Km/liter test - Ford Sierra
Fra : Elbarto

Dato : 11-12-04 01:35

Ja vi skulel turen Kolding - Hammel-Horsens-Hovborg(Nr.snede) også 13eren
til Vejle også Kolding ialt 243km Fra den blev tanket inden motorvejen og
til den blev tanket igen samme sted

Hvor mange litre havde den "ædt" ?
Eller bud på km/liter

Bilen er en ford Sierra 1,6 fra 85 med 4 gear @95 blyfri og med en 25årig
hankøn bag rattet..

Afsløre det imorgen aften engang efter 22 ;)

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Gert

Dato : 11-12-04 09:28

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Ja vi skulel turen Kolding - Hammel-Horsens-Hovborg(Nr.snede) også 13eren
> til Vejle også Kolding ialt 243km Fra den blev tanket inden motorvejen
> [...]

hmm jeg gætter på 14,2 km/l og det uden at kende Sierra's tørstige vaner

MVH

Gert

www.classic-ford-bornholm.dk

Fra : Elbarto

Dato : 11-12-04 10:25

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og

> hmm jeg gætter på 14,2 km/l og det uden at kende Sierra's tørstige vaner

Vil da så liiige afsløre at den ifølge instruktions bogen køre 6,x km/l ved
konstant 120kmt 7.X ved 90 og 10.x ved 60 konstant fart

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Nicolaj C.

Dato : 11-12-04 12:48

9,8

Fra : Elbarto

Dato : 12-12-04 00:38

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> 9,8

11km/l Men der var sa*** oss gang i den bløde bessefar hat det skal jeg
love for (tåge gør underværker)

243km og 22 liter Helt godt når man tænker på at normal er 7-8km literen
til dagligt

OZ3BTO

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-12-04 11:00

On Sun, 12 Dec 2004 00:37:58 +0100, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

>11km/l Men der var sa*** oss gang i den bløde bessefar hat det skal jeg
>love for (tåge gør underværker)
>
>243km og 22 liter Helt godt når man tænker på at normal er 7-8km literen
>til dagligt

Hvordan får du den så langt ned? Vores forbrug var med de samme til, dog
per 100 km - det giver ca 12,5 km/l med en 2.0 DOHC.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-12-04 15:33

> Hvordan får du den så langt ned? Vores forbrug var med de samme til, dog
> per 100 km - det giver ca 12,5 km/l med en 2.0 DOHC.

Er det ikke en kendt sag, at .20i DOHC kører væsentligt længere på literen
end både 1.6 og 1.8?
På langtur kører jeg mellem 14 og 15 med netop en 2.0i DOHC fra 1992. Jeg
har ikke blød hat på men kører ganske normalt.
Når jeg hænger min campingvogn på 1050 kg. på krogen holder den stadig
mellem 9 og 10 km/l.
Jeg har selv haft 2 X 1.6 Sierraer og kunne tydeligt mærke at den nuværende
kører væsentligt længere.
Ingen af dem har dog kørt under 10 km/l.

Kurt

Fra : Elbarto

Dato : 12-12-04 18:00

> Hvordan får du den så langt ned? Vores forbrug var med de samme til, dog
> per 100 km - det giver ca 12,5 km/l med en 2.0 DOHC.

> [...]

Der er stor forskel på 1.56 OHC og 2.0 DOHC stor forskel

OZ3BTO

Fra : Mogens

Dato : 12-12-04 16:13

> 11km/l Men der var sa*** oss gang i den bløde bessefar hat det skal jeg
> love for (tåge gør underværker)

> 243km og 22 liter Helt godt når man tænker på at normal er 7-8km literen
> til dagligt

Du bør køre din bil på værksted - den fejler
helt klart noget. Bilen bør kunne køre mere
på literen end en moderne amerikansk V8'er!
(husker at Morten L havde et lignende problem
indtil Sierra'n kom under kærlig behandling på
Stevns...)

Fra : Elbarto

Dato : 12-12-04 17:59

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på literen end en moderne amerikansk V8'er!
> (husker at Morten L havde et lignende problem
> indtil Sierra'n kom under kærlig behandling på

Nu er dern ifølge instruktions bogen opgivet til 10.X km/l ved 60 7,X ved
90 og 6,X ved 120 så kan da ikek se der er noget galt

OZ3BTO