

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev :

>Er der nogen der kan nævne nogle "pros and cons"? Altså hvad skulle afholde
>mig, og hvad skulle få mig til at springe på med det samme?

Du ved hvad du har, men ikke hvad du får ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 16:27

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved hvad du har, men ikke hvad du får ;)

Det er rigtigt!

Jeg håber at jeg kan overbevise Mazda sælgeren om det samme, så han er
villig til at lave en god byttehandel! :)

> --
> jan@Fedtegreven.dk

Lars B

Fra : FJ

Dato : 12-12-04 09:33

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan nævne nogle "pros and cons"? Altså hvad skulle
> afholde mig, og hvad skulle få mig til at springe på med det samme?

Mazda 6 Sport er en lækker bil. Fantastiske køreegenskaber og masser af
udstyr.
Købte selv en hvis de kunne finde ud af at tage den 6-cyl model til DK.

FJ
Mazda 626 2,5i V6

Fra : Rasmus

Dato : 12-12-04 11:21

"FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> wrote in

> [...]
> af udstyr.
> Købte selv en hvis de kunne finde ud af at tage den 6-cyl model til

Noget i samme stil kunne være 407 V6, hvis det skal være en V6.
Men de nye mazda´er er squ blevet rigtigt flotte !!!

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 16:30

"Rasmus" <r_w_o@REMOVEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> "FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> wrote in

> Noget i samme stil kunne være 407 V6, hvis det skal være en V6.
> Men de nye mazda´er er squ blevet rigtigt flotte !!!

Enig - det er bl.a. også designet der har fået mig på tankerne - jeg synes
den er decideret flot.

Ikke at Roveren fejler noget på den side - dens linier kan jeg også rigtig
godt lide.

Lars B
http://www.zulfo.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-12-04 16:48

> [...]

>den er decideret flot.
>
>Ikke at Roveren fejler noget på den side - dens linier kan jeg også rigtig

med andre ord - du er ikke kommet videre i dit valg endnu ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 18:41

> med andre ord - du er ikke kommet videre i dit valg endnu ;)

Jooo, det er jeg faktisk

Jeg har valgt, at hvis forsikringsmanden er i sit gode humør, og ikke sætter
mig frygtelig meget op i præmie (Mazdaen har lidt større motor, men Roveren
er en "special bil") og forhandleren, der viste sig at være en gammel
skolekammerat fra folkeskolen, er i ordentlig humør og ikke byder under
65.000 for Roveren (fra 98, har gået 149.000, synet for 3 måneder siden,
ikke ryger osv.) så køber jeg en Mazda 6 Sport Sedan...

Men hvilken farve skal jeg nu vælge - og gru og skræk?! :)

> --
> jan@Fedtegreven.dk

Lars B

Fra : TDN

Dato : 12-12-04 19:40

> [...]
> ikke ryger osv.) så køber jeg en Mazda 6 Sport Sedan...
>
> Men hvilken farve skal jeg nu vælge - og gru og skræk?! :)

Føj for den lede for en afskrivning på 6 år, det giver jo knapt 40.000 om
året i afskrivning......

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 19:48

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Føj for den lede for en afskrivning på 6 år, det giver jo knapt 40.000 om
> året i afskrivning......

Ja, det meget. Jeg var måske ikke videre klog i min beslutning om at købe
Rover. Bare på de 4 år jeg selv har været indehaver, kan jeg nok regne med
at tabe de ca. 135.000 ... men på den anden side har bilen været "trofast".
Der har ikke været mange problemer med den, faktisk ingen :)

Nu skal de siges, at de 65.000 er et bud fra min side! Jeg har ikke fået
besked fra forhandleren hvad de vil give. Jeg regnede blot med mellem 60.000
og 70.000, men da jeg checkede nettet, så hed den mellem 75.000 og 85.000 i
byt med anden bil, så jeg kan have skudt ved siden af, men stadig alt alt
alt for høj afskrivning.

Forhåbentlig holder en Mazda 6 sig bedre på det punkt! :)

> Mvh
> Thomas

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 16:29

"FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Mazda 6 Sport er en lækker bil. Fantastiske køreegenskaber og masser af
> udstyr.

Jeg fik kun taget mig en kort 5 minutters tur i Sport'en, men den var i
hvert tilfælde overbevisende på den korte tid - og lækker acceleration når
jeg kommer fra min 2.0L halvtunge Rover....

> Købte selv en hvis de kunne finde ud af at tage den 6-cyl model til DK.

Jeg kan godt nøjes, men det kunne selvfølgelig være lækkert!

> FJ
> Mazda 626 2,5i V6

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 14:17

> [...]
afholde
> mig, og hvad skulle få mig til at springe på med det samme?

Støjniveauet hævdes at være problematisk.

Jeg ville prøve en 6'er på et godt stykke motorvej, der ikke har den fineste
asfalt.

Herefter ville jeg prøve en lignende bil avensis/mondeo etc. på samme
strækning.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 16:12

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> Støjniveauet hævdes at være problematisk.
>
> Jeg ville prøve en 6'er på et godt stykke motorvej, der ikke har den

Jeg var ude og rulle en "Mazda tur" idag, først i en Sport og så en Touring,
og der var godt nok stor forskel på støjniveauet. I Touringen synes jeg at
der var en konstant "hylen", men Sporten synes jeg var behagelig stille -
kun når man gav den med pisken hævede den stemme...

> Herefter ville jeg prøve en lignende bil avensis/mondeo etc. på samme
> strækning.

Det kunne være jeg skulle prøve det - men jeg tror ikke jeg vælger at af de
mærker i stedet...

> Mvh.
>
> Frederik

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 16:44

> [...]
> kun når man gav den med pisken hævede den stemme...

> Det kunne være jeg skulle prøve det - men jeg tror ikke jeg vælger at af

Næ, det var også mere for at få en reference...

Under alle omstændigheder kan det vel ikke være en lidelse for en skribent i
denne gruppe at prøve et par biler? :)

Så vidt jeg husker, kommer 6'eren i en faceliftet version i starten af året.
Man skulle nok vente til der.

Den ser sådanne ud:
http://www.channel4.com/4car/road-tests/driving-impressions-2004/M/mazda/6/m
ps6.html

Se bort fra at det er topmodellen.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 17:27

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Næ, det var også mere for at få en reference...

Klart!

> Under alle omstændigheder kan det vel ikke være en lidelse for en skribent
> denne gruppe at prøve et par biler? :)

Aldrig... nu skal det siges at jeg har en sygdom der hedder "køb alt hvad du
peger på til dig selv" - så det er om at passe på med ikke at kigge for
meget. Mazdarattien har jeg dog overvejet noget tid - så det er ikke et
impulskøb som Roveren ;)

> Så vidt jeg husker, kommer 6'eren i en faceliftet version i starten af
> året.
> Man skulle nok vente til der.

> Se bort fra at det er topmodellen.

Ser Nice nok ud! Men vente - jo, måske :)

> Frederik

Lars B

Fra : Flemming Kjær

Dato : 12-12-04 17:01

> [...]
> synes jeg at der var en konstant "hylen", men Sporten synes jeg var
> behagelig stille - kun når man gav den med pisken hævede den stemme...

Jeg har nu kørt ca. 8500 km. på 5 md. i Sporten.
Jeg er ovenud tilfreds med den.
Har tidligere haft 2 616 og 2 626, så ja jeg er Mazda-fan.

Smut du bare ned og køb den i morgen, det vil du ikke fortryde.

mvh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 21:40

"Flemming Kjær" <flemmingxkjaerx@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har tidligere haft 2 616 og 2 626, så ja jeg er Mazda-fan.
>
> Smut du bare ned og køb den i morgen, det vil du ikke fortryde.

Det bliver så ikke umiddelbart til noget!

Den forhandler i Horsens jeg har talt med, ville ikke være bekendt at give
de 40 - 50.000 som han mener han kan give for min Rover... det er godt nok
også 20.000 mindre end jeg havde regnet med han ville sige - i hvert
tilfælde kunne han godt have rundet 60.000, så havde vi handlet....

Lars B